Akční plán hl.m. Prahy pro řešení krize v incomingové turistice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klub UNESCO Kroměříž byl založen dne 9. září 1991 představiteli společenského, kulturního a politického života Kroměříže s cílem naplňování programu UNESCO.
Advertisements

Setkání informačních center Zlínského kraje Napajedla
Kongresová turistika pro Pardubický kraj Chrudim Spolkový dům Záměr vzniku.
Plán akcí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje krajského úřadu pro rok 2002.
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
Rozbor a výsledky integrovaných mobilních kampaní Aktuálně.cz Ondřej Švihálek, Centrum Holdings 13. října 2010.
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Jak podnikat v cestovním ruchu ?
Výsledky NetMonitoru a AdMonitoringu za červenec 2008 Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) MEDIARESEARCH, a. s. a GEMIUS, S. A
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Česká centrála cestovního ruchu
ASOCIACE ČESKÝCH CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ A AGENTUR THE ASSOCIATION OF TOUR OPERATORS AND TRAVEL AGENTS OF THE CZECH REPUBLIC Balíčky jako nezbytnost rozvoje.
Projekt „Rozvoj procesu plánování dostupnosti sociálních služeb v Olomouci“ 3. KOMUNITNÍ PLÁN SOCIÁLNÍCH SLUŽEB MĚSTA OLOMOUCE 2013 – 2015 Tato akce je.
Je Česká republika považována za golfovou destinaci? Nebo je stále ještě „Neobjevenou golfovou destinací“? Czech Golf Travel Association.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Mediální komunikace ČD

EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
11. odborný seminář PROKOS listopadu Vstup francouzských značek na český trh – hledání partnerů – veletrh BIOSTYL 2008 Obchodní oddělení Francouzského.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Destinační management TO Jeseníky-východ
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Úloha zahraničních kanceláří CzechTrade Tomáš Rak.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 Konference ZASTUPOVÁNÍ ZÁJMŮ V EU Senát Parlamentu České republiky Praha, 11. listopadu 2008 Ing. Roman Línek Člen Výboru regionů EU vicehejtman Pardubického.
Ministerstvo pro místní rozvoj Představení hlavních priorit květen – říjen 2009 Tisková konference
Česká republika: bezpečná a cenově stále příznivá.
Příprava České republiky na výkon předsednictví v Radě Evropské unie leden – červen 2009.
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
TO OSTRAVSKO MARKETING PO OSTRAVSKU…
Propagace České republiky jako golfové destinace
Vývoj příjezdového cestovního ruchu za 1. až 3. čtvrtletí 2007 v České republice Tisková konference v rámci veletrhu MADI 6. listopad 2007 Výstaviště Letňany.
EVROPSKÁ UNIE.
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
CESTOVNÍ RUCH.
Akční plán 2012 marketingové strategie rozvoje CR turistické oblasti Ostravsko VIZE: Zkvalitnění a rozšíření nabídky cestovního ruchu TO Ostravsko CÍLE:
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Projekty destinačního managementu v Moravskoslezském kraji - od turistické oblasti po region Ing. Richard Žabka, Agentura pro regionální rozvoj, a.s. 1.
Ing. Dagmar Parmová. Kdo jsme? Asociace průvodců České republiky, r. s. 460 individuálních členů z celé ČR, 22 přidružených členů (právnické osoby) –
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
Spolupráce moravských krajů v oblasti cestovního ruchu Holešov 2011
Novinky na rok 2009 ODBORY PRODEJE A EXPORTNÍCH SLUŽEB.
Setkání informačních center Zlínského kraje Valašské Klobouky
Výzkum, Trendy a Inovace Obsah prezentace Aktivity oddělení Výzkumu a Analýz Kdo jsou návštěvníci Vašeho regionu? Česká republika Bezpečná.
„Novinky CzechTrade pro exportéry“ Zuzana Synková ředitelka Odboru exportních služeb Zahraniční kanceláře CzechTrade.
MARKETINGOVÉ AKTIVITY České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008.
MUZEUM SKLA A BIŽUTERIE V JABLONCI NAD NISOU státní příspěvková organizace zřizovaná Ministerstvem kultury ČR od 60. let 20. století celostátní působnost.
Kongresová turistika v ČR, podpora jejího rozvoje.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Zjišťování návštěvnosti
Marketingová strategie 2018 Jižní Čechy Pohodové
ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
PROJEKT "START" - speciální nabídka pro podnikatele
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
SVAZEK OBCÍ VÝCHODNÍ KRKONOŠE
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Akční plán hl.m. Prahy pro řešení krize v incomingové turistice

Současný stav v Praze 90% závislost na zahraničních návštěvnících 7. místo v Evropě co do počtu zahraničních turistů 50% nárůst v počtu turistů v roce 2007 oproti 2001 Nárůst počtu turistů v roce 2008 proti 2007 pouze 2,6% Podstatná změna národnostního složení návštěvníků Cca 70% návštěvníků jsou individuální turisté Zkracuje se průměrná doba pobytu na 2,7 dne Snižování návštěvnosti Prahy vzhledem k ekonomické krizi

Statistiky ubytování hostů v hromadných ubyt. Zařízeních (ZDROJ: ČSÚ) Počet přenocování hostů Počet hostů

Globální ekonomická krize - trendy Globální pokles zájmu o cestování zejména z hlavních zdrojových zemí (VB, Německo, Francie, Itálie, USA) Stagnace v oblasti městské turistiky Pokles zájmu o hotelové ubytování Nárůst konkurence ve střední Evropě (Berlín, Mnichov,Vídeň, Budapešť, Bratislava) Investice evropských měst do marketingu mnohonásobně převyšují pražský rozpočet

Akční plán 1 ) Reklamní kampaň za účelem zpracování propagační kampaně a zviditelnění Prahy jako turistické a kongresové destinace 2) Motivace incomingových tour operátorů 3) Podpora aktivit v oblasti kongresové turistiky za účelem získání většího množství akcí MICE 4) Organizace Rady pro vzájemnou komunikaci a marketing 5) Střednědobé cíle 6) Dlouhodobé cíle

Ad 1) Reklamní kampaň Strategie

Požadavky na trhy Evropa – Rusko, Německo,Velká Británie, Francie, Itálie, Španělsko Asie - Čína, Japonsko USA Austrálie

Požadavky na klientelu věkové skupiny 30+ a senioři střední a vyšší příjmové kategorie individuální klienti

TV spot Typ média : maximálně 30 vteřinový klip vysílaný na TV kanálech Preferované TV kanály: CNN, BBC, ARD, ZDF, SAT 1, SKY NEWS, National Geographic, TRAVEL Channel, EUROSPORT, hlavní lokální kanály v Rusku (1TV, RTR) Načasování kampaně: 2 vlny duben - květen září - říjen

Inflight magazíny Tištěná reklama v inflight magazínech leteckých společností – kombinace PR a image reklamy Preferované společnosti : China Airlines, Delta Airlines, EasyJet, Lufthansa, Qantas, British Airways, Aeroflot, Ryanair, Air France/KLM/ Swiss, British Midland, Wizz Air, Korean Air

Další média požadavky na internetové portály budou vybrány na základě nabídky agentury vybrané ve výběrovém řízení

Témata Hlavní témata: Předsednictví EU, 20 let od Sametové revoluce, Value for money, Bezpečnost, Moderní kvalitní infrastruktura (letiště, MHD, ubytování), Výhodná poloha v centru Evropy, Gastronomie Témata pro leisure: Město kultury a historie, Město mladé, aktivní a přátelské, Nabídka pro každého, Praha mystická a pestrá Témata pro MICE: Profesionální zkušenosti s organizací, Slábnoucí kurz koruny, Nabídky pro filmování, Město neomezených možností, Multikulturní

Ad 2) Podpora touroperátorům Vytipování tour operátorů z cílových destinací Vydefinování finančních prostředků Motivace zahr. tour operátorů offline-online Propojení s tuzemským incomingem

Ad 3) Rada pro vzájemnou komunikaci a marketing Cíl: vzájemná průběžná informovanost o marketingových aktivitách subjektů působících v oblasti CR K zastoupení bude osloveno – MMR, MKČR, CzechTourism, OKP MHMP, PCB, ACK ČR, ACČK, AHR

Ad 4) Střednědobé cíle Větší orientace na Asii a Rusko Vytvoření turistického webu Prahy a loga PIS Stanovení „selling words“ turistických kampaní, alespoň rok předem –např. pro rok 2010 téma Lucemburkové

Ad 5) Dlouhodobé cíle Změna systému rozpočtového určení daní – možnost návratnosti finančních prostředků na podporu rozvoje CR Potřeby CR v Praze: přímá finanční podpora konferencí ze strany města přímá finanční podpora tour operátorů stanovení víceleté marketingové strategie města

Spolupráce s MMR v oblasti CR Rekapitulace Prezentace hl.m. Prahy v rámci stánku Czechtourism V roce 2008 podporoval Czechtourism výstavní aktivity regionů, které byly finančně zvýhodněny. V tomto smyslu bylo hl.m.Praha považováno za kraj a tedy za plochu se platila pouze polovina ceny či plocha byla plně sponzorována. Jednalo se o malé účasti, protože prostor obvykle 4 – 6 m 2 je striktně vymezen a vizuální prezentace na stánku Czechtourism je jednotná.Tyto stánky jsou využívány především na veletrzích, kde je kladen důraz na osobní jednání, na veletrzích, na něž se velký stánek nevejde (ITB Berlín), či na veletrzích, kde samostatná účast je finančně pro jednotlivého účastníka neúnosně vysoká (ILTM Cannes, MITT Moskva). Přestože pro rok 2009 finanční podpora ze strany Czechtourism skončila, jsou výstavní aktivity na stánku Czechtourism pro hl.m.Prahu i nadále výhodné, zejména na trzích kam se vstupuje poprvé, či tam kde je Praha známá, ale přesto jsou zde žádány informace, či, kde je nutnost přímých obchodních jednáních (BIT Milano, FITUR Madrid, IMEX Frankfurt, Holiday World Dublin). Účast na těchto veletrzích je rozhodována na úrovni OKP MHMP, po konzultacích s Czechtourism, a to v závislosti na finančních možnostech a důležitosti propagace na zdrojových trzích. Tyto výstavní aktivity zajišťuje organizačně OKP MHMP veškeré finanční náklady jsou hrazeny z prostředků OKP MHMP. Servis na stáncích zajišťuje PIS.

Prezentace hl.m. Prahy v rámci stánku Czechtourism ACTB Vídeň, Rakousko FERIE Kodaň, Dánsko BIT Milano, Itálie ITB Berlín, Německo Dublin, Irsko – 1.2. Fitur Madrid BIT Milano ITB Berlín IMEX Frankfurt prosinec EIBTM Barcelona

Speciální akce 2007 Společná prezentace na Thames Festival Londýn 2008 Spolupráce při návštěvě jihoamerických touroperátorů OMWESA – galavečer pořádaný hl.m.Prahou pro 600 osob v Obecním domě Kontinuální spolupráce v oblasti PRESS tripů zahraničních novinářů

Plánované prezentace hl.m.Prahy v rámci stánku Czechtourism Fitur Madrid – leden 2010 BIT Milano- únor 2010 ruský trh, který není v současné době specifikován TUC Lipsko – prosinec 2010 lokální veletrhy ve zdrojových zemích

Spolupráce s MK ČR Edinburgh Fringe Festival Hl. m.Praha výrazně participovalo na této akci, kterou zaštitovalo Czech Centre Londýn a MK ČR 2009 – Street party Paříž (červen) Plánovaná prezentace u příležitosti kulturní akce organizované Czech Centre Paříž