Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Rychlost hmotného bodu Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Kinematika Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice- riskuj.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – dělení podle činnosti paměťové buňky.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanická práce Téma:Kinetická a potenciální energie Ročník:1.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Digitální učební materiál
Pythagorova věta užití v prostoru
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Peter Podoba Předmět/vzdělávací oblast:Elektrotechnická zařízení Tematická oblast:Údržba elektrických zařízení Téma:PLC LOGO! Siemens - funkce.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice Ročník:1.-
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Demultiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Exponenciální funkce a.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Objem hranolu.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Kinematika Téma:Posuvný a otáčivý pohyb Ročník:1. Datum.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanické kmitání Téma:Periodické pohyby, kmitavé pohyby.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Lom světla - příklady Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Funkce Ročník:1.-2. Datum vytvoření:srpen.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Tlak a tlaková síla v plynech Ročník:1. Datum.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál
Vyjádření neznámé ze vzorce
Povrch hranolu – příklady – 1
Tělesa –testy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Hranol Základní škola a Mateřská škola
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa –čtyřboký hranol
Matematika Komolý jehlan
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Autor: Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast: Matematika Tematická oblast: Výpočet povrchů a objemů těles Téma: Hranoly Ročník: 3. Datum vytvoření: listopad 2012 Název: VY_32_INOVACE_07.1.05.MAT Anotace: Zopakování vzorců, počítání objemů a povrchů hranolů s různými podstavami. Digitální učební materiál je určen pro žáky učebních oborů. Inovativní je zejména bohatým autorským obrazovým materiálem, který výrazně zvyšuje jeho názornost a usnadňuje porozumění tématu i u slabších žáků a žáků se SPU. Využívání animačních efektů ze sady Office 2010 udržuje pozornost žáků a ilustrační příklady zvyšují jejich aktivitu. Pro zvýšení interaktivity je vhodné použít interaktivní tabuli. Metodický pokyn: Prezentace je primárně určena pro výklad v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule.

Výpočet objemů a povrchů hranolů Hranoly Výpočet objemů a povrchů hranolů

Zopakujme si: Co je to hranol? Jaké hranoly znáte? Hranol = těleso tvořené dvěma shodnými mnohoúhelníky (= podstavy) a pláštěm Co je to hranol? Jaké hranoly znáte? Jak spočítáme povrch a objem hranolu? S = 2 . Sp + Spl V = Sp . v

1. Určete objem hranolu, jehož podstavou je pravoúhlý rovnoramenný trojúhelník s odvěsnami délky 3 cm. Výška hranolu je 1 dm. V = Sp . v b =a = 3 cm v = 1dm=10cm a = 3 cm

Podstavou kolmého trojboké hranolu je pravoúhlý trojúhelník s odvěsnami délek a = 9 cm, b = 12 cm. Výška hranolu je 30 cm. Určete jeho objem a povrch. V = Sp . v S = 2 . Sp + Spl

Průřezem příkopu je rovnoramenný lichoběžník se základnami a = 1,5 m, c = 0,8 m a výškou v = 0,83 m. Kolik m3 zeminy je v příkopu o délce 150 m? V = ? V = Sp . v 0,83 1,5 150 0,8

4. Vypočítejte povrch a objem čtyřbokého hranolu s podstavou tvaru čtverce, jestliže strana čtverce je 6 cm a výška hranolu 12 cm. S = 2Sp + Spl = 2.a2 + 4.a.v S = 2 . 36 + 4 . 6 . 12 = 72+288 S = 360 cm2 V = Sp.v = 36 . 12 = 432 cm3 12 6 6

5. Obsah podstavy pravidelného šestibokého hranolu je 0,2 dm2 5. Obsah podstavy pravidelného šestibokého hranolu je 0,2 dm2. Určete, jak je nádoba vysoká, pokud ji tři čtvrtlitrové hrnky vody naplní až po okraj. V = 3 . ¼ = 0,75 l (dm3) Sp = 0,2 dm2 V = Sp.v 0,75 = 0,2 . v v = 3,75 dm = 37,5 cm

Zdroje: Autorem obrázků, pokud není uvedeno jinak, je autorka výukového materiálu.