Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh s TV reklamou a nové TV stanice Červen • Propad sledovanosti zastaven, Sledovanost TV.
Advertisements

Představení společnosti
Specializovaná databáze pro výzkum astronomie a astrofyziky Mgr. Radka Svaškova, Astronomický ústav AVČR, v. v.i.
Trendy finančních produktů ČLFA
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Návrh spolupráce pro Czech Digital s.r.o.
Zkušenosti s utvářením konsorcií v České republice Jaroslav Šilhánek VŠCHT Praha.
Zadlužení, inflace, demografie
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
1 PUBLIC RELATIONS 1 Případové studie UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ.
Dlouhodobá paměť autor : Tomáš Geryk kontakt : web :
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
DUMy.cz Sdílejme společně Internetový portál DUMy.cz Jedinečné místo ke sdílení znalostí
Postoje k mobilnímu marketingu Alena Ivánková Research Project Manager, MEDIARESEARCH 13/10/2010 – Mobile Internet Forum.
Program švýcarsko-české spolupráce Ministerstvo financí - Národní koordinační jednotka.
Eva Filípková Informační zdroje = zdroje, který přináší uživatelům informace, = zdroje, který přináší uživatelům informace, poznatky.
Kategorizace internetu aneb členění online médií AliaWeb, spol. s r.o. – Kurzy.cz, 2006 Klubový večer SPIRu
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Jak ušetřit peníze vložené do inzerce nemovitostí a přitom víc prodávat? Ing. Jan Cempírek Obchodní ředitel, Český Internet s.r.o. - provozovatel portálu.
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Start projektu AdMonitoring - monitoring internetové reklamy hotel Majestic Plaza.
Zadluženost domácností v ČR Smilovice 5. června 2007 Zdeněk Veselý MF ČR Názory a závěry prezentované dále jsou autorovy a nemusí tak být v souladu s postojem.
2 Jan Tomíšek Nová organizace služeb 3 Základní typy služeb poskytovaných společností Vema operativní hotline konzultace školení implementační implementace.
Bankovní služby pro malé a střední podniky Autor:Ladislav Mach Vedoucí práce:Ing. Olga Šeflová Oponent práce: Eva Faměrová.
Internetový speciál VOLBY 2006 (v rámci iHNed.cz) Unikátní volební internetový speciál vydavatelství Economia. cíle projektu komplexní a profesionální.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a osobní finance pro každého cílová skupina 56% mužů, 44% ženy 25% ve věku let, 24%
RU měsíčně bez fulltextového vyhledávání Všechny kontakty na jednom místě ověřených firem a institucí produktů a služeb
Prezentace VOLNÝ.cz. Internetový portál, který byl založen v roce 1999 jako vstupní brána do internetu pro uživatele dial-up připojení. V současné době.
Peníze.CZ - první finanční server pro každého INTERNET A FINANČNÍ INSTITUCE Láska z donucení nebo cesta k prosperitě ? Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Investice Benson Oak Tisková konference KK Central, Praha 22. květen 2008 CONFIDENTIAL UNTIL RELEASE SUBJECT TO BO REVIEW AND APPROVAL DRAFT 5/17/08 –
ManagerWeb.cz » 1 Moderní řízení - jediný manažerský digest na českém trhu Moderní řízení je měsíčník poskytující výběr zahraničního i domácího know-how.
Internetová reklama a reklama pro internetové stránky Školení Market Express.
Internet versus tisk Klubový večer SPIR Klub Avion.
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
MARKETINGOVÝ MIX.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
ManagerWeb.cz » 1 Právní rádce - leader na trhu právních informací Právní rádce je měsíčník informující o nových právních úpravách, poskytuje výklady a.
Citibank Bert Pijls Člen představenstva a ředitel retailové banky.
Mediální kampaň Petra Kafková Petr Chládek 1. Osnova produkt produkt fáze projektu fáze projektu statistika statistika náklady náklady zdroje zdroje vlastní.
3. PLATEBNÍ BILANCE.
Jakub Petr. Bez možnosti vyzkoušet si oblečení Větší výběr sortimentu Nižší cena Ušetření času Nakupování z pohodlí Nakupování z pohodlí domova Problémy.
ANOPRESS IT PhDr. Ivana Reznerová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Cestovní ruch a INTERNET Jiří Pilnáček, Turistika.cz, s.r.o.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Mediální plán.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Vývoj mobilních her a současné trendy
Televize v konzumaci médií suverénně vede
Marketingové strategie
Historie marketingu
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Čisté investice do rozhlasové reklamy
Čisté investice do rozhlasové reklamy
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ

Téma rozdělení trhu zdroje příjmů internetových serverů reklamní příjmy budoucnost zkušenosti  ředitel finančního serveru Peníze.CZ (červen 2000)  místopředseda SVIT při UVDT

Velikost trhu uživatelů (10/2003) 16 připojení uživatele za měsíc 150 serverů a sekcí tisíce "soukromých médií" příjmoví lídři – 10 serverů střední skupina – 30 serverů

Typy e-médií online noviny (iDnes, iHNed, České noviny) (časopisové) archivy portály a jejich zpravodajské části (Tiscali, Atlas)  prolínání s online novinami (Seznam – Právo, Centrum – LN) online média (Neviditelný pes, Česká média, Peníze, Patria, Mobil)

Online noviny noví čtenáři (Blesk, České noviny) služba stávajícím rozložení nákladů na tvorbu obsahu marketing reklamní balíčky prodejní kanál

(Časopisové) archivy volně přístupné – služba čtenářům placené – zdroj příjmů / marketing minimální reklamní příjmy

Portály šířka služeb – přivlastnění uživatele kompletní nabídka reakce na potřebu rychlé informace různé přístupy  vlastní zdroje – Tiscali  kumulace více zdrojů – Atlas  koalice – Seznam, Centrum

Online média "novinové" formáty zanikají – Neviditelný pes rozvoj specializovaných médií  jeden segment  rychlost a specializace  levné budování komunity odbornost a důvěryhodnost – online obsah nejde prodávat! přidaná hodnota – interaktivita, služby

Druhy příjmů klasická reklama speciální projekty katalogové služby placené služby internetové připojení zprostředkování prodeje

Internet = zábava? výdaje do reklamy (odhady 2003)  TV7,64 mld. Kč  tisk 5,84 mld. Kč  outdoor1,13 mld. Kč  rádio 1,12 mld. Kč  ostatní235 mil. Kč  internet235 mil. Kč 385 mil. Kč (SVIT) zdroj: ARBOmedia, netto bez mediálních barterů a autopromotion, po odečtení slev

Zanedbatelný podíl reklamní výdaje do médií 2003 zdroj: ARBOmedia, netto bez mediálních barterů a autopromotion, po odečtení slev

Světlá budoucnost? rychlý meziroční růst vznik interaktivních divizí mediálních agentur speciální reklamní projekty rostoucí další zdroje příjmů celkový odhad příjmů e-médií 2003: 850 mil. Kč

Dělení kořisti (časopisové) archivy mimo hru portály vs. online noviny  strategie vyhladovění  portály vedou v hledání nereklamních příjmů specializovaná média

Obsahové servery vedou podíl reklamních investic do sektorů  obsahově zaměřené servery 57,4 % 11,0% 0,9% 1,2% 2,1% 3,2% 9,2% 10,1% 12,0% 18,7% 31,6% Ostatní Vzdělání Ženy Bydlení Auto-Moto Zábava Techno+IT Finance Zpravodajství Portály zdroj: ARBOmedia

Hlavní segmenty

Další vývoj "archivy" zůstanou dotovány boj portály vs. noviny rozvoj specialistů

Podmínky přežití portály a online noviny  rozvoj nereklamních příjmů  návrat do reality a výrazné omezení nákladů  dohoda o koexistenci  noviny – lepší provázání s mateřskými vydavateli

Podmínky přežití specializované odborné servery  udržování kvality  naslouchání uživatelům  budování komunity  doplňkové placené služby  nové nereklamní příjmy  koalice s "velkými médii"

Závěr trh je velký a rychle roste počet médií stále ještě roste, ale jen bude samofinancovatelných reklamní příjmy pro internet jen zlomkem celkových výdajů samotná reklama nemůže zůstat jediným zdrojem příjmů