Klepnutím lze upravit styl předlohy nadpisů. Klepnutím lze upravit styly předlohy textu. – Druhá úroveň Třetí úroveň – Čtvrtá úroveň » Pátá úroveň 1 Proměna výzkumu sledovanosti v souvislosti s digitalizací a změna „systému pravd“ Štěpán Wolde Digimedia 2009
Jak se novým podaří zajistit výnosy? Jaký prostor jim stávající uvolní/ponechají? Jak dlouho jim vydrží nadšení/odvaha/peníze/trpělivost? Jaké zdroje (know-how) budou mít k dispozici? Jaké nástroje k prosazení na trhu dokáží získat? klíčový nástroj: jednotná měna trhu (peoplemetrový výzkum) rovný, rychlý, spravedlivý, relevantní přístup » Digitalizace – nástup nových stanic je realita … … s mnoha otazníky
Změna přístupu k popisu trhu –Fragmentace auditoria –Fragmentace přijímacích a distribučních platforem Proměna financování výzkumu & redefinice (?) fungování ATO Změna kvality výzkumu (viz nástup peoplemetrů) –metodologie/technologie řešení –změny panelu Změna výstupů výzkumu výsledků, způsobu používání,...) –citelná (ne masivní) změna výsledků –redefinice ukazatelů –Proměna způsobu používaní Dopad na přístup k mediálnímu plánováí TV kampaní » Peoplemetrový výzkum a nová realita
Potenciál (obnovený?) pro kvalitativní proměnu přístupu k plánování –optimalizační modely –únik z clusteru klasické reklamy, přístup k primetime, cílovým skupinám,... –kreativní plánování Postupně, opatrně,... –proces kalibrace trhu » Přístup k plánování TV kampaní a nová realita
implementace stanic do výzkumu proměny výzkumu představení „nových” dat sběr a vyhodnocení dat (pro mediální plánování) „pionýrské” GRP/CPP kampaně vyhodnocení odpovídající zapojení » Kalibrace trhu na novou situaci
.. ale –na trhu chybí peníze –není hlad po GRP a souboj o pt časy... a navíc obchodní vs. analytická racionalita –dopad obchodní reality –diktát obchodního modelu velkých stanic –Potřeba koncentrované nabídky časový horizont –nejde (pouze) o data, jde o přístup k reklamním investicím, resp. o přežití nových stanic –2009 –2010 –2011 » Kalibrace trhu – racionální proces …