Hlubinná abreaktivní psychoterapie = HAP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dynamické systémy.
Advertisements

Kulatý stůl-Paliativní medicína evropské zkušenosti
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Metodologie historického výzkumu volného času
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
a jeho využití u klientů po CMP
D ATOVÉ MODELY Ing. Jiří Šilhán. D ATABÁZOVÉ SYSTÉMY Patří vedle textových editorů a tabulkových kalkulátorů k nejrozšířenějším představitelům programového.
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
OBECNÁ PSYCHOLOGIE VYUŽITÍ PSYCHOLOGIE V PRAXI
Obecná psychologie II
Práce se vzpomínkami seniorů
KBT z pohledu integrativního psychoterapeuta
Návrh a realizace modulového systému dalšího vzdělávání učitelů v MSK Magdalena Chmelařová Opava 2008.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PSY 414 Praxe a stáže (manželství a rodina) Garant: Milan Pilát Asistentka: Kristína Kicková Katedra psychologie FSS MU 2014/2015.
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
Aplikovaná psychologie
Rychlá Účinná Změna Skutečnosti s G = s garancí kvality
MAGIE MASEK Diplomová práce.
Téma Výzkumný problém Přednášky ze Základů pedagogické metodologie
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Skupinové interview (Focus group)
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 32 Číslo.
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Základy psychologie – úvod
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
INOVACE VE VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Zdenko Reguli Lucie Mlejnková.
Úvod do psychologie
Sociální psychologie se zaměřením na sport
ARTETERAPIE.
Modely mentální retardace
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Pedagogická diagnostika
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Úvod do psychologie
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Vznik a průběh těžkého duševního onemocnění Tereza Slavíčková o.s. Baobab.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Úvod do psychologie Prezentace Barbora Čechová – Labeling Příště (4.11.): Barbora Palatová – Vězeňský experiment Barbora Skoumalová – Teorie.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Pedagogické disciplíny
Metody psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Biblioterapie jako pomocná ruka
Co se dá změřit v psychologii a pedagogice?
Psychoterapie MUDr. Pavel Theiner, Ph.D..
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
Humanistická a existenciální psychologie
Násilná osoba aneb co s ní
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Úvod do psychologie II. přednáška
Témata kognitivní psychologie
A4M39PSY Psychologie v návrhu UI
Dějiny psychologie současná psychologie.
Transkript prezentace:

Hlubinná abreaktivní psychoterapie = HAP Lucie Řádková Tereza Stárková

Ing. Andrej Dragomirecký * 1932, žije v Praze Vůdčí osobnost české HAP Přednášel na katedře psychologie FEL ČVUT Prof. Baltické pedagogické akademie Člen Mezinárodní akademie psychologických věd Stříbrný bludný balvan Knihy: Psychoterapie I a II, Teorie osobnosti...

Vymezení HAP Alternativní systém, teoreticky i prakticky se zabývá terapií psychických i somatických potíží klientů Hlubinná Abreaktivní Regresní Kauzální Strukturovaná Nehypnotická

Zdroje HAP Hinduismus, buddhismus – reinkarnace, karma Theosofická společnost, hnutí New Age – neomezený lidský potenciál, evolucionistický vývoj vědomí Scientologie a dianetika – dvě části mysli, engramy

Indikace a kontraindikace psychické a psychosomatické nemoci, neurózy, psychózy, migrény, úzkosti, deprese, vztahové problémy, stres, fobie, bolesti, různé závislosti a sexuální deviace Kontraindikace vyšší stupeň těhotenství, silný vliv alkoholu a farmak (zvláště psychofarmak), nízký věk (tedy nevhodné pro malé děti)

Abreakce Odreagování předpokládaných traumatických prožitků klienta, které mohly nastat v průběhu postnatálního či prenatálního života nebo ještě před začátkem současné fyzické existence (tedy v minulých životech).

Teorie Dragomireckého Základní axiomy Základním cílem člověka je přežít Paměť obsahuje záznamy všeho, co člověk prožil Vybavování záznamů z paměti pracuje na asociativním principu Trojdimenzionální model člověka Duch Psychika Organismus Engramy

Výcvik v HAP Základní + pokračovací kurz (2 x 75 hod) Cena 2900 Kč kurz, 2750 Kč ubytování a stravné Nezbytností knihy A. Dragomireckého Kurz má část teoretickou, sebezkušenostní a část s praktickými nácviky Požadavky na účastníky Žádné, selekce se neprovádí Zdokonalit sám sebe, dobrý vztah k lidem, chtít pomáhat, zodpovědný přístup Ukázka – kurz HAP: http://viewrz.com/video/kurz

Auditorské stupně Základní stupeň Pokročilý stupeň Práce s přivtělenými dušemi Auditování na vzdálenost Pokročilý stupeň auditování na dálku Zlepšování prostředí Pokročilý stupeň zlepšování prostředí Ukázka – Zlepšování prostředí a odvádění duší: http://viewrz.com/video/odvadeni-dusi

Terapie v praxi Cena – 300-1000Kč/hod Délka – 2-3 hodiny Terapeutický efekt přináší abreakce Hledá a zpracovává se primární engram Probíhá při plném vědomí klienta Sezení probíhá dle přesně dané struktury Auditor si zapisuje

Průběh sezení Úvod 1. průchod událostí 2. průchod událostí 3. a další průchody událostí Existuje podobná starší událost? – primární engram Ukončení – tzv. koncové jevy Ukázka – terapie: http://viewrz.com/video/terapie-popis

Názory klientů a obraz terapie Názory účastníků 50:50 Stránky auditorů jednoduché či příliš chaotické Automatické přejímání textů od Dragomireckého Pseudovědecké pojmy a vysvětlení Často působí „oficiálním“ dojmem (užívání slov psychoterapeut, psychologické prostředky…) Další alternativní metody

HAP a alternativní metody

Výzkumy Výzkumy na HAP neexistují – drahé a časově náročné Výzkumy obecně k regresní terapii E. Loftus – vytváření falešných vzpomínek

Kritika Filosofické základy Navazování na dianetiku Ideologická indoktrinace klientů neověřenými hypotézami Kritika teorie HAP Trauma – jediný zdroj potíží klienta Formální vzdělání Ing. Dragomireckého Vychází z neprokázaných konstruktů

Kritika Vzdělávání Délka a náplň kurzu Označování se za psychoterapeuty Terapeutická práce se spřízněnými osobami minimální zájem o výběr kurzistů minimální zájem o problematiku terapeutického vztahu, chybí supervize

Kritika Praxe jediná metoda a jediná příčina – chybí indikační fáze terapie (lze řešit všechny druhy problémů) pseudoproblémy – podsouvání klientovi provozování práce na dálku neexistují výzkumy efektivity terapie sugesce a hypnotický stav závěr sezení – koncové jevy propojenost s jinými alternativními metodami

Zdroje Dragomirecký, A. (1994). Informační teorie psychiky. Praha: Stratos. Dragomirecký, A. (2002). Psychoterapie I. Praha: Stratos. Dragomirecký, A. (2005). Teorie osobnosti. Praha: Stratos. Fowler, C. (1994). A pragmatic approach to early childhood memories: Shifting the focus from truth to clinical utility. Psychotherapy: Theory, Research, Practice, Training, vol. 31(issue 4), pp. 676-686. DOI: 10.1037/0033-3204.31.4.676. Nádaská, V. (2006). Úvod do hlubinně abreaktivní psychoterapie. Hlubinná abreaktivní psychoterapie: Andrej Dragomirecký. (n.d.) Retrieved from: http://www.dragomirecky.cz/novy/ Hlubinná abreaktivní psychoterapie: Rozhovor s protagonistou, terapeutem a učitelem Andrejem Dragomireckým. (1999). Retrieved from: http://www.havelka.info/dragomir.html Valdová, D. (2014). Regrese. Retrieved from: http://www.regrese.cz/ Na vlastní oči: https://www.youtube.com/watch?v=ceQD_ux3P4Q Regresní terapie Brno: https://www.youtube.com/watch?v=tOarK_oD7Cg