Sviť sluníčko, sviť aneb bezpečná oáza Škola plná života, Zdravá škola Základní škola praktická Králíky, Nábřežní tel.: žáků, 10 pedagogických pracovníků
Jak to všechno začalo? Problémy: bezpečnost Oázy (jezírko), přilehlé komunikace a prostoru před vstupem do školy v podvečerních a ranních hodinách - neosvětlený prostorOázy vandalismus v nočních hodinách, poškozování herních prvků, jezírka v Oáze – neosvětlený prostor škola prozatím nevyužívá obnovitelné zdroje k pokrytí vlastních energetických potřeb malá informovanost o fotovoltaice v Králíkách a okolí Návaznost na uskutečněné projekty: A) Oáza – upravený prostor před školou realizovaný v ŠUŽ (2004 – 2005) B) Úspory energie na školách - Nadace Partnerství, SEVER (2006)
Plánovaný průběh Mapování problematiky, podání přihlášky Práce žákůVýběr firmy Realizace, spuštění
Žáci a projekt projekt ve vyučovacích předmětech: Fyzika, Český jazyk, Informatika, Občanská výchova, Tělesná výchova, Pracovní vyučování (8., 9. ročník) oslovení firem ( ) vysílání do školního rozhlasu prezentace a beseda se starostkou města Králíky anketa mezi občany, článek do novin, informační leták pro občany, rodiče příprava a realizace slavnostního otevření
Projekt ve výuce Fyzika: – Úspory energie ve škole – hledání úspor – Využití slunečního záření – Vytvoření informačního letáku – Podklady pro vytvoření infotabule Informatika: – Zpracování informačního letáku – Oslovení firem em žáků – Vytvoření infotabule
Projekt ve výuce Český jazyk – Vysílání do školního rozhlasu – Dopis firmám – sestavení – Pozvánka starostce – Tisková zpráva Občanská výchova – Nácvik modelových situací – prezentace projektu – Beseda se starostkou
Projekt ve výuce Tělesná výchova – Průzkum veřejného mínění + seznámení občanů s projektem – Nácvik vystoupení na slavnostní otevření Pracovní vyučování, výtvarná výchova – Keramická sluníčka, sluníčkové výkresy, sluníčkové perníčky pro hosty Samostatná práce žáků – Anketa mezi občany v místě bydliště
Anketa a její vyhodnocení Obce: Králíky, Mladkov, Lichkov, Červená Voda, Moravský Karlov, Heřmanice, Prostřední Lipka AnoNe Víte co je to solární energie?74%26% Může nám solární energie ohřívat užitkovou vodu?64%36% Víte, že nám solární energie může vyrábět elektřinu?60%40% Pokud byste měli možnost, chtěli byste využívat solární energii?74%26% Máte zájem o informace o solární energii?70%30% Chtěli byste navštívit budovu, kde se solární energie využívá?72%28% Nikdo alespoň 1více Kolik lidí ve vašem okolí ohřívá vodu nebo topí pomocí solární energie?78%20%2% Kolik lidí ve vašem okolí využívá solární energii k výrobě elektřiny?86%13%1%
Učitelé a projekt zapojení projektu do výuky (JAK?) jednání s Městem Králíky jednání s konzultantem ŠUŽ Mgr. Janem Balcarem Jednání s firmami Propagace projektu v tisku, na webu příprava slavnostního otevření
Veřejnost a projekt Sousedé – vyjádření k záměru Město Králíky finanční podpora (12%) Občané města Králíky – anketa, průzkum veřejného mínění, osvěta – informační tabule Rodiče – anketa, účast na slavnostním otevření Firmy – nabídka (realizace)
Výstupy projektu
Informační tabule
Co nám projekt dal? zkušenosti s fotovoltaikou, praktické využití inspirace pro další využití sluneční energie k pokrytí energetických potřeb školy rozvoj sociálních a komunikačních dovedností žáků „drahé“ zkušenosti s firmou … (rozpočet, technické problémy, dodací lhůty,…) – doporučujeme prověřenou firmu
Slavnostní otevření „Solární valčík“ Listí už opadlo, pozemek vystlalo, ježky to těší. Ředitel Nesvadba hodil se do gala, slávu to věští. Nebylo to posvícení, nepřijela inspekce. S naší třídní, všemi hosty slavili jsme velice.
„Solární valčík“ Byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud. Byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud. Solární, solární, v panelech vyrobený.