Evropská konsensuální konference Brusel 9.–10.12.2010 Mgr. Ilja Hradecký.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
DEFINICE A TYPOLOGIE BEZDOMOVSTVÍ
ECVET v Programu celoživotního učení
Institut pro integraci České republiky do Evropské unie Jak na projekt spolufinancovaný ze SF EU Mgr. Marek Havrda, MA.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Příprava, řízení a realizace programů a projektů ERDF a KF ÚVOD DO PROBLEMATIKY Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název.
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
Facility management ČSN EN
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
Vzdělávání finanční gramotnosti dospělých
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Obec správným směrem Komunitní plánování Prezentace pro projekt: Pelhřimovsko za vzděláním " Projekt je financován z prostředků EAFRD v rámci Programu.
Klíčová otázka č. 4 Jak uskutečňovat komplexní sociální, zdravotní a další služby lidem bez domova? Potřeby lidí bez domova v procesu participace Eliška.
Podpora odborných partnerství v sociálních službách, existuje ano či ne?
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Otevřená metoda koordinace - příležitost pro samosprávy? Milena Jabůrková Svaz měst a obcí ČR.
Co znamená pro společnost bezdomovství?
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Výzkum a vývoj a inovace v ČR Diskusní fórum k inovačnímu podnikání Brno, 3. října 2007.
Sociální bydlení v kontextu „Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období “ 09/2012 Jan Snopek, analytik pro.
Komunitární program PROGRESS Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
„Požadavky na jakost a hodnocení jakosti zdravotnických informačních systémů“ Praha Možné přístupy k analýze hospodaření bývalých okresních nemocnic.
Konference ke II. kolu Iniciativy Společenství EQUAL Konference k vyhlášení druhého kola výzvy Iniciativy Společenství EQUAL v ČR Iniciativa Společenství.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Úvod do problematiky Evropské unie. Historie Společenství průmyslová revoluce II. světová válka Schumanův plán Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO)
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Politika sociální inkluze v Evropské unii
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI)
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
Evropská integrace RNDr. Oldřich Hájek. Principy a kompetence  Politiky EU se liší v kompetencích členů a EU  Každá politika je řízena principy  Při.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Mgr. Jana Hanzlíková náměstkyně ministryně Sekce pro ochranu práv dětí a sociálního začleňování 10. dubna 2014.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Platforma pro sociální bydlení: Prevence ztráty bydlení a potřeby lidí bez domova 27. leden 2015 Jan Milota.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Spojme se proti násilí na ženách ze sexbyznysu Lucie Šídová Projekt Spojme se proti násilí na ženách ze sexbyznysu, č. 628 podpořila Nadace.
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, Praha 2 Transformace a deinstitucionalizace Karel Vít Konference.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
Regionální politika EU v období
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Spolupráce Žďáru nad Sázavou s Agenturou pro sociální začleňování
Komunitární program PROGRESS
Odbor pro udržitelný rozvoj
Transkript prezentace:

Evropská konsensuální konference Brusel 9.– Mgr. Ilja Hradecký

Obsah Úvod (smysl konsensuální konference, souvislosti, příprava) Konference (aktéři, průběh) Výstupy Význam

Konsensuální konference – co to je? původ v 70. letech 20. století ve zdravotnictví a v technologii usnadnit řešení tam, kde mu brání nedostatek porozumění veřejný průzkum řízený porotou spojuje modely –soudního procesu s porotou (jury) –vědeckého sympozia odborníků –zasedání městské rady s účastí veřejnosti

Konsensuální konference – jak vypadá? za účasti veřejnosti se projednává několik klíčových otázek vybraní experti prezentují důkazy ke klíčovým otázkám porota nezávislých odborníků naslouchá expertům a klade jim doplňující otázky po skončení hledá porota konsensus pro odpověď na klíčové otázky

Souvislosti Lisabonská smlouva – posílení kooperace v sociálním začleňování Evropský rok boje s chudobou a sociálním vyloučením 2010 Strategie Evropa 2020 Evropská platforma proti chudobě a sociálnímu vyloučení rozdílný přístup k problematice bezdomovství v členských státech

Příprava koordinátor: FEANTSA přípravný výbor: 20 členů (veřejná správa, NNO, akademická obec, lidé se zkušeností bezdomovství, příbuzné obory), geografické rozložení výběr klíčových otázek výběr nezávislé poroty výběr odborníků ke každé otázce

Klíčové otázky 1.Co znamená bezdomovectví? 2.Je ukončení bezdomovectví reálným cílem? 3.Je řešení zaměřené nejprve na bydlení tou nejefektivnější metodou jak zabránit a ukončit bezdomovectví?

Klíčové otázky 4.Jak zajistit, aby se lidé bez domova mohli podílet na rozvoji politiky, která se jich týká? 5.Do jaké míry by měli mít lidé zajištěn přístup ke službám pro bezdomovce, bez ohledu na jejich právní postavení a občanství? 6.Co by mělo být součásti strategie EU?

Aktéři Porota: odborníci na sociální věci, nezávislí na oblasti bezdomovství, lidé považovaní v EU za „moudré“ Odborníci: lidé z různých států, kteří dokážou formulovat argumenty ke klíčovým otázkám Veřejnost: 400 účastníků

Porota předseda: –ekonom a politik, senátor, byl ministrem členové: –komisař pro lidská práva Rady Evropy –ekonomka a projektantka nových forem bydlení –profesorka na fakultě sociologie –ombudsman –profesor pracovního práva –nezávislá novinářka, bývalá profesorka sociálních věd

Odborníci ke každé otázce tři odborníci poskytovatelé služeb, veřejná správa, lidé se zkušeností, akademici –předem pro porotu písemně svůj příspěvek –ústně přednesli na konferenci –odpovídali na otázky poroty –odpovídali na otázky z pléna zvláštní zpráva expertů-výzkumníků ke všem otázkám

Veřejnost 400 účastníků ze všech členských států –z nich z ČR jen 2 účastníci (oba z NNO) možnost sledovat argumenty odborníků a otázky poroty možnost klást otázky odborníkům

Klíčová otázka 1 použití ETHOS pro definici bezdomovství na úrovni EU, pro integrovanou strategii bezdomovství zavedení širokého monitorovacího systému bezdomovství, přijetí obecných směrnic pro měření, monitorování a popisování bezdomovství na národní a regionální úrovni by se měly vytvořit strategie pro sbírání dat v rámci sjednocené národní a regionální strategie řešení bezdomovství dle kategorií ETHOS

Klíčová otázka 1 Eurostat by měl použít ETHOS k vytvoření otázek o opakovaném bezdomovství pochopení bezdomovství by mělo zastřešit strategie EU boje s bezdomovstvím jako rámec pro národní a regionální strategie průběžný výzkum bezdomovství, pro lepší pochopení příčin epizodických, přechodných a chronických stavů

Klíčová otázka 2 národní a regionální strategie by měly definovat cíle: –prevence bezdomovství –redukce jejího trvání –redukce nejhorších forem bezdomovství –zlepšení kvality služeb poskytovaným bezdomovcům –přístup k dostupnému bydlení

Klíčová otázka 2 členské státy by měly stanovit konkrétní termín, ke kterému ukončí život bezdomovců na ulici a dlouhodobé bezdomovství veřejná správa má převzít odpovědnost za ukončení bezdomovství na národní a regionální úrovni ukončení bezdomovství se má stát dlouhodobým cílem EU

Klíčová otázka 3 odklon od azylového a přechodného ubytování, lepší dostupnost trvalého bydlení a bydlení s doprovodnými službami členské státy mají zapojit řešení bezdomovství do sociální a bytové politiky nutnost spolupráce sektorů bydlení, sociální pomoci, zdravotnictví a zaměstnanosti role EK v monitorování bezdomovství a národních a regionálních strategií zaměřených na přístup „nejprve bydlení“ využívání strukturálních fondů EU při rozvoji bydlení pro lidi, kteří jsou v situaci bez domova

Klíčová otázka 3 podpora systému vzájemného učení a příkladů dobré praxe na úrovni EU, zvláště o efektivitě přístupu „nejprve bydlení“ se zaměřením: –efektivitu různých forem bydlení s podporou –otázky kvality bydlení a podpůrných služeb –prevenci bezdomovství –využití soukromých nájemního a vlastnického bydlení pro lidi bez domova –sběr podkladů z různých projektů zaměřených na „nejprve bydlení“

Klíčová otázka 4 nevnímat lidi bez domova jako pasivní příjemce pomoci, ale vnímat je jako lidi samostatné, mající svá práva zapojit do integrace strategií i lidi bez domova tam, kde je to možné role EK při vzájemném učení a mezinárodní výměně informací

Klíčová otázka 4 zaškolení zaměstnanců služeb k respektování práv a samostatnosti lidí bez domova chápání účasti lidí v kontextu plného rozsahu ETHOS rozšíření neformálních sítí lidí bez domova

Klíčová otázka 5 získat informace o vlivu migrace na služby pro lidi bez domova, o životní situaci migrantů, kteří narážejí na bariéry dostupnosti sužeb pro své právní postavení žádná osoba v EU bez ohledu na své právní postavení, by neměla žít v chudobě; je nutné zajištění základních potřeb do doby nalezení trvalého řešení situace jednotný postup v řešení situace migrantů, kteří jsou postiženi bezdomovstvím; služby nesmí být systematicky použity jako kompenzace řešení migrace

Klíčová otázka 5 dostupnost služeb pro bezdomovce nesmí být využívána jako prostředek k regulaci migrace; poskytovatelé by neměli být penalizováni za poskytování služeb lidem, kteří se ocitnou v nouzi je potřeba jednotného postupu v řešení bezdomovství na úrovni EU EU by měla uznat svou odpovědnost ve vztahu mezi bezdomovstvím, chudobou a volným pohybem osob veřejná správa na všech úrovních má respektovat právo lidí na rovnoprávné a nediskriminační zacházení

Klíčová otázka 6 vytvoření sjednocené strategie EU, podpořené národními a regionálními strategiemi, s dlouhodobým cílem ukončit bezdomovství role EK: ustanovit skupinu pro řešení bezdomovství v EU použití typologie ETHOS jako obecného rámce vytvoření rámce k monitorování rozvoje národních a regionálních strategií řešení bezdomovství, jako centrálního prvku strategie EU využití monitorovacího rámce k realizaci strategií v členských státech; k ukončení života na ulici a dlouhodobého bezdomovství

Klíčová otázka 6 strategie EU by měla přesáhnout rozsah monitorování a popisu dat; zajistit rozvoj a udržitelnost efektivních národních a regionálních strategií vytvořit podrobný soubor dat z výzkumu; zaměřit se na metody orientované na bydlení a dalšímu vzájemnému učení a mezinárodním výměnám zkušeností zaměření strategie EU na zlepšení kvality služeb pro lidi bez domova a dostatečné financování z fondů EU bezdomovství má být řešeno napříč všemi oblastmi politiky, jako jeden z aspektů boje proti chudobě a sociálnímu vyloučení

Význam konsensuální konference

byla nalezena shoda v odpovědi na klíčové otázky napříč Evropou je formulován společný názor významných osobností opakuje se společný důraz na národní a regionální politiku lze si stanovit smělé cíle

Děkuji za pozornost