Konkurenční prostředí a konkurenční strategie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Firma a odvětví. Koncentrace odvětví
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Název Heslo/motto Datum
Strategická analýza prostředí audit vlivů prostředí charakteristika prostředí identifikace klíčových vlivů konkurenční prostředí konkurenční pozice strategická.
Michael Eugene Porter.
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Systémové pojetí manažerské práce
Eva Kocourková1. Obsah prezentace Konkurence dříve a dnes Identifikace konkurence Úrovně konkurence podle nahraditelnosti výrobků Typy struktury.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Marketingový mix 4 P.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Cenová strategie Eduard Andráši.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Základy marketingu šestá přednáška
Mikroekonomie I Nedokonalost konkurence
Strukturální politika. STRUKTURÁLNÍ POLITIKA POLITIKA SCHOPNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ SE MĚNÍCÍM PODMÍNKÁM VE STRUKTUŘE EKONOMIKY STRUKTURA – VNITŘNÍ ČLENĚNÍ.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Základy ekonomie Téma č. 4: Nabídková strana trhu výstupu
KONKURENCE, HOSPODÁŘSKÁ SOUTĚŽ
CHOVÁNÍ FIRMY V DOKONALÉ KONKURENCI
Životní cyklus výrobku
Analýza konkurence.
Strategie na různých trzích
2.Marketingové prostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Dokonalá konkurence (DK)
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Prosperita organizace
Cena má vliv na zisk, CF, konkurenceschopnost výrobce.
Podnikatelský plán Specifikace podnikatelského plánu. Účel a funkce.
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Analýza mikrookolí včetně Porterova modelu pěti konkurenčních sil
Management 2. přednáška.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Nedokonalé konkurence
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
PODNIKY V ČR VÝSLEDKY EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ KONKURENCESCHOPNOSTI PODNIKŮ Ladislav Blažek Výzkum konkurenceschopnosti podniků realizovaný v rámci Centra konkurenční.
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Monopolistická konkurence
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
Ekonomie 1 Magistři Devátá přednáška Čistý přebytek a tržní struktury
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Nedokonalá konkurence
Model strategie marketingového mixu
Úkol na příští seminář: Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Poziční mapa služeb nabízených „vaší organizací“ Zamyslete se nad možným.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Modely oligopolu Společné předpoklady modelů oligopolu
ZÁKLADY EKONOMIE I Poptávka a nabídka Tržní mechanismus 4
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Teorie firmy. Důvody vzniku firmy Úspory z rozsahu Zdroje pro výrobu Řízení a organizace výroby.
EU a analýzy prostředí. PEST ANALÝZA (SLEPTS, STEP, PESTLE…)makroprostředí ZEMĚ EU JAKO CELEK faktory: politické: - vládnoucí strana - oblasti zájmů podpory.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Model struktury strategického managementu
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Dokonalé a nedokonalé trhy TNH 1 – 3. seminář
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Ekonomika malých a středních podniků
Marketingový systém řízení
Výrobkové strategie dle investičních cílů
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Marketingové strategie
ZÁKLADY EKONOMIE Nabídka 3. přednáška
ANAlýza konkurence co je pro nás důležité.
Strategický marketing
Transkript prezentace:

Konkurenční prostředí a konkurenční strategie

Znalost konkurenčního prostředí 1)identifikace konkurence sběr informací o konkurenci určení specifických vlastností

2.Charakter a struktura konkurenčního prostředí Potenciální noví konkurenti Konkurence v rámci odvětví Soupeření mezi stávajícími podniky B Dodavatelé do odvětví Kupující Zákazníci Náhradní výrobky substituty Hrozba vstupu nových konkurentů Dohadovací schopnost dodavatelů E kupujících Hrozba nových výrobků D A C Porterův model konkurenčního prostředí

Potenciální noví konkurenti Kupující Dodavatelé Substituční výrobky Rivalita uvnittř konkurenčního prostředí

Teorie tržních forem Monopol Homogenní oligopol Heterogenní oligopol Dokonalá konkurence Monopolistická konkurence

Odhad reakce konkurenta Laxní konkurent Vybíravý konkurent Konkurent-tygr Scholastický konkurent

Porterovy konkurenční strategie Konkurenční výhoda Nízké náklady Diferenciace Široký Trh Úzký Vůdčí postavení v nízkých nákladech Diferenciace Nákladová koncentrace (cost focus) Diferenciační koncentrace (differentiation focus)

Faktory odlišení produkt služby personál image Forma Vlastnosti Výkonnost Trvanlivost Konzistence Spolehlivost Opravitelnost Styl design Dostupnost Dodávky Instalace Školení Poradenství Údržba rozmanitost Kompetenttnost Důvěryhodnost Zodpovědnost komunikace Pokrytí Odbornost účinnost Symboly Média Atmosféra události

Konkurenční strategie zaměřené na odběratele (M136) Inovační orientace Jakostní orientace Orientace na značku Šíře programu Nákladová orientace

Chování podniku v soutěži Pasivní chování Aktivní chování Kooperační strategie Konfliktní strategie Úhybná strategie Strategie přizpůsobení

Gilbert a Strebel Strategie outpacing – vyznačuje se střídáním vůdcovství v jakosti a v nákladech