Internet a cestovní ruch

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kvalita a péče o seniory Milena Jabůrková a Ondřej Mátl Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova, Praha Řízení kvality dlouhodobé péče o seniory.
Advertisements

Metropolitní síť. Co přináší metropolitní síť obcím  Pokrytí požadavků občanů na moderní technologie  Jistota dobrého rozhodnutí – možnost rozšíření.
Komunikace v malé neziskové organizaci AIESEC ČZU Praha Ondřej Fišer, Markéta Klucová.
1. 3 Business priorita Scénář Řešení Produkty Rozvoj a podpora Partneři.
INTERNET.
Prezentace k semináři „ePraha – výzvy a příklady řešení“ ANALÝZA INFORMAČNÍCH POTŘEB (V PRAZE) Březen 2006 / Petr ŽIŽKA / STEM/MARK, a.s.
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
C c e r b Implementace Aspe ve společnosti Brex spol. s r.o. stavební společnost.
Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Eva Filípková Informační zdroje = zdroje, který přináší uživatelům informace, = zdroje, který přináší uživatelům informace, poznatky.
Volební kampaně a internet Zdroj: NetMonitor, září 2005, MML data 2003 Internet se stal standardní a vyhledávanou součástí reklamních kampaní. Velkou pozornost.
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
POSKYTOVATELÉ KNIHOVNICKO- INFORMAČNÍCH SLUŽEB A JEJICH PODPORA UŽIVATELE VE VYHLEDÁVÁNÍ INFORMACÍ APLIKOVANÁ PROSTŘEDNICTVÍM SOCIÁLNÍCH SÍTÍ Mgr. Zuzana.
Google Earth (Google Maps)
Rozvoj e-learningové formy vzdělávání zaměstnanců ve správních úřadech
1  Ex Libris Ltd., Internal and Confidential NISPEZ IV. konference 13. listopadu 2012 Martin Vojnar
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Geografické aktivity Vytvořili: Michal Trnka a Jana Urbanová.
Hodnocení DeMo v projektu NetZP Mgr. Andrea Preclíková.
Masová komunikace, masová média
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
Internetový portál Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Marketingové aktivity ke zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu.
INSPIRE a metadata pro VS ISSS Hradec Králové, 2005Dr. Ing. Bronislava Horáková, RNDr. Petr Kubíček, CSc., CAGI.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
Ing. Michal Unzeitig ARTIO s.r.o..  Co je Museo24  Vize a cíle  Role společnosti ARTIO  Technické řešení –CIDOC CRM –Sémantický web Obsah.
Informační kulturní portál
Internet jako mediatyp pro reklamní investice
Internet jako mediatyp pro reklamní investice Jan Edlman
Webová propagační část RTIS - inspirativní průvodce.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Současnost a budoucnost služeb ISKN ČÚZK pro oblast veřejné správy ISSS 2006 Hradec Králové, 3. a 4. dubna 2006 Roman Kamarýt, NESS Czech Ředitel divize.
Nové technologie pro webové aplikace v cestovním ruchu Nové technologie pro webové aplikace v cestovním ruchu Pavel Čech Unverzita Hradec Králové.
Michal Vondráček, Pavla Zadáková. Psychologické pohnutky Propagace Reklama Zkušenosti Módnost.
Metodika tvorby a didaktika e-learningu Josef Hajkr
Využitelné služby z Informačního systému katastru nemovitostí pro městské části ISSS, Hradec Králové, Rastislav Wartiak Ness Czech s.r.o.
Bc. Helena Selucká, Bc. Zdena Rousková SKIP Sekce služeb osobám se specifickými potřebami
Posuzování kvality národních internetových zdrojů
Správní a dopravně správní evidence - IISSDE
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Plošná inovace předmětů s využitím e- learningových nástrojů Informačního systému Masarykovy univerzity (IS MU)
nová on-line prezentace muzejních a galerijních sbírek Mgr. Jakub Hauser, Národní muzeum.
PERSONALIZACE NA INTERNETU
AVT - projekt Tvorba rozhraní pro WMS server. GIS informační systém pro získávání, ukládání, analýzu a vizualizaci prostorových dat součásti: – Hardware.
GIS - úvod Rozcestník internetových stránek s GIS problematikou
B i o c y b e r n e t i c s G r o u p Nový obor - počítače v medicíně a biologii  Proč je management informací ústřední otázkou v biomedicínském výzkumu.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
VÝZKUM A INTERNET Internet Advertising Conference Vít Smékal, OMG
Trendy v e-tourismu World Media Partners Vít Pechanec.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Interaktivní mapy. Mapa a Internet Mapy jsou významným zdrojem informací, skrze které lidé vyjadřují své dojmy o místech. Každá mapa je pohledem na.
Projekty CCRJM v oblasti internetových aplikací Brno Ing. Lukáš Bačík.
Celostátní turistický informační systém Josef Zelenka Úvod Veřejná soutěž na CTIS v ČR Závěry.
Trendy v e-tourismu aneb Hrajeme si s technologiemi World Media Partners Vít Pechanec.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Standardy a legislativa pro IS v cestovním ruchu.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Knihovna UTB ve Zlíně a její (nejen) elektronické služby PhDr
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Vyhýbání se daňovým povinnostem v digitální ekonomice
Transkript prezentace:

Internet a cestovní ruch Doc. RNDr. Josef Zelenka, CSc. Univerzita Hradec Králové

Trendy personalizace – národnostní, podle rolí, podle aktivit uživatele, dostupnost informací a služeb podle jeho preferencí inteligentní vyhledávání a třídění výstupů vyhledávání – logické třídění, logicky determinované fulltextové vyhledávání, sémantický web, do budoucna podpora umělou inteligencí rostoucí interaktivita ve spojení s ovládáním – hypertext, hypermédia, interaktivní mapy atd. rozvoj grafického a multimediálního obsahu komponování 3D prezentací a jejich propojení s mapami a plány

Trendy rozšiřování okruhu uživatelů – různé věkové kategorie a dorůstání „internetové generace“, zdravotně handicapované osoby („blind-friendly“) „totální“ aktuálnost informací – webové kamery (lodě, destinace), informace o poloze dopravních prostředků, okamžitý stav disponibilní nabídky služeb zatím jen velmi pozvolné doplňování audio obsahu snad (dočasně) lze sledovat ústup důrazu na informační obsah, přičemž je preferována přesvědčovací a prezentační informační rovina s mělkým informačním obsahem internacionalizace – vyhledávací služby, portály, vyhledávání dopravních spojení v rámci makroregionů, angličtina jako standard lze očekávat realizaci různých rozhraní pro virtuální CR na WWW

Vybrané trendy - personalizace

Personalizace národnostní

Personalizace národnostní

Personalizace národnostní, částečná

Personalizace národnostní, částečná

Personalizace – vytvoření profilu (a marketingový výzkum)

Personalizace – plánování cesty

Personalizace – plánování cesty

Personalizace – využití GIS

Personalizace – využití GIS

Personalizace – využití GIS

Personalizace – vyhledávání služeb

Personalizace – typy produktů

Personalizace – typy produktů

Personalizace – role

Personalizace – video, zákaznický přístup

Ochrana klientů

Panoramatické pohledy (VR)

Panoramatické pohledy (VR)

Panoramatické pohledy (VR)

Panoramatické pohledy (VR)

Panoramatické pohledy (VR)

Panoramatické pohledy – letecké společnosti

Panoramatické pohledy – lodní společnosti

Panoramatické pohledy – lodní společnosti

Panoramatické pohledy – Amtrak

Panoramatické pohledy – Amtrak

Panoramatické pohledy – hotely

Panoramatické pohledy – muzeum Louvre

Panoramatické pohledy – muzeum Louvre

Panoramatické pohledy – muzeum Louvre

Panoramatické pohledy – národní muzeum

Panoramatické pohledy – národní muzeum

Panoramatické pohledy – destinace

Panoramatické pohledy – destinace

Shrnutí význam Internetu pro CR neustále dynamicky roste Internet ovlivňuje mnoho procesů v CR – marketing, management, způsob realizace a distribuce služeb stal se významným faktorem rozhodovacích procesů klientů – dostupnost informací, způsob jejich prezentace, důvěryhodnost a image subjektu, rychlost a kvalitu komunikace atd.

Shrnutí v souvislosti s růstem rychlosti propojení v Internetu a s jeho rostoucí plošnou dostupností brzy nastoupí další zásadní zlom v jeho využívání pro CR: nástup internetové telefonie a videokomunikace dosažení stavu informační bezpečnosti pro E-business (kryptologie, biometrie, tokeny) nástup nových generací uživatelů plně virtuální a interaktivní návštěvy vybraných destinací využívání přístupů mentálních map přímý vstup a zapojení dalších, zatím relativně oddělených médií – digitální rozhlas a televize se specializovanými kanály pro CR

Zdroje informací Zipf, A.: User-Adaptive Maps for Location-Based Services (LBS) for Tourism, ENTER 2002 http://www.spain360vr.com/ http://www.360portugal.com/