Nejvýznamnější přírodní zdroje (suroviny, komodity) v zemi Nizozemsko jsou: zemní půda, plyn, ropa, rašelina, vápenec, soli, písek a štěrk, orná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kodaň Karel Jurásek DÁNSKO.
Advertisements

P L I T V I C K Á J E Z E R A.
Národní park Podyjí Zdroje: Internet Wikipedie
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Nizozemsko.
Dánsko Přírodní poměry.
AUSTRÁLIE Hospodářství
Oblast: Západní Evropa Belgie
Oblast: Západní Evropa Nizozemsko
CHKO Křivoklátsko Darin Jandová Klára Bergmannová.
REGIONY EVROPY SEVERNÍ EVROPA.
Rumunsko, Bulharsko 21. prosince 2005.
Společenské a hospodářské prostředí
TUNDRA A LESOTUNDRA.
Nizozemí Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
ORGANICKÉ USAZENÉ HORNINY
Středočeský kraj.
Velká Británie oficiální název: " Spojené království Velké Británie a Severního Irska" 4 historické země: Anglie, Skotsko, Wales a Severní Irsko (IRA)‏
Oficiální název: Nizozemské království Rozloha: km² Počet obyvatel:16,491,461 Hl. m. Amsterdam Úřední jazyk: nizozemština, fríština Státní.
450 obyv./km2 (nejhustěji osídlené) 90% obyv.-města
Nerudní suroviny 5. ročník
Jihomoravský kraj.
TAJGA Pás jehličnatých lesů.
Lesy mírného pásu Jan Dušek.
Povrch ČR.
Sluka Scolopax rusticola Štěpánka Pechmanová 3.A.
IRSKÁ REPUBLIKA km2, 3,6 mil. obyvatel, Dublin (Baile Átha Cliath)
Geologický vývoj Karpat
Atlantský a Severní ledový oceán
BENELUX.
Střední Evropa Z_127_Evropa_Střední Evropa
Ochrana přírody ČR.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm Ing. Jolana Juřicová Modernizace výuky odborných předmětů Reg. č. projektu: CZ.1.07/1.1.08/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Poodří Chráněná oblast.
Np České švýcarsko.
Dánsko (Severní Evropa)
 Rozloha 709 km 2, les 47 % trvalé travní porosty 15 %, orná půda 29 %, vodní plochy 2 %, ostatní 7 % Geografická orientace 49° 47´ - 49° 31´N, 15° 46´
Benelux (Západní Evropa) Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , leden.
Střední Evropa Z_127_Evropa_Střední Evropa
OCHRANA PŘÍRODY NA ÚZEMÍ HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY
 Obecné informace  Dělení území  Státní správa  Obyvatelstvo  Podnebí  Fauna a flóra.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Krajina biosféra hydrosféra sociosféra.
Nizozemsko Učivo 8. ročníku Název školyZákladní škola Kolín V., Mnichovická 62 AutorMgr. Vladimír Zeman Datum NázevVY_32_INOVACE_04_Z8_Nizozemsko.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
PŘÍRODNÍ REZERVACE NA ÚZEMÍ SLOVÁCKA
Vzdělávací materiál: Polsko Operační systém: Windows XP Professional
Mexiko.
Vzdělávací materiál: Rusko – asijská část Operační systém:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Krajina České republiky
Přírodní, rekreační oblasti na Slovácku
Strážnické pomoraví.
VY_52_INOVACE_52_Výšková členitost bioty ČR
Skrytý poklad Sibiře Kamenný les na Leně 1.
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Nerudní suroviny 5. ročník
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Květoslava Kuchtová
Jezera, bažiny a vodní nádrže
P L I T V I C K Á J E Z E R A.
Obecná charakteristika kontinentu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Nejvýznamnější přírodní zdroje (suroviny, komodity) v zemi Nizozemsko jsou: zemní půda, plyn, ropa, rašelina, vápenec, soli, písek a štěrk, orná

Nizozemí je rájem lodí. Strávit několik dní projížděním bohaté sítě říčních kanálů na lodi do Nizozemska stále více turistů. Seznámení s pravidly řízení plavidel umožňují víkendové kurzy, které někteří prodejci pořádají v ČR. Po příjezdu do přístaviště absolvují novopečení kapitáni jen krátké školení, kde se naučí loď ovládat.

Park se pyšní zajímavou kombinací přírodních krás a pro domácí i zahraniční turisty je tak mimořádně přitažlivou záležitostí. Navíc je protkán 42 kilometry cest, které návštěvníci mají možnost projet na zapůjčeném kole. Tento nevšední způsob prohlídky může být pro mnohé příjemnou vítanou změnou při dovolené. U všech vchodů do parku je návštěvníkům k dispozici 1300 kol, z čehož je 150 kol dětských. Kola mají charakteristickou bílou barvu a o jejich dobrý stav se pravidelně stará mechanik sídlící v centru parku.

Ve srovnání s prehistorickou dobou se silně snížil rozsah lesů (nyní necelých 9 % plochy země) a bažin. Většina dubových a březových porostů na východě byla vysazena, stejně tak jako rozsáhlé jehličnaté a listnaté lesy na pahorcích v centrální oblasti Veluwe.

Značnou část zemědělské půdy nyní zabírají komerční lesní pěstitelské školky.Na severu tvoří zajímavý biogeografický komplex moře Waddenzee s pískovými lavicemi, waty a bažinami. Jedná se o nejvýznamnější watové ( periodicky přílivem zaplánované a odlivem obnažované území) v západní Evropě,kde se vyskytuje řada druhů původních a stěhovavých ptáků,ryb a korýšů. Pobřežní duny pokrývá specifický travní porost helm a další tvrdé trávy, zatímco waty přitahují slanomilné rostliny, jako je slanorožec. Původní zvířenu představují oblasti poldrů se vyskytující vydry.

Mlýny Loď

Loďka

Ropná plošina

Park