Internet a cestovní ruch Doc. RNDr. Josef Zelenka, CSc. Univerzita Hradec Králové
Trendy personalizace – národnostní, podle rolí, podle aktivit uživatele, dostupnost informací a služeb podle jeho preferencí inteligentní vyhledávání a třídění výstupů vyhledávání – logické třídění, logicky determinované fulltextové vyhledávání, sémantický web, do budoucna podpora umělou inteligencí rostoucí interaktivita ve spojení s ovládáním – hypertext, hypermédia, interaktivní mapy atd. rozvoj grafického a multimediálního obsahu komponování 3D prezentací a jejich propojení s mapami a plány
Trendy rozšiřování okruhu uživatelů – různé věkové kategorie a dorůstání „internetové generace“, zdravotně handicapované osoby („blind-friendly“) „totální“ aktuálnost informací – webové kamery (lodě, destinace), informace o poloze dopravních prostředků, okamžitý stav disponibilní nabídky služeb zatím jen velmi pozvolné doplňování audio obsahu snad (dočasně) lze sledovat ústup důrazu na informační obsah, přičemž je preferována přesvědčovací a prezentační informační rovina s mělkým informačním obsahem internacionalizace – vyhledávací služby, portály, vyhledávání dopravních spojení v rámci makroregionů, angličtina jako standard lze očekávat realizaci různých rozhraní pro virtuální CR na WWW
Vybrané trendy - personalizace
Personalizace národnostní
Personalizace národnostní
Personalizace národnostní, částečná
Personalizace národnostní, částečná
Personalizace – vytvoření profilu (a marketingový výzkum)
Personalizace – plánování cesty
Personalizace – plánování cesty
Personalizace – využití GIS
Personalizace – využití GIS
Personalizace – využití GIS
Personalizace – vyhledávání služeb
Personalizace – typy produktů
Personalizace – typy produktů
Personalizace – role
Personalizace – video, zákaznický přístup
Ochrana klientů
Panoramatické pohledy (VR)
Panoramatické pohledy (VR)
Panoramatické pohledy (VR)
Panoramatické pohledy (VR)
Panoramatické pohledy (VR)
Panoramatické pohledy – letecké společnosti
Panoramatické pohledy – lodní společnosti
Panoramatické pohledy – lodní společnosti
Panoramatické pohledy – Amtrak
Panoramatické pohledy – Amtrak
Panoramatické pohledy – hotely
Panoramatické pohledy – muzeum Louvre
Panoramatické pohledy – muzeum Louvre
Panoramatické pohledy – muzeum Louvre
Panoramatické pohledy – národní muzeum
Panoramatické pohledy – národní muzeum
Panoramatické pohledy – destinace
Panoramatické pohledy – destinace
Shrnutí význam Internetu pro CR neustále dynamicky roste Internet ovlivňuje mnoho procesů v CR – marketing, management, způsob realizace a distribuce služeb stal se významným faktorem rozhodovacích procesů klientů – dostupnost informací, způsob jejich prezentace, důvěryhodnost a image subjektu, rychlost a kvalitu komunikace atd.
Shrnutí v souvislosti s růstem rychlosti propojení v Internetu a s jeho rostoucí plošnou dostupností brzy nastoupí další zásadní zlom v jeho využívání pro CR: nástup internetové telefonie a videokomunikace dosažení stavu informační bezpečnosti pro E-business (kryptologie, biometrie, tokeny) nástup nových generací uživatelů plně virtuální a interaktivní návštěvy vybraných destinací využívání přístupů mentálních map přímý vstup a zapojení dalších, zatím relativně oddělených médií – digitální rozhlas a televize se specializovanými kanály pro CR
Zdroje informací Zipf, A.: User-Adaptive Maps for Location-Based Services (LBS) for Tourism, ENTER 2002 http://www.spain360vr.com/ http://www.360portugal.com/