Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Advertisements

Stavba moderní pneumatiky pro osobní automobily
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Konstrukce trojúhelníku
PRÁCE, ENERGIE, VÝKON hanah.
Vysokorychlostní vlaková jednotka Velaro E
Autor prezentace : Jakub Skála, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5.
Výroba CAS 20/4800/400-S2R Tatra 815 Terrno 4x4.2 pro JSDHO Přeštice
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
ZKOUŠKY BRZDY.
VODOROVNÉ ÚČINKY VOZIDEL NA VOZOVKU
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Radializace Nový Smokovec, září 2011.
Trolejbusy: 14Tr.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Dosazování číselných hodnot do vzorců
Charakteristické znaky MHD
Dopravní charakteristiky
Strojírenství Stavba a provoz strojů Brzdy ST27 Ing. Michal Jelínek.
s dopravní infrastrukturou
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
Výuka předmětu automobily
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
Produktová prezentace
Tramvaje: Škoda 15T.
Rozvodovky.
Technické prostředky aktivní bezpečnosti automobilů
Automobily 2.ročník autoelektrikář
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Brzdy – účel, rozdělení, hlavní části
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Tramvaje: T3R.PLF.
Tramvaje: T3.
Brzdy se vzduchotlakým ovládáním
Alena Vaňková Dvoupodlažní pantograf DESIRO.
Tramvajová vozidla.
Síla 1kg = 10N nebo 100g = 1N značka síly F
Vypracoval: Ing. Roman Rázl
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Měřící přístroje pro kolejovou dopravu. Obsah prezentace O společnosti. Hlavní oblasti, specializace. Automatické měřící systémy pro kontrolu tvarů a.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Simulační modely dopravního proudu Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Provozní a technické prostředky silniční a.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
VY_32_INOVACE_AUT1_15 Požadavky na karoserii z hlediska bezpečnosti.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Dopravní charakteristiky
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Navrhování tunelových staveb
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_17
Odpružení vozidel VY_32_INOVACE_13_257
Brzdění ve svahu Jízda směrovým obloukem Předmět: Ing
Ubytovací zařízení Ztz 1.
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Transkript prezentace:

Tramtrain Vozidlo pro kombinaci městskou a příměstskou dopravy při využití vozidel uzpůsobených pro jízdu na železničních i městských kolejových tratích Základní provozní požadavky: délka trati do 60 km, doba pohybu cestujících ve vozidle 1 hod., maximální rychlost mezi 80120 km/h, cestovní rychlost cca 40 km/h, použití nově konstruovaných vozidel a jejich specifického režimu.

Základní požadavky na vozidlo: jednomužná obsluha vozidla s možností jízdy oběma směry, umožnění spojení více vozidel stejného druhu, šířka vozidla větší než 2,5 m, počet sedadel 7080, vhodný nástup z nástupišť o výšce 0,38 m, jízdní vlastnosti minimálně jako tramvaj, a to na dobře i středně udržované trati, rozjezdové zrychlení 0,81,0 m/s2 až do rychlosti 50 km/h, brzdné zpoždění 1,11,2 m/s2 a v případě nebezpečí až 2,53,0 m/s2, maximální rychlost vozidla minimálně 80100 km/h. hmotnost na nápravu do 10 t

Obr. 2.2.1 GT 8-100 C/2S

Obr. 2.2.3 Tramvaj BOMBARDIER TramTrain

Bezpečnostní hlediska provozu vozidel Bezpečnost proti vykolejení Funkce brzdicího systému Dynamická pevnost a životnost Zabezpečovací zařízení Informační systém Zabezpečení cestujících z hlediska pasivní bezpečnosti Únikové cesty v případě nebezpečí

Aktivní a pasivní bezpečnost Prvky aktivní bezpečnosti úkol zabránit střetu vozidla s jiným vozidlem či překážkou na trati Nejdůležitějším prvkem aktivní bezpečnosti vozidla je systém brzdy (zpomalení při nouzovém brzdění až 3 m.s-2 ) systém akustické a světelné signalizace na vozidle

Prvky pasivní bezpečnosti ochránit cestující a obsluhující personál před následky střetu s překážkou a zmírnit následky střetu na samotném vozidle podélná pevnost skříně vozidla a deformační prvky na čele vozidla zamezit poranění cestujících a obsluhujícího personálu při střetu s překážkou

Kolizní scénáře pro městská vozidla: Ozn. Popis střetové situace Rychlost [km.h-1] Energie [kJ] Poznámka C1 Nouzové brzdění Minimálně 2,73 m.s-2 C2 Čelní srážka s identickým vozidlem 20 270 Každé vozidlo absorbuje 50% energie C3 Náraz do dodávkového automobilu 3 t pod úhlem 45° 25 66 Automobil je modelován stěnou C4 Čelní srážka s vozidlem typu tramtrain 55 t 10 83 Tramtrain je modelován stěnou

Kolizní scénáře pro rychlodrážní tramvaje (tramtrainy): Ozn. Popis střetové situace Rychlost [km.h-1] Energie [kJ] Poznámka P1 Čelní srážka s nákladním vozem 25 786 Nárazníky vozu se podílejí na absorbování energie P2 Čelní srážka s jednotkou pro regionální dopravu 22 722 Spřáhlo jednotky se podílí na absorbování energie P3 Čelní srážka s identickým vozidlem 36 1375 Každé vozidlo absorbuje 50% energie P4 Čelní srážka s nákladním automobilem 40 783 Nákladní automobil je modelován stěnou

nouzovém brzdění Vozidlo o hmotnosti 75 t (plně obsazený tramtrain) potřebuje přenést při nouzovém brzdění zpomalením 3 m.s-2 na trať sílu o velikosti 225 kN. Brzda elektrodynamická Brzda mechanická (čelisťová bubnová nebo kotoučová) Brzda elektromagnetická kolejnicová

Zabezpečení v železničním provozu Přítomnost zabezpečovacího zařízení na vozidle. Komunikace vozidla s traťovým zabezpečovacím zařízením. Možnosti ovlivnění činnosti TZZ vozidlem typu tramtrain.

Obrysy pro vozidla typu tramtrain Vozidla typu tramtrain musejí svými rozměry splňovat současně podmínky dvou norem, : která definuje obrysy železničních vozidel která definuje obrysy tramvajových vozidel

Nástup a výstup cestujících Existují v zásadě čtyři možnosti řešení této problematiky: Nízké či snížené nástupiště u železniční tratě (výška kolem 180 mm) Výřezy v místech dveří vozidla (lokální snížení výšky nástupiště na cca 350 mm) Splítka vedoucí k nástupišti o výšce shodné s výškou podlahy vozidel (cca 350 mm) Úprava konstrukce vozidla tak, aby bylo umožněno bezpečné odbavování cestujících

Obr. 4.4.1 Klasické a nově budované nástupiště

Obr. 4.4.2 Úprava nástupiště pro vozidla typu tramtrain

Obr. 4.4.3 Splítka a nové nástupiště pro vozidla typu tramtrain

Vliv šířky skříně vozidla Obr. 4.4.4 Nástup do vozidla o šířce skříně 2 650 mm Obr. 4.4.5 Nástup do vozidla o šířce skříně 2 500 mm

Nouzové spřahování se železničními vozidly Vozidla typu tramtrain proto musejí být uzpůsobena pro odtažení železničním hnacím vozidlem, tedy lokomotivou. Na rozdíl od železničních vozidel jsou tramtrainy vybaveny samočinnými spřáhly, která přenášejí tahové i tlakové síly. Existují dvě možnosti řešení tohoto problému: Vybavení vozidla tažným hákem a nouzovými nárazníky Použití mezikusu, nasazeného na automatické spřáhlo vozidla