Monotematický den prima

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hmyz užitečný pro rostliny – OPAKOVACÍ TEST
Advertisements

Příklady vztahů mezi populacemi
Přirozené a sociální rozdíly mezi lidmi
Vztahy mezi populacemi
Biotické podmínky života
Hnízdní parazitismus Synodontis petricola.
Biotické a abiotické faktory
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: Vztahy mezi organismy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_52_INOVACE_01/A3 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníZáří 2012.
EKOSYSTÉM Základní funkční jednotka přírody
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
SVOBODA ČLOVĚKA Mgr. Michal Oblouk.
VY_52_INOVACE_PRV.3.30_Živočichové_pracovní list
Abiotické a biotické podmínky života
VZTAHY MEZI ORGANISMY.
ZÁKLADY EKOLOGIE Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
POTRAVNÍ SÍTĚ.
M O Ř E A O C E Á N Y.
Podnebné pásy 5. ročník.
Sociální terapeutická dílna KOTVA
Mezidruhové vztahy: kompetice predace, parazitismus, mutualismus atd.
Biotické podmínky života
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
Populace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Psychologie II Sociální psychologie
Etologie – chování živočichů
Prostorová distribuce predace Lenka Čápová. -Shlukují se na místech s velkou hustotou kořisti -navzájem si konkurují a překážejí si; snižují rychlost.
Mezidruhové vztahy: kompetice predace, parazitismus, mutualismus atd.
Interakce mezi organismy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
Lovci mamutů.
Vzájemné vztahy organismů v přírodě
2014 Výukový materiál EK Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
POPULACE Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Žahavci mořští – žahaví dravci
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Projevy života, třídění organismů
Přírodopis – 6. třída Autor: Mgr. Hana Makovičková
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
Ekosystém okolí lidských obydlí Domácí mazlíčci Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_21_06 Název materiáluVztahy mezi.
1 INTERAKCE V každé biocenóze se vytvářejí vztahy (těsnější nebo volnější) mezi: jedinci jedné populace nebo mezi jednotlivými populacemi téhož druhu -vnitrodruhové.
SVOBODA ČLOVĚKA Mgr. Michal Oblouk. SVOBODA možnost a schopnost volit, rozhodovat a jednat „podle své vůle“ a nést za to přiměřenou odpovědnost absence.
Přírodní vědy DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
Název prezentace (DUMu):
Vzájemné vztahy mezi organismy
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
PARYBY převážně mořští kostra
Ekologie – vztahy mezi populacemi
PARYBY převážně mořští živočichové chrupavčitá kostra dýchají žábrami
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
Vztahy mezi populacemi - negativní
Disperze populace Struktura populace Vztahy mezi populacemi
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Přírodopis DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
Úvod Vztah predátor - kořist Měkkýši – vhodná skupina.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Týmová spolupráce v zájmu dítěte pohledem pracovníka OSPOD Mgr
Základy ekologie pro KPT
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Přirozené a sociální rozdíly mezi lidmi
Společenstvo. Definice = soubor populací všech organismů v daném biotopu fytocenóza zoocenóza.
Transkript prezentace:

Monotematický den prima Kooperace a kompetice Monotematický den prima

Spolupráce neboli kooperace je druh sociální interakce Spolupráce neboli kooperace je druh sociální interakce. Jedná se o základní formu sociálního chování. Spolupráce znamená společné úsilí zaměřené na dosažení prospěchu všech, kteří se na něm podílejí. Opakem spolupráce je konkurence.

Kooperace - spolupráce Sociální hmyz

Kooperace - spolupráce Klubáci a štítovci

Kooperace - spolupráce Ryba klaun a mořská sasanka

Kooperace - spolupráce epifyty

Kooperace - spolupráce stádo

Kooperace - spolupráce Tlupa, hlídání okolí před predátorem

Kooperace - spolupráce Medozvěstka a medojed

Kooperace - spolupráce Tučňáci a mráz

Kooperace - spolupráce opylovači

Kooperace - spolupráce

Kompetice - soutěžení Predátor a kořist

Kompetice - soutěžení souboj

Kompetice - soutěžení Introdukce – bolševník a pes Dingo

Kompetice - soutěžení Hnízdní parazitismus

Kompetice - soutěžení parazité

Kompetice - soutěžení Elefantiáza

Kompetice - soutěžení Parazitické dvojče - video

Kompetice - soutěžení

Kompetice - soutěžení Člověk a příroda Video

Kompetice - soutěžení Obilnice a přirozená step

Kompetice - soutěžení Člověk a příroda