Dějepis  1. ročník, studijní obory SOU  Mgr. Lenka Brychová  „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním  rozpočtem České.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Grafické programy Zoner: využití na ZŠ
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Výuka dějepisu na naší škole
Studentská inovace praxí Jana Mina ř íková, 5. NŠ-NJ.
Studentská inovace praxí
Strukturované učení PROJEKT EU
TECHNICKÁ DOKUMENTACE
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
AFRIKA NEVŠEDNÍMA OČIMA Pomůcky potřebné k praktickým blokům Projekt je financován z prostředků Evropské unie a spolufinancován z prostředků.
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
SUROVINY 3. ročník oboru Cukrář, Pekař třída CP3 153, Ing
MATEMATIKA Inovativní metoda výuky č ročník učební obory, SOU
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Stokorcový les Časový rozsah: 17 hodin – 2 hodiny – sledování filmu na interaktivní tabuli 1 hodina – četba příběhu + prohlížení materiálů od žáků 4 hodiny.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Občanská nauka 2. ročník dvouletého učebního poměru SOU
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
TČ1 – Truhlář a Čalouník, 1. ročník, tříletý učební obor
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Místo je tam, kde žijeme Petr Machala.
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
MODERAČNÍ TECHNIKY brainstorming brainwriting free-wheeling
Hodina Prvouky- Rok, roční období
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Koulová, Staufčíková „ Projekt je podnik žáka, činnost, za kterou převzal žák plně odpovědnost“.
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Projekt do Výchovy ke zdraví
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Didaktika geografie.
Světový den výživy – 16. říjen
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
PEČEME KOLÁČE Z jakých surovin se peče koláč? 2.
PŘEDMATEMATICKÁ OBLAST 3 Použité odkazy Obrázky: vlastní zdroje.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor : Mgr. Kateřina Poživilová Datum/období: listopad 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VRAŽDA V DOMĚ Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy uměleckých.
Školské dokumenty. Osnovy Dříve dány centrálně. Jednotné pro všechny pro všechny školy daného typu. Od roku 2007 si osnovy vytváří každá škola na základě.
O slepičce a kohoutkovi POLYTECHNIKA V DĚTSKÉ LITERATUŘE.
Kumuč – kutík - kulík.
Street art Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
CO DĚLÁ TRUHLÁŘ?.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
ZAMYŠLENÍ - DISKUSE Člověk žije ve společnosti druhých lidí. V životě se můžeme dostat do situace, kdy na umění domluvit se a spolupracovat bude závislé.
Hra na myčku Vnímání, fyzický rozvoj a pohybová koordinace, komunikace s dětmi, spolupráce při činnostech.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Kultura Mezopotamie TÉMATICKÝ CELEK:
Modelový koncept hodiny výtvarné výchovy
Logo pro veverky a kamarády
Posíláme dopis Věra Vernerová.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
seřaď jednotlivé členy
Pozornost, soustředění, paměť
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Malí umělci a jejich pracovní nástroje
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Dějepis  1. ročník, studijní obory SOU  Mgr. Lenka Brychová  „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním  rozpočtem České republiky.“

Přínos starověkých orientálních kultur Rozsah: 3 vyučovací hodiny

Přípravná část  Při výuce předcházející hodině věnované orientálním despociím učitel zadá žákům úkoly, které budou plnit v následujících třech hodinách.  Vytvoření skupin  4 skupiny: 4-6 členů  Při jejich vytváření určen „kapitán“ – jednotliví kapitáni si postupně vybírají své „hráče“ Kapitáni si vylosují zemi, kterou bude jejich skupina zpracovávat. Kapitáni si vylosují zemi, kterou bude jejich skupina zpracovávat.

Úkoly  pomůcky: arch balicího papíru, fixy, papíry, pastelky, nůžky, lepidlo, popř. knihy věnované tematice arch balicího papíru, fixy, papíry, pastelky, nůžky, lepidlo, popř. knihy věnované tematice připravený studijní materiál (text, obrázky) připravený studijní materiál (text, obrázky)

Úkoly témata k samostatnému studiu: Egypt, Mezopotámie, Čína, Indie Egypt, Mezopotámie, Čína, Indie a) poloha a) poloha b) písmo a literatura b) písmo a literatura c) výtvarné umění c) výtvarné umění

Úkoly d) přírodní vědy (lékařství, chemie, d) přírodní vědy (lékařství, chemie, astronomie, geometrie …) astronomie, geometrie …) e) náboženství e) náboženství f) zajímavosti f) zajímavosti

Metody:  skupinová práce  práce s textem  vyhledávání informací na internetu  práce s odbornou literaturou – orientace v textu v textu  koordinace práce  sebehodnocení

Metody - pokračování  hodnocení  řízený rozhovor  brainstorming

Literatura  V. Zamarovský: Za sedmi divy světa  P. Augusta, J. Hozák: Jak to bylo ve starověku  Enigma 1 – Tajemství starověku  J. Souček: Dějiny pravěku a starověku  Z. Beneš: Dějiny starověku a prvního století raného novověku

Práce s literaturou  S. a D. Perringovi: Starověké stavby včera a dnes  Atlas světových dějin, 1. díl

Práce s literaturou  Orientace v obsahu  Orientace v textu  Orientace v rejstříku  Orientace na mapě

1.-2. vyučovací hodina  Vytváření koláže ve skupinách  Skupiny si vytvoří pracovní plochu: seskupení 2-3 lavic, rozestavění židlí seskupení 2-3 lavic, rozestavění židlí kolem kolem

1.-2. vyučovací hodina  Rozvržení práce ve skupině  Učitel prochází kolem pracovních skupin a konzultuje s nimi jejich pojetí, popř. pomáhá doladit podstatné, co by koláž představující příslušnou říši neměla postrádat  Rozpracované a posléze i vytvořené projekty jsou uloženy v kabinetě

3. vyučovací hodina - prezentace  Každá skupina si předem promyslí svou prezentaci, rozdělí role jednotlivým členům a v hodině vystoupí se svým projektem a představí:  svou říši  podíl jednotlivců při skupinové práci, organizaci činnosti

3. vyučovací hodina - prezentace  Ostatní členové skupiny mohou klást otázky, na které se jim zástupce skupiny pokusí odpovědět (při neznalosti nebo neúplnosti odpovědi doplní vyučující) pokusí odpovědět (při neznalosti nebo neúplnosti odpovědi doplní vyučující)

Hodnocení  Každá skupina přidělí po společné poradě ostatním body samostatně za projekt (plakát) a za prezentaci – vždy body: 5 – 3 – 1 (nejvyšší hodnota nejlepší skupině)  Učitel zhodnotí všechny skupiny stejným počtem bodů s tím, že může jedno bodové ohodnocení použít dvakrát. Své hodnocení slovně komentuje.

Hodnocení  Vítězná skupina je ohodnocena známkou výborně, nejhorší skupina známkou dobře. Ostatní skupiny známkou chvalitebně, popř. tou, k jejíž hodnotě se svými body víc blíží. Ostatní skupiny známkou chvalitebně, popř. tou, k jejíž hodnotě se svými body víc blíží.

Brainstorming  Skupiny samy vyvozují, proč byla tato metoda použita – poznání spolužáků (začátek školního roku), spolupráce, nutnost kompromisu, nutnost spolehnout se na druhého, estetický vkus, samostudium, komunikace ve skupině, vůdčí typy, příprava mluveného slova, tréma a práce s ní, snaha zaujmout, reakce na otázky, hodnocení vlastní činnosti, hodnocení druhého, pohotovost, slovní zásoba poznání spolužáků (začátek školního roku), spolupráce, nutnost kompromisu, nutnost spolehnout se na druhého, estetický vkus, samostudium, komunikace ve skupině, vůdčí typy, příprava mluveného slova, tréma a práce s ní, snaha zaujmout, reakce na otázky, hodnocení vlastní činnosti, hodnocení druhého, pohotovost, slovní zásoba

Závěr  Plakáty jsou vystaveny ve třídě (nalepeny na zeď nebo uchyceny kolíčky na šňůru).  Plakáty jsou využity při procvičování a opakování učiva v dějepise.  Plakáty jsou využity v českém jazyce a literatuře při starověké literatuře.

Postřehy  Většina žáků se neorientovala v obsahu literatury, v pojmovém rejstříku.  Některé skupiny vzaly přípravu na prezentaci velice svědomitě - měly přípravu prezentace zpracovanou v bodech na kartičkách, rozdělené role.  Někteří byli velice zruční při vytváření plakátu, výsledek pak neuměli „prodat.“

Postřehy  U všech skupin byla patrná tréma, připravení členové ji zvládli snadněji, dokázali reagovat na rozmanité reakce ze strany ostatních.