Řízení marketingu a aktivity v malém a středním podnikání „Každý malý podnik má jen jeden druh zboží – sebe sama, což může nabídnout kdokoliv jinde, jediné.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
ÚVOD DO MARKETINGU.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Význam informací v podnikání
Alternativní cíle firmy
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
MARKETINGOVÝ MIX.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Struktura podnikatelského plánu
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
MARKETING Přednáška P
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Ekonomika malých a středních podniků
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Příprava prezentace podnikatelského plánu pro investora
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Řízení marketingu a aktivity v malém a středním podnikání „Každý malý podnik má jen jeden druh zboží – sebe sama, což může nabídnout kdokoliv jinde, jediné čím se liší je vlastní zaujetí pro věc!“  Pravidla tržního úspěchu  Plán marketingu  Marketingový výzkum  Marketingová strategie

Definování MSP z pohledu marketingu  Malé p. operují většinou v jedné oblasti trhu, nebo na omezeném počtu oblastí,  s omezeným množstvím produktů nebo služeb.  Rozsah operací – je nepravděpodobné, že by MSP měly centrální oddělení, které by provádělo centrální analýzu a výzkum trhu.  Pokud není předmětem podnikání objevená díra na trhu, bude firma vystavena významným konkurenčním tlakům, pro takové firmy jsou velice důležité otázky konkurenční strategie.

Podceněný marketing MSP? Proč? Myslí si že je to jen reklama? 1.Vlastníci/podnikatelé chtějí co nejlevněji a nejrychleji vstoupit na trh. Většinou však nepočítají s vynaložením finančních prostředků a podnikání zahájí bez zkoumání: - Trhu a jeho segmentů. - Konkurence. - Produktu a substitutů. - Ceny, cenové konkurence. - Poptávky po produktu na daném trhu. - Solventnosti zákazníků, jejich požadavků. - Míry komunikace se zvoleným segmentem.

2. Vlastníci se většinou orientují jen na ekonomiku firmy (výnosy) s opomenutím potřeb a přání zákazníků. Před vstupem na trh je nutno položit si tyto otázky:  Co budu nabízet?  Jaká je poptávka na trhu?  Chce to zákazník?  Co požaduje tržní prostředí a vstup na daný trh?  Jaké budou náklady a investice pro vstup na vytipovaný tržní segment?  Jak je intenzivní konkurence?  Cena? Jaká je koupěschopnost?  Jakou si mohu dovolit cenovou strategii?  Mohu si dovolit vstoupit na tento trh bez reklamy?

3. Vlastníci nedokáží komunikovat s trhem Chceme reklamu, ale teď na ni nemáme…vydáme jen nějakou zprávu, reklamu, inzerát v regionálním tisku… Vlastníci často opomíjejí následující otázky:  Oslovuje vybrané médium zrovna naše zákazníky?  Je období ve kterém bude vycházet náš rozhovor, …. Nejvhodnější?  Jaká je zpětná vazba v daném médiu?  Stačí jen jednorázové oslovení trhu?  Je na trhu dostatečné povědomí o mé firmě?  Při komunikaci se zákazníky, poskytuje firma dostatečné informace?

Pravidla tržního úspěchu:  Marketing není jen nákladová položka. Marketing je součástí řízení a šetří vaše peníze a čas.  Marketing ve firmě uplatňuje každé oddělení, každý zaměstnanec, pokud je dobře řízena. Nemusí být zřízeno oddělení marketingu, ale za marketingové aktivity firmy by měl mít někdo (člen vedení) odpovědnost. Tedy  Marketing patří do přímé podřízenosti ředitele firmy (majiteli).  Strategické řízení má nedílnou součást – strategický marketing (týmová práce).  Firma by neměla podceňovat komunikaci se zákazníky a význam informací o firmě.

Konkurenční prostředí - analýza pěti sil 1. Ohrožení vstupů (novými příchozími)do průmyslu bude záležet na míře bariér (liší se podle druhu průmyslu a produktu). 2. Síla odběratelů (kupní síla)a 3. Síla dodavatelů. 4. Ohrožení substitucí. 5. Soutěživá konkurence (rivalita).

Marketingový plán Marketingový plán by měl být rozdělen do dvou hlavních sekcí:  Identifikovat, kdo bude výrobek kupovat.  Ukázat, jak se bude těmto zákazníkům výrobek prodávat. Oboje určíme pomocí průzkumu trhu.

Průzkum trhu Průzkum trhu jsou všechna zjištění o tom, co lidé chtějí a jak uspokojit jejich potřeby. Je to proces, který dovoluje zlepšit výrobek způsobem, jakým si to zákazníci nejvíce přejí. Žádný výrobek není dokonalý pro všechny zákazníky.

Cíle průzkumu trhu:  Identifikovat tržní příležitosti.  Být schopen předvídat své úrovně prodeje.  Zlepšit poskytované výrobky/služby  Identifikovat vhodnou marketingovou studii (4 P)

Požadované údaje:  Popis/profil typického zákazníka.  Tržní potenciál (počet lidí či spol., které by potenciálně mohli potřebovat/chtít daný výrobek).  Podíl na trhu (% z celku, které si vybere ke koupi daný výrobek místo výrobku konkurenčního.  Potřeby/preference zákazníka (cena, metoda distribuce, charakteristika výrobku, metody propagace).  Silné a slabé stránky konkurence.  Předpoklad růstu prodeje.

Marketingová strategie MSP - shrnutí Měla by plnit čtyři cíle: - Určit potřeby a přání zákazníků prostřednictvím výzkumu trhu. - Definovat cílovou skupinu a způsoby komunikace se skupinou. - Analyzovat konkurenční výhodu firmy a definovat strategii, jak sji využít. - Připravit podklady pro k tvorbě správného marketingového mixu

Management malých a středních firem  Bez ohledu na typ organizace či postavení manažera v organizační hierarchii, lze vytipovat některé obecné zásady manažerské práce. K typickým patří: Priorit, Prevence.

Princip priorit se opírá o Paretovo pravidlo, které konstatuje, že většina jevů není stejně významná, ale různorodá. Tedy, že malá skupina jevů má zásadní význam a naopak existuje významná skupina jevů, která je téměř bezvýznamná. Nevelká skupina do cca 20 % jevů má největší význam v souhrnu až 80 % celkového významu.

Princip prevence  Se opírá o pragmatické zjištění, že bývá výhodnější nedostatkům předcházet než následně odstraňovat důsledky jejich řešení

Dotazy?