Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Automobilový průmysl v České republice Souhrnné výsledky za rok 2011 Automobilový průmysl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

1 Vliv ekonomické krize na spotřebu energie a na energetické trhy Ing. Ladislav Pelcl, VUPEK-ECONOMY, s.r.o. Hornická společnost podkrušnohorské oblasti.
Pracovní úrazovost ČR v roce 2007
Ing. Antonín Šípek. ředitel sekretariátu Sdružení automobilového průmyslu „ Šrotovné“ = časově omezené opatření, motivující občany k vyřazování starých.
Automobilový průmysl ČR v roce 2013 Základní údaje a fakta
Trh práce v Jihomoravském kraji – dosavadní vývoj
1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Trendy finančních produktů ČLFA
1 Sdružení EPS ČR Pěnový polystyren (EPS) pro stavebnictví Ing. František Vörös konzultant Sdružení EPS ČR reprezentant Plastics Europe ČR
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
CO JE TO SVĚTOVÁ HOSPODÁŘSKÁ KRIZE?
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
Extrémy Čech a Slovenska v EU
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Petr NEČAS ministr práce a sociálních věcí 9. dubna 2008 Bilance dopadů sociálních reforem za rok 2008.
Český statistický úřad, pracoviště České Budějovice
1.1. RADA VYSOKÝCH ŠKOL  V akademickém roce 1999/2000 zahájily výuku první 3 soukromé vysoké školy  Dnes „aktivně“ působí 44 soukromých vysokých.
Automobilový průmysl v ČR
64. zasedání Rady ředitelů Sdružení automobilového průmyslu „Automobilový průmysl v ČR Základní údaje a fakta Aktualizace za rok 2006“ Aktualizace za rok.
Věda v Olomouci III. Agentura CzechInvest Lenka Gondová Olomouc
Sdružení automobilového průmyslu je členem: - Mezinárodní organizace výrobců automobilů OICA - Evropské asociace výrobců automobilů ACEA - Mezinárodní.
PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V PRAZE PROSTŘEDNICTVÍM STRUKTURÁLNÍCH FONDŮ EU PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI HOTEL MODRÁ RŮŽE, RYTÍŘSKÁ, PRAHA.
Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Automobilový průmysl v České republice Souhrnné výsledky za rok 2012 Automobilový průmysl.
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Brně
OSVČ v evidenci úřadu práce
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Charakteristika trhu práce v Jihomoravském kraji.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Českomoravská elektrotechnická asociace partner Veletrhy Brno a.s. MSV 2009 Českomoravská elektrotechnická asociace, odborný garant MSV 2009 a spolupořadatel.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Obnova vozového parku v České republice
Postavení a význam cestovního ruchu – makroekonomický komentář Ing. Vladimír Pikora, Ph.D. Hlavní ekonom Next Finance.
1 ● zavedení eura I. STRATEGICKÉ PRIORITY AutoSAP pro další období schválené na 71. zasedání Rady ředitelů ● obnova vozového parku ● podpora.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Hospodářská politika a zaměstnavatelské vztahy“ ve složení: Ing.
Kontakt, dotazy Dovozy ojetých osobních automobilů do ČR v roce 2014 Dovozy ojetých osobních automobilů do ČR v roce počty osobních automobilů ve.
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP Brno, 3. června 2010 SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO.
Mezinárodní obchod David Štros, Historie Starověk - Středomoří (Féničané, Římané) Středověk – vnitrozemí, středomoří, pobřeží Atlantiku, merkantilismus.
Martin Říman ministr průmyslu a obchodu 1. ročník konference STROJÍRENSTVÍ OSTRAVA 2007 VÝVOJ, LIDÉ, PŘÍLEŽITOSTI.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Žofínské fórum.
Ruská federace x WTO a OECD
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Vývoj prvních registrací (prodejů) na evropském trhu osobních automobilů Trh osobních automobilů v Evropě naznačuje zlepšení Oproti rekordnímu roku 2007.
Praha, 15. březen 2012 „POLSKO - OBCHODNÍ PARTNER“ Karel Kysilka, rada velvyslanectví velvyslanectví České republiky v Polsku.
81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
Společné zasedání Rad ředitelů ZAP SR a Sdružení AP „Postavení automobilového průmyslu v ČR a aktuální problematika jeho firem“ Ing. Pavel Juříček, Ph.D.
AutoSAP v období AutoSAP v období Co se nám podařilo 2.Kde je nutné pokračovat, zintenzivnit aktivity 3.Priority AutoSAP předpokládané.
Au tomobilov ý průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2010 Ing. Martin Jahn, prezident AutoSAP Zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Brno, 2. června.
79. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Automobilové a motocyklové výstavy “ ve složení: Ing. Šípek Antonín,
Pozice průmyslových spotřebitelů elektřiny Podzimní konference AEM 9/2007 K.Šimeček předseda předsednictva SVSE.
Mobilový průmysl v ČR Automobilový průmysl v ČR Souhrnné výsledky za rok 2009 Ing. Martin Jahn, prezident Sdružení AP SDRUŽENÍ AUTOMOBILOVÉHO PRŮMYSLU.
81. zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Předkládá: Řídící tým Představenstva „Hospodářská politika a zaměstnavatelské vztahy“ ve složení: Ing.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Ing. Jan Mládek, CSc. Ministr Vývoj české ekonomiky 11.
Automobilový průmysl v České republice
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Perspektivy mzdové konvergence mezi ČR a EU v širší národohospodářské perspektivě Seminář Friedrich Ebert Stiftung a ČMKOS 6. duben 2016 Aleš Chmelař,
OBSAH  HDP - definice  Výpočet HDP  HDP České republiky: o HDP v letech 1993 – 1996 o HDP v letech 1997 – 1998 o HDP v letech 1999 – 2002 o HDP v letech.
Následky nehod osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Jak se vyvíjely kraje v minulých letech ? Základní tendence demografického, sociálního.
Hospodaření obcí v roce 2016
Tisková konference ČMKOS
Tisková konference ČMKOS
Dlouhodobá udržitelnost veřejných financí
Transkript prezentace:

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Automobilový průmysl v České republice Souhrnné výsledky za rok 2011 Automobilový průmysl v České republice Souhrnné výsledky za rok zasedání Rady ředitelů (Valná hromada) AutoSAP Průhonice, 5. června 2012 Ing. Martin Jahn, prezident AutoSAP Ing. Antonín Šípek, ředitel sekretariátu

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období

Vývoj základních ekonomických ukazatelů a pozice automobilového průmyslu v hospodářství ČR Ing. Martin Jahn, prezident AutoSAP

Vývoj základního ekonomického ukazatele, mezi roky 2011 a 2010 pouze mírný růst Hrubý domácí produkt (HDP) v ČR

Mezi roky 2011 a 2010 vzrostly tržby z průmyslové činnosti v České republice o 7,2 % Tržby z průmyslové činnosti v ČR

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Objem produkce firem AutoSAP v roce 2011: ,7 mil. Kč, Kč, meziroční nárůst: 12,76 % ,86 604,13 515,49 600,84 677,52 tržby (v miliardách Kč) Objem produkce firem AutoSAP Tržby z průmyslové činnosti v ČR

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Autoprůmysl ČR 2011: tržby téměř 800 miliard Kč, podíl na průmyslové produkci celé ČR: 22,3 % podíl na průmyslové produkci celé ČR: 22,3 % Mezi „ostatní průmyslové činnosti“ je zde a v dalším zahrnut: ● zpracovatelský průmysl (mimo firmy autoprůmyslu) ● těžba nerostných surovin, ● výroba rozvod elektřiny, plynu a vody, ● doprava, skladování a spoje firmy AutoSAP 19,0 % Pro srovnání: Podíl slovenského automobilového průmyslu na průmyslové produkci Slovenska v roce 2010 činil 37 %, odhad pro rok 2011 je na hodnotě 39 % (cca 23 miliard EUR, to je přibližně 575 miliard Kč), tedy podíl je téměř dvojnásobný. Podíl firem automobilového průmyslu na tržbách z průmyslové činnosti roste o 1 % ročně Tržby z průmyslové činnosti v ČR

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Růst exportu u firem AutoSAP v roce 2011 rovněž vyšší než růst celkového exportu České republiky Export ČR a firem AutoSAP

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Vývoj exportu kopíruje růst produkce, objem vývozu firem AutoSAP v roce 2011: ,20 mil. Kč nárůst 2011/2010: 14,86 % ,86 604,13 515,49 600,84 677,52 tržby a export (v miliardách Kč) 498,48 460,73 407,73 477,32 548,24 tržby z průmyslové činnosti export podíl exportu na tržbách Vývoj exportu kopíruje růst produkce, objem vývozu firem AutoSAP v roce 2011: 2011: ,20 mil. Kč, nárůst 2011/2010: 2011/2010: 14,86 % Export firem AutoSAP

Absolutní hodnota vývozu do EU vzrostla o 11,72 % export do mimoevropských zemí se zvýšil o 31,42 % údaje v mil. Kč Export firem AutoSAP

údaje v mil. Kč Přes absolutní nárůst podíl exportu do zemí EU v posledních třech letech mírně klesá Export firem AutoSAP

Mezi největšími exportéry figuruje i řada dodavatelů Export firem AutoSAP

Zahraničně obchodní bilance firem AutoSAP ,73 262,81 272,26 319,06 346,62 saldo zahr. obchod. bilance (v miliardách Kč) za rok 2011: Σexport Σexport – Σdovozy Σdovozy =+ 346,62 miliardy Kč Zahraničně obchodní bilance

Kladné saldo zahraničně obchodní bilance se zvyšuje i přes rostoucí dovozy pro výrobní potřebu a dovozy investičního charakteru do firem AutoSAP Zahraničně obchodní bilance

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Automobilový průmysl se významně podílí na kladném saldu zahraničně obchodní bilance ČR Zahraničně obchodní bilance

Míra nezaměstnanosti v ČR se za rok 2011 snížila Zaměstnanost a nezaměstnanost

pracovníků Počet pracovníků ve firmách AutoSAP se v roce 2011 zvýšil o 5,1 % na celkových osob počet zaměstnanců (osob) Zaměstnanost a nezaměstnanost

K nejvyššímu absolutními i relativnímu nárůstu počtu zaměstnanců došlo ve skupině dodavatelů finální výrobci vozidel ostatní dodavatelé počet zaměstnanců (osob) Porovnání 2011 / 2010 Zaměstnanost a nezaměstnanost

Firmy autoprůmyslu ČR se v roce 2011 podílely na počtu zaměstnanců v průmyslových činnostech 11,1 %, ale vytvořily 22,3 % objemu průmyslové produkce Mezi „ostatní průmyslové činnosti“ je zahrnut: ● zpracovatelský průmysl (mimo firmy autoprůmyslu) ● těžba nerostných surovin, ● výroba rozvod elektřiny, plynu a vody, ● doprava, skladování a spoje Počty pracovníků a průmyslová produkce

Firmy autoprůmyslu zvýšily „mzdový náskok“ před vývojem průměrné mzdy v České republice Vývoj průměrných mezd

V roce 2011 byla ve firmách AutoSAP průměrná mzda i v dělnických profesích poprvé nad průměrem ČR Vývoj průměrných mezd

I ve většině krajů je průměrná mzda nižší než jaká je dosahována ve firmách automobilového průmyslu Vývoj průměrných mezd

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Výroba vozidel v České republice a ve světě Ing. Martin Jahn, prezident AutoSAP

S výjimkou nákladních automobilů vzrostla v roce 2011 výroba všech kategorií silničních vozidel Výroba vozidel v České republice

Ve výrobě motorových vozidel dosaženo opět rekordní produkce – vyrobeno ks počet vozidel (ks) Výroba vozidel v České republice

Dominantní je v ČR výroba osobních automobilů, v roce 2011 další historické maximum: ks počet vozidel (ks) Výroba vozidel v České republice

Po dvouročním poklesu vzrostla výroba autobusů o 31,39 % - na dosud nejvyšší roční produkci ks počet vozidel (ks) Výroba vozidel v České republice

Výroba nákladních vozidel poklesla o 7,66 % na Výroba nákladních vozidel poklesla o 7,66 % na ks počet vozidel (ks) Výroba vozidel v České republice

Od roku 1993 do konce roku 2011 bylo v ČR vyrobeno přes 11 miliónů silničních vozidel Výroba vozidel v České republice

V roce 2011 bylo ve světě vyrobeno 80,1 miliónu ks Výroba vozidel ve světě

Dochází ke zvyšování podílu výroby zemí Asie - Oceánie Výroba vozidel ve světě

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Dodavatelský sektor automobilového průmyslu

Dodavatelský sektor je nedílnou součástí a tvoří významný podíl produkce českého autoprůmyslu

Objem produkce dodavatelů po dvou letech opět přesáhl hranici 300 miliard Kč mil. Kč

Podíl dodavatelů na zaměstnanosti zvýrazňuje jeho důležitost v rámci autoprůmyslu ČR

Po roce 2009 došlo tak jako u finalistů i u dodavatelů k opětovnému nastartování růstové dynamiky

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Vývoj a porovnání některých dalších ukazatelů

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Nárůsty průměrných mezd jsou optimálně vyvážené s růstem produkce a přidané hodnoty Další ukázky z podkladu „Automobilový průmysl v České republice“

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Růst mezd ve firmách AutoSAP byl vždy úměrně vyšší než míra inflace, reálné mzdy tedy rostly Další ukázky z podkladu „Automobilový průmysl v České republice“

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Jen na sociální a zdravotní pojištění odvedly firmy a zaměstnanci AutoSAP více než 24 miliard Kč Další ukázky z podkladu „Automobilový průmysl v České republice“

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Průměrná délka pracovní neschopnosti je u firem AutoSAP hluboko pod průměrem ČR Další ukázky z podkladu „Automobilový průmysl v České republice“

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Počet pracovníků ve výzkumu a vývoji ve firmách AutoSAP opět roste (graf nezahrnuje VŠ) Další ukázky z podkladu „Automobilový průmysl v České republice“

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Firmy AutoSAP poskytují svým zaměstnancům celou řadu výhod Další ukázky z podkladu „Automobilový průmysl v České republice“

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Aktivity AutoSAP v oblasti podpory středního odborného technického vzdělávání vyplývají z kvalifikační struktury zaměstnanců firem Další ukázky z podkladu „Automobilový průmysl v České republice“

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Složení vozového parku v České republice a první registrace vozidel v ČR a Evropě

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Vozový park v České republice je zastaralý, jeho obnova je dlouhodobě nedostatečná Základní složení vozového parku v ČR

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Základní složení vozového parku v ČR

Struktura vozového parku osobních automobilů je ovlivněna dovozem ojetých vozidel Věková struktura dovozů byla v roce 2011 nejhorší za uplynulých 5 let! První registrace osobních automobilů v ČR

Prodeje osobních automobilů v Evropě klesají První registrace osobních automobilů v Evropě

Nejvyšší podíl na trhu osobních automobilů má VW Group První registrace osobních automobilů v Evropě

Aktuální řešená problematika

Projekty s účastí AutoSAP

Obnova vozového parku v České republice V rámci expertní skupiny MPO probíhá aktualizace podkladu pro předložení do vlády ČR s cílem přijetí konkrétního usnesení k obnově. Nařízení vlády k nízkoemisním zónám v ČR Zpracovány společné připomínky AutoSAP a SDA spočívající především v požadavku na převzetí německého modelu pro zařazování vozidel do emisních kategorií. Likvidace vozidel s ukončenou životností V rámci pracovní skupiny MŽP se AutoSAP spolu s SDA podílí na přípravě věcného záměru zákona o vozidlech s ukončenou životností, který má být dle usnesení vlády předložen k projednání v 2. polovině tohoto roku. Podpora vzdělávání v technických oborech Spolupráce s MPO při tvorbě „Strategie podpory odborného technického vzdělávání“ a s MŠMT při přípravě individuálního národního projektu (IPN) „Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi“ (partneři projektu: SP ČR a jeho svazy, Asociace krajů ČR a Odborový svaz KOVO).

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Základní struktura členské základny AutoSAP

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Podle počtu firem mají největší podíl firmy s českým vlastníkem, zaměstnávají však jen 17 % pracovníků

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Podíl českých vlastníků na základním jmění firem je 12,35 %, největší podíl má Německo s 30,90 %

Směry hlavních činností AutoSAP Strategie AutoSAP pro další období Podíl malých a středních podniků (do 250 zaměstnanců) přesahuje 40 % (z 62 firem je 22 se zahraniční účastí a 40 českých)

Opletalova 55, PRAHA 1 Tel.: | Fax: Děkuji Vám za pozornost.