Formování trhu Základní elementy trhu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Trh a jeho zákony.
Advertisements

Trh, nabídka, poptávka, tržní rovnováha
Zákony trhu Zákon poptávky a nabídky
VÝROBNÍ PROCES TRH KONKURENCE
Trh a jeho zákonitosti.
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Poptávka na trhu zboží a služeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Makroekonomické agregátní veličiny Ing. Vojtěch Jindra
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev:TrhAutor: Jaroslav Kvapil kód DUMu: VY_32_INOVACE_Ek.8.4.
Základní elementy trhu Mikroekonomie i
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Mikroekonomie I Formování trhu
Tržní mechanismus a jeho fungování, makroekonomické výstupy
Mikroekonomie I Základní elementy trhu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mechanismus hospodářské koordinace
TRH. Definice: -je místo střetu nabídky a poptávky. Směňují se zde výrobky a služby. Prostředkem směny jsou peníze.
Mikroekonomie I Tržní rovnováha a efektivnost
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
Konkurence Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Trh a tržní mechanizmus Ne chaos, ale ekonomický řád.
EKONOMIE Poptávka a její elasticita 2. přednáška
Ing. Hana Kročová EKONOMIKA Anotace Materiál seznamuje se základními pojmy nabídka, faktory ovlivňující nabídku, cena. Musí být doplněn.
Trh Pavel Šuranský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Trh Božena Genrtová.
Druhy ekonomik, hospodářský proces, trh
Trh a jeho fungování Milena Tichá
Trh, práva spotřebitele – tržní mechanismus
2 JAK FUNGUJE TRH.
Celkový a mezní produkt
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
VY_32_INOVACE_ Mikroekonomie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
TRH A TRŽNÍ MECHANISMUS Kolektiv žáků 4.I. Nabídka Nabídka je ekonomický pojem vyjadřující objem výstupu výroby, které chce vyrábějící subjekt na trhu.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
TRH (tržní mechanismus)
Nabídka a poptávka Nabídka množství zboží, které jsou prodávající ochotni dodat na trh při určité ceně, na určitém místě a v určitém čase tržní nabídka.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.10 Ročník1. ročník.
Trh a tržní systém Trh směna místo, kde se dochází ke střetu poptávky a nabídky oblast ekonomiky, ve které dochází k výměně činností mezi.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_12_09 Název materiáluNabídka.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO 15 Název.
Trh a tržní mechanismus Trh, rozdělení trhu. Trh  je základní prvek tržního hospodářství  je schopen za určitých podmínek koordinovat či přímo řídit.
TRH A JEHO FUNGOVÁNÍ Cíle: Vysvětlit fungování trhu jako interakce mezi poptávkou a nabídkou, vysvětlit pojem cenová elasticita. Anotace: Trh je způsobem.
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
nabídka, poptávka, trh, utváření ceny, základní pojmy Michal Janovec
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
MIKROEKONOMIKA Formování trhu Základní elementy trhu.
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Tržní mechanismus Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Úvodní seminář Národní hospodářství
Mgr. Rostislav Navláčil 15. Trh práce Občanská nauka 1. – 4.
Úvodní seminář Národní hospodářství
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
Základy nabídky a poptávky, trh a tvorba ceny TNH 1 (S-2)
Základy Ekonomie pro adiktology část Prof. Martin Dlouhý
Transkript prezentace:

Formování trhu Základní elementy trhu

V PRACOVNÍCH OPERACÍCH DĚLBA PRÁCE PŘIROZENÁ SPOLEČENSKÁ V PRACOVNÍCH OPERACÍCH MEZINÁRODNÍ

BARTER PENÍZE

CENA ZBOŽÍ SMĚNNÁ HODNOTA TRH

Typy trhů: Místní ‏ Národní Světový Dílčí Agregátní Trh výrobních faktorů Trh peněz Trh produktů (výrobků a služeb) Kriteriem typizace je předmět ‏koupě a prodeje

JAK, CO A PRO KOHO VYRÁBĚT? FUNKCE TRHU JAK, CO A PRO KOHO VYRÁBĚT?

= spočívá v hledání odpovědi co, jak a pro koho vyrábět Co? - korunové (dolarové) hlasy Jak? - konkurence na straně nabídky Pro koho? -pro koho se vyrábí určují důchody, které se formují na trhu výrobních faktorů, nedokonalosti trhu si vyžadují zásahy státu do ekonomiky

Zákon rostoucí nabídky Agregátní (celková) nabídka Individuální nabídka Dílčí (tržní) nabídka Zákon rostoucí nabídky

Agregátní poptávka Individuální poptávka Tržní (dílčí) poptávka Efektivní koupěschopná poptávka Zákon klesající poptávky

Rovnovážná cena = cena za kterou se obchoduje v případě rovnosti nabídky a poptávky Tržní cena = cena vzniklá na trhu při aktuálním vztahu nabídky a poptávky

Přebytek zboží Poptávka převyšuje nabídku Tržní mechanismus = vztah vzájemné závislosti nabídky, poptávky a ceny Vliv změny nabídky a poptávky na rovnováhu =změna nabídky jinými než cenovými vlivy

MEZI NABÍDKOU A POPTÁVKOU KONKURENCE TRŽNÍ MEZI NABÍDKOU A POPTÁVKOU NA STRANĚ NABÍDKY NECENOVÁ CENOVÁ NA STRANĚ POPTÁVKY

MONOPOLISTICKÁ KONKURENCE DOKONALÁ NEDOKONALÁ MONOPOLISTICKÁ KONKURENCE OLIGOPOL MONOPOL