Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace PODMÍNKY PRO ŽIVOT- VODA
Advertisements

TĚLESA A LÁTKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zpracovala Jitka Ciprová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 1 Autor: Lenka Poláková
Skupenství látek a vnitřní energie
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Vlastnosti pevných, kapalných a plynných látek
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Fyzika 6. ročník Těleso a látka Anotace
VLASTNOSTI LÁTEK A JEJICH PŘEMĚNY
Látky a tělesa.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Skupenství látek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
STAVBA LÁTEK – Tělesa a látky
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
Změny skupenství látek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Skupenské změny.
zpracovaný v rámci projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
MĚŘENÍ ČASU A TEPLOTY.
Skupenství látek a jejich vlastnosti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_187_Látky a tělesa AUTOR: Ing. Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org. Autor : Zuzana Klumparová ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM LÁTKY A JEJICH SKUPENSTVÍ VY_32_INOVACE_11.
LÁTKY A TĚLESA Chemie 8. ročník.
STAVBA LÁTEK Tělesa a látky Co nás obklopuje? Zapiš si!
Látka, těleso 6. A 2. hodina.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_123_Dělení látek AUTOR: Igor Dubovan ROČNÍK, DATUM: 8., 5.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhTěleso a látka.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
LÁTKY A TĚLESA.
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
VY_32_Inovace_ Svět kolem nás Člověk a jeho svět 3. ročník
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_12_JF
Z čeho se tělesa skládají
TĚLESA A LÁTKY.
VLASTNOSTI LÁTEK A TĚLES
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Speciální vzdělávací potřeby - žádné -
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Struktura látek (pevných, kapalných a plynných)
DUM II. / 11. skupenství vody
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Vlastnosti látek pevných, kapalných a plynných
Látky a tělesa Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
SKUPENSKÉ PŘEMĚNY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Skupenství látek - pevné, kapalné, plynné
VY__III/2__INOVACE__163 Voda a kov.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_34_FYZIKA
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Blanka Kusá
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
VY_32_INOVACE_C8-001 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VLASTNOSTI LÁTEK - OPAKOVÁNÍ
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Transkript prezentace:

Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat vlastnosti a skupenství látek, ze kterých jsou vyrobeny různé věci kolem nás.

Vlastnosti látek můžeme pozorovat všemi smysly: hmatem poznáme látky - tvrdé (železo, kov) - měkké (papír) - pevné (dřevo, plast) - křehké ( sklo) - sypké (sůl, cukr, písek)

zrakem rozpoznáme u látek – barvu ( dřevo) - velikost (kov) - tvar (skleněné vázy) sluchem rozeznáme látky podle druhu zvuku ( plast, papír)

chutí rozeznáme chuť jednotlivých látek Chuť – sladkác _ _ r slanás _ l kyseláo _ _ t hořkáo _ _ j čichem můžeme rozpoznat např. vodu a olej

Skupenství látek Látky, které se vyskytují v přírodě, můžou být: Pevné látky – mají stálý tvar (stůl ze dřeva, svíčka z vosku, boty z kůže) Sypké látky – cukr, sůl, mouka, písek Kapalné látky – jejich tvar není stálý, mění se podle tvaru nádoby, ve které je tato kapalina (např. voda, olej, mléko) Plynné látky – jsou rozptýleny kolem nás vzduch – nejdůležitější plyn, který potřebují všechny živé organizmy k životu – dýchání zemní plyn – používáme k vaření, vytápění - plyny se vyskytují i jako součást různých sprejů

Voda má skupenství : pevné – led, sníh - 0° C – bod mrazu (sněhulák) kapalné – při tání (oteplení) se led promění v kapalinu (tající sněhulák) plynné – voda vře při 100°C – bod varu - mění se ve vodní páru

Přiřaď šipkou výrobky, které byly vyrobeny: Z pevných látek Z kapalných látek Z plynných látek

Zdroje - obrázky