Určitě si kladete otázku, proč na kongresových dnech výchovných poradců, zaměřených na nové trendy ve výchovném poradenství, vystupuje zástupce Skupiny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč studovat na Vysoké škole Karla Engliše?
Advertisements

Obchodní akademie ELDO, o. p. s.
VÝSLEDKY DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ v Plzeňském kraji Plánování lidských zdrojů Svaz průmyslu a dopravy ČR, Západočeská univerzita v Plzni, Česko-německá obchodní.
STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ ELEKTROTECHNICKÉ PLZEŇ
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Obchodní akademie ELDO, o. p. s.
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
1 Nabídka ke spolupráci v oblasti metodiky škol a školských zařízení Nabídka ke spolupráci v oblasti metodiky škol a školských zařízení Přátelské setkání.
POHLED PODNIKATELSKÉ SFÉRY NA SOUČASNOU SITUACI V OBLASTI ŘEMESEL
Ing. Jana Popelková Národní vzdělávací fond Kongres výchovného poradenství, Pardubice, 25.–26. dubna 2006 Informační zdroje v poradenství.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
Národní agentura pro evropské vzdělávací programy Národní agentura pro evropské vzdělávací programy.
Role škol v kariérovém poradenství z pohledu programu Euroguidance
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY - Pevný bod ve světě podnikání KRAJSKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA LIBEREC Od počátečního vzdělávání k dalšímu vzdělávání
Fyzikou a chemií k technice
Kvalifikovaných pracovních sil pro strojírenství Mynářová Lenka květen 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM FONDEM PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ A MINISTERSTVEM.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Gymnázium Děčín. StudentUčitelé Škola Rodiče ŠkolaRodiče Student.
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Workshopy se studenty SŠ PhDr. Blanka Bendlová, MBA JCI West Bohemia.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Ing. Lubomír Mokráš Jaderná elektrárna Dukovany
Prezentace pro projektovou výuku na DIDI2
OBOR ENERGETICKÉ INŽENÝRSTVÍ
Pohled průmyslových firem na kvalitu českého technického vzdělávání Výsledky průzkumu Francouzsko-české obchodní komory v rámci Roku průmyslu a technického.
KRAJSKÉ SESTKÁNÍ METODIKŮ STROJÍRENSTVÍ A AUTOMATIZACE ÚNOR 2015 PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Organizační struktura
PREZENTACE PRO ITP Ing. Miloslav ILEČEK, ITP pracoviště Jihlava , Velké Karlovice Institut Trhu Práce.
Aktivity Centra EUROGUIDANCE Jitka Morčušová, Alice Müllerová Centrum Euroguidance Praha,
Praha, 10. prosince Sdružení automobilového průmyslu Podpora technického vzdělávání Portál „Auta nás baví“ Portál „Auta nás baví“ (stručná informace)
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
Observatoř trhu práce a konkurenceschopnosti Propagace řemeslných a technických oborů Centrum mezinárodního obchodu (CMO) při RHK Brno Integrace.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
GJVJ Nižší gymnázium Prima - kvarta Hodinová dotace 2 hodiny týdně Seznámení s fyzikou, její uplatnění a význam Úvod do měření veličin, zpracování.
Každý náš žák může být uznávaným odborníkem nebo vyhledávaným řemeslníkem.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Seznámení s multimediálními ukázkami na podporu vzdělávání v technických oborech Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro analýzy.
Vytvoření společné platformy podpory technického vzdělávání se zapojením všech stupňů vzdělávání, zaměstnavatelů a dalších subjektů.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Budoucnost odborného školství
The stem engagement europe project
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Polytechnické vzdělávání v praxi
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Přírodovědecká fakulta UJEP
Spolupráce gymnázií s vysokými školami
Organizační struktura
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
Setkání kariérových poradců
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

MAJÍ TECHNICKÉ OBORY BUDOUCNOST? PRG-ZPD008-20041008-11373P1C MAJÍ TECHNICKÉ OBORY BUDOUCNOST? Pavel Puff ředitel útvaru strategický nábor ČEZ, a. s.

Určitě si kladete otázku, proč na kongresových dnech výchovných poradců, zaměřených na nové trendy ve výchovném poradenství, vystupuje zástupce Skupiny ČEZ?

VÍTE, KOLIK 15-TI LETÝCH CHCE STUDOVAT TECHNIKU? Obdobný stav je podle našeho názoru i v České republice Téměř celá Evropa řeší podobný problém: Jak zvýšit zájem mládeže o technické obory? Je nutno ukázat žákům a žákyním, že technické obory jsou perspektivní, atraktivní a zajímavé EVROPA ASIE 15 % 60 %

PRG-ZPD008-20041008-11373P1C V CELÉ EKONOMICE VZROSTE V PŘÍŠTÍCH LETECH ZÁJEM O ABSOLVENTY TECHNICKÝCH OBORŮ Sektorová analýza Národního vzdělávacího fondu potvrzuje klesající zájem o studium technických oborů do roku 2016 bude v oblasti výroby elektřiny, tepla a rozvod plynu chybět jen pro omlazení personálu až 14 000 nových absolventů technických oborů Do roku 2020 bude jenom Skupina ČEZ potřebovat okolo 12 000 absolventů technických oborů nové zaměstnance potřebuje zvláště pro výstavbu a obsluhu nových výrobních zdrojů včetně plánované dostavby 3. a 4. bloku Jaderné elektrárny Temelín a omlazení personálu ve výrobě i distribuci Poznámky Distribuční IDS (ČEZ Distribuce, ČEZ Distribuční služby, ČEZ Měření) + ČEZ (divize investice, divize výroba, nový jaderný zdroj) dále jen sledovaný vzorek Období roku 2009 - 2015 dále jen sledované období Materiál se zabývá pouze skutečnostmi, které jsou ve sledovaném období nad rozsahem činností divize personalistika, vykonávaných standardně Vysvětlení 300% Dnes realizováno ve sledovaném vzorku u sledovaných profesí v průměru ročně 155 VŘ = 100 % Ve sledované období očekáváme 485 VŘ ročně (demografický vývoj, nový zdroj, obměna personálu ve sledovaném vzorku – viz slaidy 9 – 14) Očekávaných 485 VŘ se skládá ze stávajících VŘ v počtu 85 v ČEZ a 70 v IDS; nové potřeby v DI a DV na výstavbu NZ ve výši 100, demografie 230, z toho ČEZ 120 a IDS 110 Nárůst 300 % VŘ v průměru ročně Vysvětlení 2 310 zaměstnanců 3 395 – 1 085 = 2 310 Očekávaný počet VŘ ve sledovaném vzorku: 485 VŘ/rok x 7 let (sledované období u sledovaného vzorku) = 3 395 VŘ Standardní počet VŘ ve sledovaném vzorku: 155 VŘ/rok x 7 let (sledované období u sledovaného vzorku) = 1 085 VŘ Vysvětlení nárůstu 11,75 FTE – viz Back-up slides 6,7,8

PRG-ZPD008-20041008-11373P1C CHCEME SITUACI ZMĚNIT

ZORGANIZOVALI JSME DISKUZI U KULATÉHO STOLU NA TÉMA POTŘEBY TECHNICKÉHO VZDĚLÁNÍ Nedostatek absolventů technických oborů je třeba naléhavě řešit a neobejde se to bez dohody a spolupráce mnoha státních i soukromých institucí, zejména zaměstnavatelů ministerstva školství, mládeže a tělovýchov škol a pedagogů

POSTUPNĚ BUDUJEME SÍŤ STŘEDNÍCH A VYSOKÝCH ŠKOL V roce 2010 plánujeme spolupráci se 46 SŠ a 14 fakultami VŠ 1 / 2 4 / 1 2 / 0 1 / 0 5 / 4 3 / 2 1 / 1 2 / 0 7 / 0 2 / 2 0 / 0 11 / 0 7 / 2 SŠ / VŠ 6

POŘÁDÁME RŮZNÉ AKCE PRO STUDENTY STŘEDNÍCH A VYSOKÝCH ŠKOL PRG-ZPD008-20041008-11373P1C PRG-ZPD008-20041008-11373P1C POŘÁDÁME RŮZNÉ AKCE PRO STUDENTY STŘEDNÍCH A VYSOKÝCH ŠKOL Zřízení nového útvaru Realizace náboru -útvar o 6 zaměstnancích zřízen bez navýšení FTE díky přerozdělení činností a nalezením vnitřních úspor v rámci divize cílem útvaru je realizovat náborové aktivity pro zajištění dostatečných zdrojů potenciálních zaměstnanců Zahájení sítě partnerských škol Skupiny ČEZ (SŠ – VŠ) Založení nového studijního oboru Energetika ve spolupráci s krajem Vysočina (SPŠ Třebíč – podpora LTO EDU) Rozšíření stipendijních programů z bakalářského studia i na inženýrské studium 50% rozšíření odborných stáží pro studenty SŠ a VŠ na jaderných elektrárnách (programy Jaderná maturita a Letní univerzita rozšířeny z ETE na EDU) 60% navýšení účasti na veletrzích pracovních příležitostí pro absolventy SŠ a VŠ Rozšíření besed se studenty SŠ a VŠ za účasti předních odborníků v energetice 50% rozšíření odborných stáží pro studenty SŠ a VŠ na jaderných elektrárnách (programy Zapojení našich odborníků do programu Mentoring na ČVUT Koordinace bakalářských, diplomových a doktorských prací 7 7

SNAŽÍME SE DOHODNOUT SE ŠKOLAMI ZAMĚŘENÍ A OBSAH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ NA ŠKOLÁCH Otevření studijního oboru Energetika na SPŠ Třebíč v roce 2009 přilákalo šestinásobný převis zájemců o studium projekt realizován s krajem Vysočina spoluúčast při definování studijních plánů a přípravě praktických cvičení pomoc při vybavení školy 8

REALIZUJEME ŘADU BESED NA STŘEDNÍCH A VYSOKÝCH ŠKOLÁCH Besedy realizovány našimi odborníky z praxe nebo dohodnuty s osobnostmi z oblasti elektroenergetiky 9

ALE ŠÍŘE NAŠICH AKTIVIT PRO POPULARIZACI TECHNIKY A PODPORU ŽÁKŮ, STUDENTŮ I PEDAGOGŮ JE VĚTŠÍ Pro vysoké školy odborné praxe exkurze diplomové práce podpora studentských soutěží (Cena ČEZ, Cena Nadace ČEZ) trainee program ČEZ Potential Pro střední a základní školy besedy na téma „Svět energie“ učební pomůcky pro výuku (knihy, fólie, filmy) podpora studentských soutěží (např. matematické olympiády) Klub učitelů fyziky akce typu „Den s technickou literaturou“ a „Fyzika trochu jinak“ exkurze a návštěvy našich informačních center Časopis „Třetí pól“, soutěž „Kde jinde“, profil na facebooku „PrácevČEZ“, … 10

Proč tedy vystupuje zástupce Skupiny ČEZ na kongresových dnech výchovných poradců?

JEDNOU Z ČINNOSTÍ VÝCHOVNÉHO PORADCE JE KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ Pomozte nám vzbudit zájem o studium technických oborů Pomozte nám identifikovat technicky zaměřenou mládež a tuto směřovat správným směrem studenti a žáci pedagogové státní správa rodiče 12

PRG-ZPD008-20041008-11373P1C MAJÍ TECHNICKÉ OBORY BUDOUCNOST? ENERGETIKA A KONKRÉTNĚ SKUPINA ČEZ MÁ MLADÝM LIDEM CO NABÍDNOUT INOVACE Do energetiky přichází řada inovativních trendů, zavádí se nejnovější technologie a postupy, pracuje se s moderními zařízeními, vyvíjí se nová, unikátní know-how; testují se a zavádí inovativní technologie i postupy a podporuje aplikovaný výzkum. PERSPEKTIVA Zatímco zaměstnanost v jiných oborech klesá, v české energetice se chystají mnohamiliardové projekty a nábor nového personálu v dalších letech poroste. ATRAKTIVITA Vysoká poptávka zaměstnavatelů po absolventech technických oborů zvyšuje atraktivitu těchto pozic – ohodnocení zaměstnanců v energetice je nad celorepublikovým průměrem. Energetici svou práci označují za zajímavou, se společenským významem. Demografický výhled do roku 2050 v ČR Mírné snížení celkového počtu obyvatelstva Významné populační stárnutí do roku 2050 – v roce 2050 až třetina odejde do důchodu, což je dvojnásobek současného stavu – celorepublikově RIZIKA Celkový nedostatek aktivní pracovní síly Kvalifikace obyvatelstva se odklání od technických směrů Je nutné vytvořit podmínky a zavést nové aktivity pro dlouhodobý příliv zaměstnanců požadovaného počtu a kvalifikace a zahájit nábor s dostatečným předstihem ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Poznámky Distribuční IDS (ČEZ Distribuce, ČEZ Distribuční služby, ČEZ Měření) + ČEZ (divize investice, divize výroba, nový jaderný zdroj) dále jen sledovaný vzorek Období roku 2009 - 2015 dále jen sledované období Materiál se zabývá pouze skutečnostmi, které jsou ve sledovaném období nad rozsahem činností divize personalistika, vykonávaných standardně Vysvětlení 300% Dnes realizováno ve sledovaném vzorku u sledovaných profesí v průměru ročně 155 VŘ = 100 % Ve sledované období očekáváme 485 VŘ ročně (demografický vývoj, nový zdroj, obměna personálu ve sledovaném vzorku – viz slaidy 9 – 14) Očekávaných 485 VŘ se skládá ze stávajících VŘ v počtu 85 v ČEZ a 70 v IDS; nové potřeby v DI a DV na výstavbu NZ ve výši 100, demografie 230, z toho ČEZ 120 a IDS 110 Nárůst 300 % VŘ v průměru ročně Vysvětlení 2 310 zaměstnanců 3 395 – 1 085 = 2 310 Očekávaný počet VŘ ve sledovaném vzorku: 485 VŘ/rok x 7 let (sledované období u sledovaného vzorku) = 3 395 VŘ Standardní počet VŘ ve sledovaném vzorku: 155 VŘ/rok x 7 let (sledované období u sledovaného vzorku) = 1 085 VŘ Vysvětlení nárůstu 11,75 FTE – viz Back-up slides 6,7,8

PRG-ZPD008-20041008-11373P1C