1 Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III.3.1 008/005/3310a/672/001141.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
pro společnost Chodura
TEORIE ROZHODOVÁNÍ A TEORIE HER
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
1 Projektová dynamika II RNDr. Jiří Weinberger, TIMING Praha 28. Března 2008.

Piktogramy Připraveno pro: FSV - UK Datum: 4. července 2008 Projekt: 28506/2 Připravili: Jan Vavřík, Naďa Nevěřilová Příloha Grafy.
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
TEORIE ROZHODOVÁNÍ.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Stimulace a motivace zaměstnanců
Efektivnost řídící práce
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
Fotografie je ve skutečnosti zachycení světla Světla musí být pro správnou fotografii správné množství Úskalí: ▫ světelné podmínky během dne mění ▫ je.
Školní poradenské pracoviště
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.

Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Motivační dopis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Týmové role Pavla Kotyzová
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
25/1 Příčina globální krize? Smilovice ‘09 M. Vlček.
Vedení týmů a týmová práce Týmové role. RoleČinnostRysy Předseda (Co-ordinator, chairman) demokratický vedoucí, zaměřený na cíl, pomáhá rozdělovat role,
1 Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Dobrovolníci v sociálních službách Dobrá praxe v SAS pro rodiny s dětmi Dobrovolnického centra, o. s.
1 Týmová práce TYMP 1 Týmové role Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ
Komunikace ve styku s veřejností , v řízení a vedení lidí
Příprava, prezentace a realizace projektů Jihlava,
Praktické tipy pro budování interdisciplinárního týmu (nejen) v hospici Ladislav Kabelka DLBsH Rajhrad Subkatedra paliativní medicíny XII.BDPM, BVV
Tvorba a udržení týmu Motto : řízení = dělat věci dobře
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Bc. Jan Milota, IQ Roma Servis Moravská zemská knihovna
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Specifický typ osobnosti
Teorie motivace Adéla Furiková.
Působení psychologa jako člena týmu odborných pracovníků projektu AVC
Seminář kurzů Alfa Praha Příprava a péče o kvalitní tým kurzu.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Vedení týmů a týmová práce Synergie. SYNERGIE SYN=SYNTÉZA ERGIE=ENERGIE Konečný výsledek je větší, než suma jeho částí.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Týmové role podle Belbina
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Supervize. Slovo supervize můžeme doslovně přeložit jako nadhled. Jde o činnost, při které supervizor pomáhá pracovníkovi (supervidované osobě) získat.
Vedení týmů a týmová práce Vedení týmu. Efektivní vedení  Teorie rysů  Zvláštní způsob chování (GRID)  Situacionalistický přístup  Nové vedení (charisma)
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
Psychologie práce a organizace Matěj Stříteský
Million Leaders Mandate
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Zaměstnání členů rodiny
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Týmové role Pavla Kotyzová
Týmové role Pavla Kotyzová
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Temperament, charakter, motivace
Práce se selhávajícím žákem
Transkript prezentace:

1 Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/001141

2 Týmové role Vizovice,

3 Proč týmové role? Každý z nás je jiný Jiné jsou věci, pro které máme vlohy Co nám jde, to nás těší Spokojený pracovník – dobré pracovní výkony Vhodně složený tým, jehož členové sledují společný cíl, mají společnou odpovědnost a jsou si vědomi své role i rolí ostatních členů týmu, je výkonnější.

4 Týmové role podle Dr. Meredith Belbina Metoda užívaná při odhalování problémů ve skupině Metoda vhodná při výběru pracovníků do týmu Umí zhodnotit stav ve chvíli testování

5 Týmové role podle Dr. Meredith Belbina Funkční role x týmové role Funkční role je předpis, jak by měla být vykonávána práce na konkrétní pracovní pozici Týmová role je tendence k chování se v týmu

6 Specialista (Specialist) Silné stránky 1. Profesionální, aktivní, oddaný. 2. Je hrdý na své technické dovednosti a speciální znalosti. 3. Vyžaduje podporu od svých kolegů, protože jsou znalci ve svém oboru. 4. Dělá rozhodnutí založená na hlubokých znalostech. 5. Poskytuje fakta a informace. 6.Nabízí znalosti, které mohou pomoci ostatním.

7 Specialista (Specialist) Připustitelné slabé stránky 7.Nebere příliš na vědomí ostatní členy týmu. 8.Přispívá pouze v omezené míře. 9.Nedokáže se oddělit od funkční role.

8 Realizátor (Implementer) Silné stránky 1. Přeměňuje myšlenky na zvládnuté úkoly. 2. Vybírá to co je uskutečnitelné. 3. Tvrdě pracuje a má sebekázeň. 4. Preferuje stabilní struktury a snaží se je vytvářet.

9 Realizátor (Implementer) Připustitelné slabé stránky 5.Nemá rád složité teorie, radikální myšlenky nebo náhlé změny plánů. 6.Dokáže být přespříliš soutěživý, aby dosáhl postavení 7.Chybí mu flexibilita

10 Koordinátor (Coordinator) Silné stránky 1. Upřesňuje cíle skupiny a stanoví program. 2. Zvládá sám sebe a je vstřícný. 3. Zaměřuje lidi na to, co dokáží dělat nejlépe. 4. Jasně komunikuje. 5. Stanoví kritéria, ale nedominuje. 6. Je vůdčím společenským typem

11 Koordinátor (Coordinator) Připustitelné slabé stránky 7.Není příliš intelektuální ani tvůrčí. 8.Má pouze několik málo vlastních originálních nápadů.

12 Inovátor (Plant) Silné stránky 1. Dominantní, brilantní nápady. 2. Chrlí nápady, které ostatní přijímají za své. 3. S největší pravděpodobností začne vyhledávat originální řešení. 4. Má větší zájem o velké problémy, ne detaily – dokáže ale udělat chyby z nedbalosti. 5. Přímý a otevřený způsob jednání.

13 Inovátor (Plant) Připustitelné slabé stránky 6.Dokáže být velmi ostrý v případech, kdy se proti němu někdo postaví. 7.Hrozí nebezpečí, že bude věnovat příliš mnoho času svým vlastním nápadům, místo aby přemýšlel o tom, co je úkolem celé skupiny. 8.Může se případně distancovat v situaci, kdy nápady budou kritizovány nebo ignorovány.

14 Vyhledavač (Resource Investigator) Silné stránky 1. Dominantní a otevřený. 2. Má tendenci být pozitivní a entuziastický, ale zájem o věc ztrácí stejně rychle, jako ho získává. 3. Má spoustu externích kontaktů. 4. Obchodník, diplomat a styčný důstojník. 5. Dá se na něj nahlížet jako na „člověka s nápady“, avšak spíše napomáhá věci realizovat, než vymýšlet. 6. Nedovolí týmu ztratit kontakt s okolním světem.

15 Vyhledavač (Resource Investigator) Připustitelné slabé stránky 7.Potřeba být pod tlakem. 8.Je náchylný k rychlé ztrátě zájmu. 9.Má velmi malou sebekázeň a nedokáže sám sebe zorganizovat.

16 Týmový pracovník (Team- Worker) Silné stránky 1. Otevřený, ne však dominantní. 2. Citlivý. Uvědomuje si potřeby a obavy jednotlivců. 3. Sympatický, populární, jemný – pojítko týmu. 4. Dobře naslouchá, snadno komunikuje a povzbuzuje ostatní. 5. Vyvažuje třenice mezi ostatními členy týmu. 6. Nemá rád konfrontaci nebo konflikt. 7. Je zvláště cenný ve chvílích, kdy se tým ocitá v problémech.

17 Týmový pracovník (Team- Worker) Připustitelné slabé stránky 8.V okamžiku krize není schopen učinit rozhodnutí. 9.Nedokáže ostatní členy týmu jasně vést.

18 Dotahovač (Completer- Finisher) Silné stránky 1. Sleduje nápad od začátku do konce. 2. Věnuje pozornost detailu. 3. Udržuje si smysl pro naléhavost. 4. Zajišťuje, aby skupina postupovala směrem ke splnění stanoveného cíle. 5. Do aktivit vnáší pořádek a strukturu. 6. Nedovolí, aby byly přehlíženy nejdůležitější pravidla/detaily.

19 Dotahovač (Completer- Finisher) Připustitelné slabé stránky 7.Úzkostný – trápí se tím, co špatného by se mohlo stát. 8.Je klidný pouze tehdy, když osobně zkontroloval každý detail. 9.Je netrpělivý a může být netolerantní vůči laxnějším členům týmu. 10.Dokáže zabřednout do detailů.

20 Formovač (Shaper) Silné stránky 1. Dominantní a otevřený. 2. Je plný nervní energie, impulsivní, snadno frustrovaný. 3. Rychle oponuje a rychle reaguje na výzvu. 4. Jeho hlavní funkcí je formovat úsilí vyvíjené týmem. 5. Snaží se sjednotit myšlenky a vytvářet vzory. 6. Preferuje jasné, precizní myšlenky nebo činy, nikoliv bezcílné diskutování. 7. Dává jednotlivé věci do pohybu.

21 Formovač (Shaper) Připustitelné slabé stránky 8.Elán může některé lidi iritovat, takže některé nápady nejsou akceptovány. 9.Nerad naslouchá ostatním. 10.Nerad pracuje s talentovanými lidmi na stejné úrovni.

22 Vyhodnocovač (Monitor- Evaluator) Silné stránky 1. Provádí důkladné analýzy. 2. Nemá originální nápady, ale s největší pravděpodobností nedovolí týmu pustit se do nevhodného projektu. 3. Nejméně osobně zainteresovaný člen týmu. Jeho pocity mu nezastiňují úsudek. 4. Disponuje nejlepšími dovednostmi – asimiluje, interpretuje a vyhodnocuje velké objemy složitých dat.

23 Vyhodnocovač (Monitor- Evaluator) Připustitelné slabé stránky 5.Může být brzdou pro rozjezd skupiny tím, že v nepravou chvíli něco bere příliš vážně. 6.Může soutěžit s těmi, kteří se s jeho pozicí překrývají, např. s koordinátory 7.Není právě inspirativní. Nenavozuje pocit naléhavosti.

24 Týmové role podle Dr. Meredith Belbina V každém člověku je určitý mix předpokladů pro různé týmové role. Problémy v týmu nemusí nutně způsobovat absence některé z rolí. V průběhu času, se změnou zaměstnání či vykonávané činnosti se role mění.

25 Děkuji za pozornost xxxxxxxxx ttttttt nnnnnnnnnnnn