Využití výsledků PISA ve školách PhDr. Josef Basl, Ph.D., Mgr. Radek Blažek Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Advertisements

ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Konference Asociace aktivních škol
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Seminář k PISA 2012 RNDr. Jana Palečková
Testy pro testování žáků 5. a 9. tříd 2012
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Školní zpráva s výsledky z hlavního šetření PIRLS 2011 a TIMSS 2011.
PISA 2012 – oblast řešení problémů
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Kvalita a evaluace Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
OECD PISA  mezinárodní projekt v oblasti měření výsledků vzdělávání  zjišťuje úroveň čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti.
Příprava a realizace PISA 2015
Efektivní transfer technologií základní informace o projektu Národní dialog – © 2010 EF-TRANS.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Šetření čtenářské gramotnosti
InspIS ŠVP pro ZV, SV.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Realizované projekty ESF Další vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na ZŠ Nové přístupy.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
vlastní hodnocení školy
Výsledky referenčního procesu NSP, NSK, EQF Pavel Hradecký.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D.
VYUŽITÍ VÝSLEDKŮ TESTOVÁNÍ 1. ROČNÍKŮ
PREZENTUJÍCÍ Hodnocením ke zvyšování kvality vzdělávacích služeb středních škol v kraji Vysočina Mgr. Miroslav Pech.
PISA 2012 Matematická gramotnost patnáctiletých žáků
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Porada ředitelů škol a školských zařízení Mgr. Ivana Přichystalová zástupkyně ředitelky Jihomoravského inspektorátu ČŠI Brno, 26. a 27. srpna 2015.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj, státním rozpočtem České republiky a státním rozpočtem Slovenské republiky Metodické.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA prosince 2010.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
PhDr. Ondřej Andrys, MAE náměstek ústředního školního inspektora
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
NSK – vazby na evropské procesy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
KVALITA rozvojový program kraje
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Komplexní systém hodnocení
kulatý stůl 19. července 2011, C081, od hod
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Polytechnické vzdělávání v praxi
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Databáze projektových výstupů OP VK
Hlavní manažér SP Kvalita I
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
10. setkání TS Podpora polytechnického vzdělávání (přírodovědné a technické vzdělávání) KAP JMK 16. května 2018.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém výkaznictví preventivních aktivit ve školství
Transkript prezentace:

Využití výsledků PISA ve školách PhDr. Josef Basl, Ph.D., Mgr. Radek Blažek Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání

Co PISA nabízí Výstupy a využití – přehled Školní zpráva Využití na úrovni školy Zaměření prezentace Využití výsledků PISA ve školách

Zpětná vazba pro vzdělávací systémy Relativní porovnání států 15-letí žáci Čtenářská, matematická, přírodovědná funkční gramotnost Pravidelné zjišťování Vývojový trend Nejedná se o náhradu národního monitorování Co PISA nabízí Využití výsledků PISA ve školách

Mezinárodní zpráva Národní zpráva Datové soubory Uvolněné úlohy Koncepční rámec Zpětná vazba pro zapojené školy Výstupy a využití - přehled Využití výsledků PISA ve školách

Průměrný výsledek žáků v České republice (sledované oblasti a druhy škol) Srovnání školy s ostatními školami stejného druhu (tabulky a grafy) Školní zpráva Využití výsledků PISA ve školách

Celkový průměrný výsledek žáků v České republice ve všech sledovaných oblastech (matematická, přírodovědná, čtenářská a finanční gramotnost, řešení problémů) a výsledky škol podle jejich druhu. Využití výsledků PISA ve školách Tabulka 1 Průměrný výsledek CelkemZSGMN Matematická gramotnost Přírodovědná gramotnost Čtenářská gramotnost Řešení problémových úloh Finanční gramotnost ZS – základní školy G – čtyřletá a víceletá gymnázia M – střední odborné vzdělávání ukončené maturitní zkouškou N – střední odborné vzdělávání, které není ukončeno maturitní zkouškou

Srovnání celkového průměrného výsledku vaší školy v testovaných oblastech s celkovým průměrným výsledkem všech školy stejného druhu. Využití výsledků PISA ve školách Tabulka 2 Průměrný výsledek ZŠ celkemVaše škola CelkemChlapciDívkyCelkemChlapciDívky Matematická gramotnost Přírodovědná gramotnost Čtenářská gramotnost Řešení problémových úloh Finanční gramotnost

Využití výsledků PISA ve školách

Pevný referenční bod Trendy ve škole Prezentace na veřejnosti – výroční zprávy Inspirace metodikou Využití uvolněných úloh Využití na úrovni školy Využití výsledků PISA ve školách

Šetření není určeno k porovnávání škol Není zaměřeno na znalosti (x CZVV) Výsledky se týkají zkoumané skupiny patnáctiletých Výsledky žáků v posledním ročníku ZŠ nebo prvním ročníku SŠ Rizika využití výsledků Využití výsledků PISA ve školách

Děkuji za pozornost PhDr. Josef Basl, Ph.D., Mgr. Radek Blažek Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání Fráni Šrámka 37, Praha 5 Tel.: ǀ