Zpracovatelský průmysl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Průmysl.
Advertisements

Strojírenský průmysl Co vyrábí hutnický průmysl
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Průmysl. O čem tato lekce bude: o průmyslu obecně, o koeficientu průmyslu, o ukazatelích charakterizujících průmysl.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_10 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.71 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Česká republika-5 Průmysl
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Průmysl.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_73_ČR – průmysl AUTOR: Mgr. Marek Bury ROČNÍK, DATUM: 8.,
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.69 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
PRŮMYSL.
Dita Hanzalová, Magdaléna Felčárková, Kateřina Šabatová Kvarta B
USA – hospodářský obr.
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Nerostné suroviny ČR Vojtěch Hrazdíra 3.C.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michael Korbička. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Společenské a hospodářské prostředí
Jižní Amerika průmysl Eliška Synková 2.G.
* Prakticky se jedná o výrobu železa a oceli, výrobu barevných kovů, a jejich následné zpracování. * nejčastější výrobky : trubky, roury, ocel, kolejnice,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, chemický,
Průmysl České republiky
Spotřební průmysl Zápis poznámek Procvičení na mapkách
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_251_Průmyslová odvětví AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Společenské a hospodářské prostředí
Energetika, těžký průmysl Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Strojírenský průmysl Opakování – práce se slepou mapou (vodstvo)
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Společenské a hospodářské prostředí
Průmysl Složka socioekonomické sféry – zabývá se produkcí výrobků
ENERGETIKA A TĚŽKÝ PRŮMYSL
SVĚTOVÁ PRŮMYSLOVÁ VÝROBA Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
PRŮMYSL ČESKÁ REPUBLIKA.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Sekundární sektor Průmyslová výroba ČR.
NEROSTNÉ BOHATSTVÍ, PRŮMYSL, ZEMĚDĚLSTVÍ A SLUŽBY ČR
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Průmysl ČR energetika chemický průmysl strojírenství.
Chemizace Ch_066_Chemický průmysl_Chemizace Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Dnešní svět Ověření ve výuce: Třída: Datum:
Hospodářství ČR. Vývoj hospodářství České země tvořily průmyslovou základnu pro celé tehdejší Rakousko –Uhersko V letech patřila ČR k průmyslově.
VY_52_INOVACE_70_Praha Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 PrůmyslPrůmysl Mgr. Jan Kašpar.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_307_ČR nerostné suroviny Vzdělávací oblast:Člověk a příroda.
Průmysl.
VY_52_INOVACE_58_Průmysl ČR 2
Sekundární sektor Průmyslová výroba.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Světový průmysl sekundární sektor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Hutní a strojírenský průmysl TÉMATICKÝ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Člověk a jeho svět (Vlastivěda pro 4. ročník)
VY_32_INOVACE_19_ČR – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
Austrálie a Oceánie – průmysl, nerostné suroviny
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Průmysl ČR Číslo: EU DUM 6_13 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Těžební průmysl.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Zpracovatelský průmysl
Které suroviny jsou obnovitelné a neobnovitelné:
Průmyslová výroba Z čeho je vyrobena učebnice, které suroviny potřebujeme, které obory průmyslu? Struktura průmyslu Průmysl se dělí na tři odvětví: 1.
VY_52_INOVACE_57_Průmysl ČR 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Miluše Šafářová
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

Zpracovatelský průmysl Zpracovává suroviny ze zemědělství a těžebního průmyslu Využívá se elektrických strojů a zařízení pro zpracování materiálů Výrobek může být vyroben pro další využití např. v průmyslu Patří zde: hutnický průmysl, chemický průmysl, strojírenský průmysl, průmysl stavebních hmot, sklářský a keramický průmysl Vypracoval: David Lakron, Sexta A

Hutnický průmysl v ČR patří mezi tradiční odvětví národního hospodářství nejvíce soustředěno v oblastech těžby potřebných surovin (černé uhlí, vápenec), tedy hlavně na Ostravsku Železnou rudu, jako nezbytnou surovinu pro výrobu oceli, musíme dovážet

Chemický průmysl měřítkem hospodářské vyspělosti státu (kvalifikované pracovní síly, dostatek nerostných surovin, vody a elektrické energie) několik odvětví: petrochemie (zpracování ropy), základní chemie (anorganická i organická), plastikářský , farmaceutický a kosmetický průmysl Ústí nad Labem, Hradec Králové, Litvínov, Kralupy nad Vltavou

Strojírenský Průmysl nejtradičnější odvětví národního hospodářství zaměstnává největší počet zaměstnanců v průmyslu k nejvíce prosperujícím odvětvím strojírenství patří výroba dopravních prostředků a elektroniky dílčích odvětví: těžké strojírenství (výroba částí velkých lodí a letadel, těžební, energetická či hutní zařízení), lehké strojírenství (dopravní prostředky, obráběcí stroje a další zařízení), elektrotechnický (výroba elektrotechniky a elektroniky), přesné strojírenství (optické přístroje, lékařské přístroje, hodinky, zbraně). Mladá Boleslav a Plzeň (Škodovky), Kopřivnice (Tatry).

Průmysl stavebních hmot Zabývá se těžbou a zpracování stavebního materiálu. Výroba cementu, vápna, cihel, pórobetonu, stavebního kamene a štěrku Nachází se většinou v blízkosti těžby daného materiálu (Beroun – cement, Velká Hydžice u Horažďovic – vápno, České Budějovice – cihly)

Sklářský průmysl Tradiční průmysl, již od 13. století V současné době je toto odvětví v krizi (sklo je často nahrazováno plasty) Karlovarsko, Teplicko, Českolipsko, Liberecko

Keramický průmysl Tradiční odvětví v České republice Zahrnuje výrobu stavební keramiky (obklady a dlažby), sanitární keramiky (umyvadla, záchody), spotřební a ozdobné keramiky (porcelán) a technické keramiky (elektroporcelán a žáruvzdorné tvárnice) Zastoupeno nejvíce v západních v Čechách