VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Advertisements

Hlavní panel spuštěné programy
Ovládací panely Hodiny, jazyk a oblast.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Základy úprav fotografií
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.10/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.07/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.13/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.06/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Autor výukového materiálu:Mgr. Kučírková Klára Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu:Duben 2012 Číslo klíčové.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.18/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_32_INOVACE_TE_5 Název školy: Základní škola Velké Opatovice, okres Blansko Název programu: Operační program Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.08/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
PowerPoint. PowerPoint Co je to PowerPoint? Program PowerPoint slouží k tvorbě prezentace. Pracuje se zde s tzv. snímky. Každý snímek tvoří jednu obrazovku.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.20/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vzhled a přizpůsobení I
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.12/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jana Homolková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky se základní sestavou PC a dalšími.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.09/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.16/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Počítačová grafika iPad – aplikace Poznámky VY_32_INOVACE_17 Sada 26 Základní.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT36.09 Téma: PowerPoint Číslo.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.11/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,2.04/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.14/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.17/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Prosinec 2008Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamakorekce 1 Úprava jasu, světlosti, kontrastu a gamma korekce PGC3 Vypracoval: Martin Matouš obor S.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Photo-Paint – transformace, jas,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Barevné modely Název školy
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen v projektu Pořadové.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (2) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (1) ANEB NEJLEPŠÍ VĚCI JSOU ZADARMO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslav Zavadil. Dostupné.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Movie Maker program pro tvorbu filmů
Základy úpravy digitální fotografie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Barevné úpravy snímku
Digitální učební materiál
Barevné prostory v Adobe Photoshop
Základní úpravy jasu v Adobe Photoshop
Základní kroky při úpravě fotografií v Camera RAW
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/ Autor materiálu: Mgr. Jiří Černohorský Datum vytvoření: říjen 2012 Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Vyučovací předmět: Informatika a výpočetní technika Ročník: kvarta, 1, 2 Téma: Úprava tonality fotografie (optimalizováno pro ZPS 14 a vyšší) Druh materiálu: prezentace Klíčová slova: digitální fotografie, základy úprav, tonalita, histogram, úrovně, křivky Anotace: prezentace s výkladem doplněná aktivitou pro procvičení

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/ Tonalita Tonalita digitálně zaznamenaného obrazu je dána rozložením světlých, tmavých a středních tónů. Obecně označujeme pojmem tonalita vztahový řád mezi tóny, ať už v hudbě, nebo v jiných oblastech umělecké tvorby. Zastoupení světlých, tmavých a středních tónů ukazuje histogram.

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/ Úprava tonality Histogram se ve většině programů zobrazí pro celý RGB prostor, to znamená, že ukazuje rozložení tónů ve všech barvách. Je možné přepnout do jednotlivých barev barevného prostoru.

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/ Úprava tonality pomocí nástroje Úrovně Původní histogramUpravený histogram Natažení histogramu

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/ Histogram na stínyHistogram na světla

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/ Úprava tonality pomocí nástroje Křivky Nástroj křivky pracuje na rozdíl od nástroje Úrovně s každým obrazovým bodem obrázku. Také zde můžete pracovat v celém RGB prostoru, nebo jednotlivých barevných kanálech. Pro zjednodušení si představte, že posouváním křivky v jednom směru měníte světlost obrázku, a ve směru k němu kolmém, kontrast obrázku.

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/ Hlavní část práce spočívá v úpravě křivky pomocí posouvání krajních bodů a přidávání dílčích bodů. Každá fotografie je jiná a „nakreslení“ křivky od ruky chce hodně cviku. Jestliže se rozhodneme přidat na křivku bod, najedeme myší nad křivku, než se kurzor změní v nitkový kříž klikneme přímo na křivku, a bod je přidán. Naopak, můžeme ho kliknutím označit a smazat klávesou delete. Pokud chceme upravit konkrétní odstín, bod na fotografii, použijeme kapátko a přidáme bod přímo na křivku. Zobrazení barevných RGB kanálů

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/ Praktický příklad použití úpravy tonality – High key [1.] (čti haj-kí)High key Jedná se o úpravu s nasazením vysokých světel. Specifický výtvarný postup ve fotografii. Původně temnokomornický postup je možno částečně nahradit digitální úpravou tonality vhodné fotografie.

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/ Cvičení: proveďte úpravu tonality fotografie tak, aby byla tonálně srovnatelná s fotografií na předchozí straně. Použijte nástroj úrovně a pak nástroj křivky a výslednou fotografii srovnejte. Zdrojový obrázekPředpokládaný výsledek

VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.05/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiří Černohorský © CZ.1.07/1.5.00/ Zdroje: 1. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: Modelky, v pořadí, v jakém jsou zobrazeny na fotografiích: Karolína,Kačka