Koncept farmářských prodejen Aleš Kotěra, 13.12.2011 Koncept farmářských prodejen
Situace na trhu – prodejní kanály Farmářské trhy Prodej ze dvora Kamenné prodejny Specializované farmářské Nespecializované Řetězce Internet Každá cesta má své opodstatnění
Prodejna = koncentrované tržiště Přímý výkup od farmářů Cca 40 – 50 dodavatelů na jednom místě Plný sortiment zboží Sýry a mléčné výrobky Maso a uzeniny, ryby Ovoce, zelenina Pečivo Mošty, vína Med, vejce, ostatní Regionální výrobky a potraviny
Kamenný prodej a trhy Farmář Konečný spotřebitel Organizátor + kamenné prodejny Bez starosti o zabezpečení prodeje (časové i finanční) Celoroční odbyt výrobků Možnost vlastní prezentace na prodejně Kvalitní české potraviny na jednom místě Stálý výběr Záruka kvality a hygieny v celé síti prodejen Výnos z prodeje zboží vs. Nesrovnatelně vyšší časová i finanční náročnost + farmářských trhů Přímý kontakt se zákazníkem Možnost vyšší marže Přímý kontakt s farmářem Zpestření běžného nákupu Populární způsob prodeje Kvalita na vybraných trzích Výnos z poplatků Dotace a příspěvky Oba způsoby prodeje mají své benefity, své zákazníky a své opodstatnění Trhy a kamenný prodej fungují jako komplement
ČESKÝ GRUNT První koncept farmářského prodeje v kamenných prodejnách v ČR První prodejna otevřena v červenci 2010 K dnešnímu dni otevřeno 7 prodejen, další 3 v přípravě na začátek roku 2012 Praha 2x Pardubice Příbram Olomouc Tábor Písek
Koncept ČESKÝ GRUNT Jednotný vzhled prodejen Definovené standardy Regionální dodavatelé Preference Regionální potraviny Úzká spolupráce s dodavateli Síť budována vlastními prodejnami a franšízou Plánováno pokrytí všech krajských a části okresních měst
Děkuji za pozornost Ing. Aleš Kotěra Tel.č.: 602 964 125 Mail: kotera@ceskygrunt.cz www.ceskygrunt.cz