Financování dopravní infrastruktury v roce 2011 ministr dopravy Gustav Slamečka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Pavel Dobeš Ministr dopravy
Advertisements

PROBLEMATIKA ŘEŠENÍ JIHOVÝCHODNÍ ČÁSTI SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM PRAHY
Tisková konference MD a SŽDC
Dopravní stavby na střední Moravě
Města ČR – orientace na mapě
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Biologické centrum AV ČR, v. v. i. Hospodaření instituce Úprava rozpočtu.
Matematika a její využití v geografii
Projekty Olomouckého kraje a jeho příspěvkových organizací
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Strategie výstavby a financování dopravní infrastruktury
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
1 Ing. Ivo Toman, MBA náměstek ministr dopravy 5. července 2012 Průhonice Téma: „ Rozvoj dopravní infrastruktury ČR “ „ Nová dopravní a technická legislativa.
Zábavná matematika.
11 Základní data návrhu rozpočtu vlastního hl. m. Prahy na rok 2011 doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc. primátor hl. m. Prahy Praha
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D., ředitel SFDI
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Přednost početních operací
Ekonomická zpráva CDO, o.s. Valná hromada ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA ROZPOČTU za období 1.1. – PŘÍJMY Celkové příjmy CDO do činí ,-
Financování dopravní infrastruktury 2013 – 2014 a nové rozpočtové období.
Opakování 5. ročník Matematické operace
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
podmínky a předpoklady –
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Dopravní infrastruktura, legislativní normy a výhled dopravního stavitelství. Programovací období Ing. Dan Ťok ministr dopravy.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Praha Synergie mezi OPD a ROP Zkušenosti s přípravou projektů Ing. Bohuslav Navrátil, SŽDC Ing. Jiří Mandík, FRAM Consult a.s.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Stavební akce a uzavírky na krajské silniční síti
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Financování dopravní infrastruktury v ČR
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Financování silnic II. a III. třídy
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Financování dopravní infrastruktury v roce 2011 ministr dopravy Gustav Slamečka

Národní zdroje SFDI rok 2011 Navrhovaná limitní hodnota rozpočtu SFDI z národních zdrojů pro rok 2011 činí 30,7 mld. Kč 2 ( NE)MOŽNOST ROZPOČTOVÉHO PLÁNOVÁNÍ – LIMIT PRO ROK 2011 STANOVOVANÝ V JEDNOTLIVÝCH LETECH MF 2009MF 2010MF ,0 36,130,7 2

Zdroje SFDI rok

Reálný výdajový rámec Daňové a nedaňové příjmy schválený rozpočet skutečnost rozdíl (skut. - rozp.) schválený rozpočet predikce SFDI rozdíl (pred. - rozp.) návrh rozpočtu MF predikce SFDI rozdíl (pred. - rozp.) převody výnosů silniční daně převody výnosů spotřební daně z minerál. olejů poplatky za užívání dálnic a rychlost. silnic převody výnosů z mýtného CELKEM Opakovaně nadhodnocené daňové příjmy – SFDI již nemá rezervy z minulých let na krytí těchto výpadků – v roce 2011 nutno pokrýt výpadek roku 2010 a 2011 celkem 4,45 mld. Kč, tzn. faktický rozpočet 26,25 mld. Kč. v tis. Kč 4

Disponibilní zdroje Výdaje na příjemce mimo SŽDC a ŘSD Navržený limit národních zdrojů 30,7* mld. Kč Ostatní výdaje (mimo SŽDC a ŘSD) 2,74 mld. Kč zbývá (30,7 – 2,74 =) 27,96 mld. Kč *Nezapomeňme na propady příjmů ve výši 4,45 mld. Kč 5 5

Disponibilní zdroje Mandatorní výdaje na provoz včetně údržby dopravní sítě a zasmluvněné mýto Výdaje na provoz a údržbu 19,24 mld. Kč Výdaje na mýto 3,57 mld. Kč zbývá (27, ,24 - 3,57 =) 5,15 mld. Kč 6 6

Disponibilní zdroje Projekty EU – náklady spolufinancování Potřeba 6,42 mld. Kč zbývá (5,15 – 6,42 =) –1,27 mld. Kč 7 7

Disponibilní zdroje Model ,5 mld. Kč realizace 5,8 mld. Kč příprava Disponibilní prostředky - 0 Kč 8 8

Očekávané dopady limitu 30,7  Zastavení realizace akcí již v roce 2010  Nemožnost pokračovat v projektech v realizaci  Prodražení staveb v realizaci v důsledku jejich zastavení  Hrozba sankcí a penále za neuhrazené faktury  Ohrožení zabezpečení základních oprav a údržby dopravní sítě s dopady v budoucnu  Ohrožení čerpání a významné zpoždění čerpání finančních prostředků z fondů EU  Vyvolání dalších nákladů spojených s povinností státu udržovat a zabezpečovat rozestavěné stavby a vykoupené pozemky 9 9

Dopady limitu 30,7 na realizaci staveb  Úplné zastavení staveb, případně neuhrazení splatných faktur za IV.Q D47 včetně přivaděčů, D8, D11, R49, R48, R6, SOKP 515,I/42, I/37, I/34, I/27, I/11, výstavba PHS, apod.  Nezahájení staveb v roce 2010 a 2011 hrazených i z fondů EU – Uzel Brno, Uzel Ústí nad Orlicí, Veselí n.L. – Doubí u Tábora 10

Přehled hlavních akcí bez finančního krytí 11 ŘSDSŽDC Název akce I/35 hr.okr. SY - MohelniceD A - Trasa dálnice Lovosice-ŘehloviceGSM-R Kolín - Havlíčkův Brod - Křižanov - Brno I/9 Líbeznice obchvatD B - Most VchyniceGSM-R v úseku Ostrava -st.hr. SR a Přerov - Č. Třebová I/34 propojení DO České BudějoviceD C - Most OparnoModernizace tratě Tábor - Sudoměřice u Tábora I/37 Chrudim obchvat úsek Medlešice - I/17D D - Most Dobkovičky Modernizace tratě Veselí n. L. – Tábor - II. část úsek Veselí n. L. - Doubí u Tábora I/11 Mokré Lazce - hranice okresů Opava, Ostrava D E - Tunel PrackovicePlzeň průjezd uzlem ve směru III. TŽK I/16 Byšice - Mělnické VtelnoD F - Tunel RadejčínPrůjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí I/30 Ústí nad Labem dopravní opatření- povodňová hráz D Lipník - BělotínŽelezniční uzel Brno modernizace průjezdu a I. část osobního nádraží I/49 Malenovice - Otrokovice okres ZlínD Hladké Životice - BílovecElektrizace tratě vč. PEÚ Brno - Zastávka u Brna I/27 Plasy most ev.č D Bělotín - Hladké ŽivoticeElektrizace tratě vč. PEÚ Otrokovice - Zlín střed (včetně) I/42 Brno Žabovřesky mosty ev.č A.1.2 I/56 Ostrava - Prodloužená Místecká I.stavba Optimalizace tratě Ostrava Kunčice -Frýdek Místek- Český Těšín vč. PEÚ a optimalizace žst. Č.Těšín 1.část R6 Praha - PavlovI/56 Ostrava - Prodloužená Místecká II.stavbaRekonstrukce a zkapacitnění tratě Studénka-Mošnov R6 Lubenec - BošovI/11 Ostrava Prodloužená RudnáRevitalizace tratě České Budějovice – Volary R7 Postoloprty - MÚK BitozevesI/67 Skřečoň - Bohumín obchvatDOZ Česká Třebová – Přerov R48 Frýdek Místek - obchvatD /2 Osičky - Hradec Králové I/27 Plzeň Tyršův Sad - Sukova 2.stavbaR Hulín - Fryšták Zastavení akcí nebo přípravy ve 2011 I/42 Brno VMO MÚK Dobrovského Svitavská radiála R1 ul.Na Radosti napojení na SOKP I/42 Brno VMO Dobrovského BSOKP 515 Slivenec - Třebonice rekonstrukce Zastavení akcí (financování) již ve 2010 R4 Skalka – křiž. II/118 SOKP, SSÚD 8 Rudná - Rekonstrukce dispečerských pracovišť I/39 Český Krumlov sanace skalního masivu 11

12

13

Dopad rámce 30,7 na průběh výstavby dle scénáře 2025 Dojde k zastavení přípravy a nebo pozastavení současné výstavby plánované dle dlouhodobé strategie do ŘSDSŽDC Název tahu / akcePrioritaNázev tahu / akcePriorita R52 Perná - st. hr. CZ/A (obchvat Mikulova)1Žel. uzel Brno modernizace průjezdu1 R4 Skalka - Háje (křiž. II/118)3Průjezd železničním uzlem Praha1 R4 Háje (křiž. II/118) - Mirotice3Průjezd uzlem Ústí nad Orlicí1 R6 Nové Strašecí - Karlovy Vary3Rekonstrukce žst. Přerov0 R48 Frýdek-Místek - obchvat1Modernizace trati Praha - Kladno2 D8 Lovosice - Řehlovice0Rekonstrukce žel. uzlu Břeclav0 D3 Veselí nad Lužnicí - Hodějovice1 R49 Hulín - Fryšták0 D3,R3 Hodějovice - Dolní Dvořiště st. hr. CZ/A3 D11 Praskačka - Jaroměř2 D1 Mirošovice - Kývalka (úpravy)1 D1 rozšíření kolem Brna1 R1 SOKP D1 Říkovice - Lipník nad Bečvou2

Porovnání variant 15 Žadatel Oblast / varianta rozpočtu MF 1 Upravené požadavky na limit 36,1 mld. Kč MF 2 Upravené požadavky na limit 30,685 mld. Kč Rozdíl MF 2 - MF 1 limit 30, ,1 MD Rozpočet 2025 * ŘSD Celkem Akce EU Provozní výdaje Mýto Národní akce Akce v realizaci Začátek realizace Příprava SŽDC Celkem Akce EU Provozní výdaje Národní akce Akce v realizaci Začátek realizace Příprava ŘVCCelkem Ostatní Celkem CELKEM Není zahrnuto pokrytí výpadku příjmů 2010 v odhadované výši cca mil. Kč v tis. Kč * Model financování bez PPP a dluhopisů 15

Děkuji za pozornost ! 16

Realistický scénář 2025 Scénář dostavby dopravní infrastruktury do

18

19

Realistický scénář 2025 – Potřeby (běžné ceny) V běžných cenách Výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC24,8725,6325,5128,9029,4630,0330,0430,03 ŘSD silnice I. třídy13,006,534,204,664,894,504,594,69 SŽDC regionální dráhy3,295,535,112,712,762,822,872,93 Potřeby ŘSD D+R33,8538,5742,2841,6440,4148,7040,1340,57 Potřeby SŽDC - vybraná síť TEN-T19,9422,7620,4623,0526,5040,0846,5043,60 Celkem94,9499,0297,56100,95104,01126,13124,13121,81 V běžných cenách Výdaje na opravy, údržbu ŘSD/SŽDC + výdaje SFDI mimo ŘSD a SŽDC30,0130,5931,2031,9532,7233,5034,3135,14 ŘSD silnice I. třídy4,784,884,975,075,175,285,385,49 SŽDC regionální dráhy2,993,053,113,173,233,303,363,43 Potřeby ŘSD D+R41,3042,0642,6637,4028,0620,6019,0917,21 Potřeby SŽDC - vybraná síť TEN-T26,3126,2025,3025,4225,7625,0722,0812,99 Celkem105,38106,77107,24103,0194,9487,7584,2374,27 20