Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Advertisements

HARDWARE 1 STAVBA PC 6. ročník verze
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Tato prezentace byla vytvořena
Hardware- počítačové komponenty
HARDWARE 1. část.
Identifikátor materiálu: EU
VÝUKOVÝ MATERIÁL V RÁMCI PROJEKTU OPVK 1.5 PENÍZE STŘEDNÍM ŠKOLÁM ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ROZVOJ VZDĚLANOSTI ČÍSLO ŠABLONY:
HARDWAROVÉ POŽADAVKY NA MULTIMEDIÁLNÍ POČÍTAČ
Procesor Procesor neboli CPU je v informatice základní součást počítače, která vykonává strojový kód spuštěného počítačového programu. Ten je.
ZÁKLADNÍ DESKA.
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
HARDWARE 1 STAVBA PC 7. ročník verze H.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Blokové schéma PC a jeho hardwarová realizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ DESKA MOTHERBOARD
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Ing. Hana Šmídová Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_HARDWARE_S1.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Ing. Hana Šmídová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_ACCESS_P2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Ing. Hana Šmídová Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_HARDWARE_S1.
Co vše nám může tvořit počítačovou sestavu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Informační a komunikační.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Hardware – základní deska Autor:
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Referát č. 3 Počítač, jeho komponenty a periferní zařízení (principy fungování, digitální záznam informací, propojení počítače s dalšími (digitálními)
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
Zdroj Parametry – napájení všech komponent PC
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_02A16 Autor Ing. Jiří Kalousek Období vytvoření duben 2014.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_.
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Identifikátor materiálu: EU
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – rozšiřující karty Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Datum vytvoření:1. 11.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_VZNIK.
Opakování hardware a software.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Ing. Hana Šmídová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15_HARDWARE_S1.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_ELEKTRICKÝ.
OBRÁZKY Popis karty Grafická karta se stará o grafický výstup na monitor, TV obrazovku či jinou zobrazovací jednotku. V případě, že grafická karta obsahuje.
ZÁKLADNÍ DESKA POČÍTAČE
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_144_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Hardware.
Architektura počítače
INFORMATIKA 9 Karty III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika, respektive.
ZÁKLADNÍ DESKA MOTHERBOARD. Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_OCHRANA.
Mikroprocesor.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Hardware - komponenty (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_INF_01.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_11_PRIDAVNE_KARTY.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Ing. Hana Šmídová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_NEUMANN_S1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_06_GRAFICKA_KARTA.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní deska. Základní deska (anglicky mainboard či motherboard) představuje základní hardware většiny počítačů. Hlavním účelem základní desky je.
Základní desky Marek Kougl 1.L.
Grafická karta
AUTOR: Mgr. Marcel Bednařík NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_INF_02
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Vnitřek skříně počítače
Informační a komunikační technologie
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary
Přídavné karty.
Transkript prezentace:

Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, 360 09 Karlovy Vary Autor: Ing. Hana Šmídová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_HARDWARE_S1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.5.00/34.1077 Tematická oblast: INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Datum tvorby: 25. 6. 2013 Datum ověření: 15. 10. 2013 Klíčové slovo: hardware, přídavné karty Anotace: Prezentace je určena pro žáky 1. ročníku oboru Stavebnictví a slouží k výkladu a procvičování dané látky. Žáci se seznámí s výukovým materiálem na téma: Přídavné karty. Přídavné karty

HARDWARE – SLOTY PROBÍRANÁ TÉMATA 1. ZÁKLADNÍ INFORMACE 2. ZVUKOVÁ KARTA 3. SÍŤOVÁ KARTA 4. TELEVIZNÍ KARTA 5. KARTA PRO STŘIH VIDEA 6. GRAFICKÁ KARTA 7. PLUG &PLAY Přídavné karty

1. ZÁKLADNÍ INFORMACE Přídavné karty jsou samostatná hardwarová zařízení umožňující rozšířit možnosti počítače o nové funkce, které základní hardwarová sestava neumožňuje. Přídavné karty se zasunují do slotů, umístěných na základní desce. Musí splňovat určité normou stanovené požadavky, jako je typ konektorů, umístění výstupních prvků nebo maximálně možný rozměr. Nejčastější typy přídavných karet jsou: zvuková karta síťová karta televizní karta karta pro střih videa Přídavné karty

1. ZÁKLADNÍ INFORMACE Díky přídavným kartám se z počítače stává skutečně univerzální nástroj, jenž je schopen zpracovat a vyhodnotit vstupní údaje a vytvořit z nich požadované výstupní údaje. Je přitom jedno, zda bude počítač díky přídavné kartě řídit např. jednoduchou počítačovou síť, kotelnu, akvárium nebo jadernou elektrárnu. Přídavné karty

2. ZVUKOVÁ KARTA Zvuková karta je určena ke zprostředkování zvuku v počítači. Umožňuje obvykle analogový zvukový vstup a výstup do i z počítače, přičemž v samotném počítači je zvuk zpracováván digitálně. Zvukové karty již bývají na mnoha základních deskách integrovány (přímo na základní desce je obvod se zvukovou kartou), není tedy nutné je dokupovat. Přídavné karty

3. SÍŤOVÁ KARTA Síťová karta slouží k připojení počítače k počítačové síti. To, že je sítová karta součástí počítače, poznáte podle specifického konektoru pro připojení sítového kabelu. Síťové karty již rovněž bývají na moderních deskách přímo integrovány. Přídavné karty

4. TELEVIZNÍ KARTA Televizní karta slouží k příjmu TV signálu a k jeho zobrazení na obrazovku počítače. Instalací televizní karty tak z počítače rázem "vyrobíte" plnohodnotný televizor. Přídavné karty

5. KARTA PRO STŘIH VIDEA Karta pro střih videa slouží k editaci a střihu digitálního videozáznamu v počítači. Karta může být navržena hardwarově prakticky jakkoliv a pro jakýkoliv účel. Musí mít ale odpovídající softwarovou podporu a umět "spolupracovat" s ostatním hardwarem v počítači. Mnohdy se takové karty dodávají spolu s lepšími digitálními videokamerami. Přídavné karty

6. GRAFICKÁ KARTA Grafická karta nebo také  je součástí počítače, jejím úkolem je vytvářet grafický výstup na monitoru, popř. grafické výpočty atd. Připojena je většinou přes PCI-Express slot. Některé grafické karty umožňují kromě výstupu i vstup, tato funkce se nazývá VIVO. Grafická karta může být i integrována na základní desce. Jedná se většinou o méně výkonné verze grafických čipů, výjimečně s přidanou vlastní pamětí. Grafické karty integrované na základní desce jsou vytlačovány integrací grafického jádra přímo do procesoru nebo na společnou desku spolu s procesorem. Přídavné karty

7. PLUG & PLAY Aby karta správně pracovala, musí o ní počítač a systém vědět, tj. karta musí být „oživena“. Ještě před několika lety byl tento proces poměrně komplikovaný, protože spolu s přídavnou kartou uživatel získal disketu nebo kompaktní disk s ovladači (ovládacím programem), který musel nainstalovat. Bylo přitom nutné znát přesný typ karty, její umístění ve slotu, přerušení a další odborné parametry, kterým běžný uživatel obvykle nerozuměl. Přídavné karty

7. PLUG & PLAY Proto firma Intel vyvinula systém Plug & Play (někdy též Plug and Play). Jedná se o funkci, která umožňuje automaticky detekovat nové zařízeni přidané do počítače a pokud možno je i nainstalovat. Má-li proces automatického rozpoznávání hardwaru fungovat, je nutné, aby základní deska, operační systém a zařízení, které se bude přidávat, funkci Plug and Play podporovaly. Pokud tomu tak je, pak se po vložení nové přídavné karty do počítače a jeho zapnutí spustí automaticky instalační program, který nový hardware nainstaluje a zprovozní (mezitím ovšem může vyžadovat vložení disku s ovladači). Přídavné karty

POUŽITÉ ZDROJE Obrázky: http://lekceict.phorum.cz/obr/hardware/zvukova_karta.jpg http://lekceict.phorum.cz/obr/hardware/sitova_karta.gif http://lekceict.phorum.cz/obr/hardware/strihova_karta.jpg http://gfreed.kvalitne.cz/sprity/pc/tv_karta.jpg http://www.svethardware.cz/sh/media.nsf/w/8DD701353861AA2DC1256B5C0049CDBF/$file/1_velky.jpg http://extrahardware.cnews.cz/sites/default/files/pictures/archive/novinky/2009/04duben/lf/DDRdrive_X1_01.jpg Literatura: NAVRÁTIL, Pavel. S počítačem nejen k maturitě. Česká Republika: Computer Media s.r.o., 2007, ISBN 987-80-7402-020-9. Přídavné karty