Novinky ve tvorbě značek destinací a možnosti spolupráce se Západočeskou univerzitou Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D. 28. listopadu 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Představení projektu: ROZVOJ West Bohemia – rozvoj partnerství v územní působnosti Ústeckého, Plzeňského a Karlovarského kraje 2. Expertní workshop k projektu.
Spolupráce s mikroregiony
Brno: NANOcontact – partnerské sítě1 Vzdělávací a kontaktní středisko pro průmyslové nanotechnologické úpravy povrchů CZ.1.07/2.4.00/
Financování rozvojových projektů obcí a měst: hlavní motor meziobecní spolupráce v ČR Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D. Katedra práva a veřejné správy,
Film jako nástroj marketingu destinace - shrnutí.
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
Podpora meziobecní spolupráce Prohlubování meziobecní spolupráce David Bohadlo Vedoucí právního týmu.
Podpora inovací v Olomouckém kraji. Ekonomická situace kraje  Průměrná mzda : Kč (1.-2. čtvrtletí 2012)  Míra registrované nezaměstnanosti: 10,38.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
Sociální podnikání v ČR Prosinec Sociální podnikání Inovativní přístup k podnikání s pozitivním dopadem na společnost Společensky prospěšné podnikání.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
1 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Dobré zkušenosti s partnery z aplikační sféry INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Dobré zkušenosti s partnery z aplikační.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Nakladatelství CzechTourism Organizace cestovního ruchu v ČR Plánované aktivity 2012 Fórum cestovního ruchu listopadu 2011 Pardubice.
Destinační management TO Jeseníky-východ
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Národní síť Zdravých měst ČR Místní Agenda 21 Brno, NKQ, 20. února 2013.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
VENKOVSKÁ TRŽNICE Informační systém pro zvýšení akceschopnosti venkovanů - 12 partnerských MAS - 2 projekty spolupráce (Opatření IV.2.1., PRV ČR)
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
ÚŘAD VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY Úřad vlády ČR a Ministerstvo pro místní rozvoj ČR CESTA K INFORMACÍM O EVROPSKÉ UNII V ČESKÉ REPUBLICE.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
Marketingové prostředí obce
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Venkovská turistika podnikatelské minimum
Zápatí prezentace1 Evropské projekty a jejich podpora na ESF MU v roce 2009 Porada vedení fakulty+ vedoucí kateder předkládá: proděkan pro SaR.
Vysoká škola polytechnická Jihlava – veřejná vysoká škola (vznikla v červnu 2004 na základě zákona č. 375/2004 Sb.) – neuniverzitní vysoká škola (celosemestrální.
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Aktivity CzT vůči TIC. VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ TIC Projekt: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti CR formou dalšího vzdělávání Program: OPLZZ Cíl = zvýšení úrovně:
Projekt Destinační management MSK - možnosti spolupráce.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Služby pro členy Regionu Pošembeří Plénum 15. října 2009 Český Brod.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Možnosti sledování konkurenceschopnosti destinací turismu na úrovni regionů a míst Monika Palatková Výroční konference ATIC ČR Turistická informační centra.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Setkání s řešiteli pro veřejnou zakázku
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
turistická oblast v srdci Čech
Kategorizace organizací destinačního managementu
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

Novinky ve tvorbě značek destinací a možnosti spolupráce se Západočeskou univerzitou Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D. 28. listopadu 2012

Místo úvodu Pouze pokud je značka známá, je „dobrou“ značkou!

Značky/loga/brandy a jejich počty  1 republika  13 krajů  17 turistických regionů  40 turistických oblastí  počet místních akčních skupin (MAS) cirka 100  cirka mikroregionů  6254 obcí navíc  mezinárodní, národní a regionální značky potravin, výrobků, kvality, bio-, ekoznačky

Značky/loga/brandy a peníze  Výdaje na reklamu (ceníkové ceny, 2011): Henkel ČR (1,39 mld. Kč) Procter & Gamble Czech Republic (1,3 mld. Kč) Unilever ČR (1,19 mld. Kč)  19 značek – tj. 63 mil. Kč na jednu značku a její propagaci v ČR (podle Marketing & Media)  branding („značkování“) = speciální marketingový nástroj, který má podpořit a zvýšit prodeje, prosazení produktu na trhu a zvýšení povědomí o něm (Palatková, 2006)

Cestovní ruch a značky  Dokážeme označit všechny naše produkty cestovního ruchu příslušnou značkou/logem? produkty přináší zisky/benefity/prospěch/známost  Máme zřetelně určeno, jaké produkty/subjekty by měly být nositeli dané značky?  Máme nadefinovaný cíl využívání dané značky/loga? K čemu bude daná značka sloužit?

Hodnota značky  Mezi hlavní kategorie hodnoty značky řadí Aaker (2003) znalost jména značky (kotva, ke které lze upoutat další asociace) věrnost (loajalita) značce (umožňuje snížení marketingových nákladů) vnímaná kvalita (důvod ke koupi, cena, komunikační kanál, pozice) asociace spojené se značkou (důvod ke koupi, pozitivní pocit).

Přínosy značky  Přínosy značky pociťuje jak klient, tak destinace (region) samotný: značka šetří klientovi čas, usnadňuje mu orientaci na trhu, zkracuje rozhodovací proces zákazníků značka vyjadřuje podstatu produktu destinace nebo regionu pomocí barev a tvarů, tedy poskytuje první informaci o produktu značka pomáhá přenosu základních informací o produktu často je značka považována za vyjádření kvality klient je ochoten za značkový produkt zaplatit více.

Erby, zástavy, prapory – města, šlechtické rody, bitvy Značka není nic nového!

Oficiální symboly států, regionů  Často využívány při sportovních, slavnostních příležitostech, na oficiálních dokumentech apod.  Jejich využívání je však často omezeno zákony, vyhláškami.

Speciální značky pro turisty  Mají přinášet možnost pro adekvátní marketingovou komunikaci.

Klíčová otázka  Budou „Czech Republike“ všichni používat (aspoň ti, co používali „vlaječku“) nebo skončí tato značka jako bubliny?

Klíčová otázka  Bude značka „Živý kraj“ využívána subjekty cestovního ruchu na území Karlovarského kraje, resp. turistického regionu Západočeské lázně?  Alespoň mimo lázeňská centra, jejichž marketingová komunikace míří na zcela odlišnou klientelu než u ostatních částí kraje.

Zavádění značky – nutnost kooperace  Pro zajištění fungování nové značky/loga je potřebné: využívat toto logo na nově tvořených propagačních materiálech (postupná obnova) ideálně v posloupnosti: CzechTourism – Živý kraj – (Mikroregion/MAS) – Obec - Hotel/Podnik snaha o alespoň o částečný posun ke „corporate identity“  ALE běžný turista nemíří pouze do dané obce, a často je mu i celý kraj malý

Příklad - Harz  středoněmecké pohoří + turistický region velikostně i počtem obyvatel srovnatelné s KV krajem výhoda: geograficky jasně dané = pohoří nevýhoda: na pomezí 3 spolkových zemí  více než 20 let pokusů o jedinou značku  až v roce 2011 se to povedlo

Příklad - Harz  Harzer Tourismusverband > 200 členů (veřejná správa, hotely, poskytovatelé služeb) cca 10 zaměstnanců (marketing, PR) harzinfo.de HarzCard nosná témata: Historie Mýty (čarodějnice) Příroda

Vnímáte loga destinací?

Fakulta ekonomická, ZČU v Plzni  od 1. září 2012 Katedra geografie Katedra marketingu, obchodu a služeb Katedra ekonomie a kvantitativních metod Katedra financí a účetnictví Katedra podnikové ekonomiky a managementu Centrum celoživotního vzdělávání Středisko mezinárodních aktivit Středisko pro výzkum regionálního rozvoje Středisko projektových aktivit

Projekt NetRegio  y= &mn=6&sub=17 y= &mn=6&sub=17  Prohloubení vazeb mezi institucemi výzkumu regionálního rozvoje (UJEP, VŠE, ZČU, OU, MU) a zároveň rozvoj komunikačních platforem s aplikační sférou.  Možnost účasti na akcích/workshopech projektu  Využití kumulovaných znalostí výzkumných center pro koncepce regionálního rozvoje (dokumenty, diskuze)

Projekt Unipranet   Smyslem projektu je rozšíření kontaktů a spolupráce mezi univerzitami a soukromým i veřejným sektorem, jež přispěje ke zlepšení přípravy konkurenceschopné pracovní síly.  Možnost získání studentů na praxe/stáže  Možnost přednášek v rámci předmětů

Projekt INEM   Smyslem projektu je na základě nejnovějších trendů v oboru a na základě požadavků praxe komplexně inovovat bakalářský studijní program "Ekonomika a management" a podpořit růst odborníků schopných uspět na globálním trhu práce.  Možnost přednášek v rámci předmětů  Hledáme odborníky pro konzultace obsahů jednotlivých inovaných předmětů.

Projekty, zakázky, školení  Využijte potenciálu ZČU a jejích fakult při Vašich zakázkách, projektech.  Oslovte nás s poptávkou školení, zpracování dokumentů, spolupráce na projektech.

Děkuji za diskuzi!

Kontakt  Ing. Jan Tlučhoř, Ph.D. Fakulta ekonomická ZČU v Plzni Telefon: