Přírodní a civilizační rizika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Voda-Základ života.
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Příroda ovlivňuje člověka
LIDSKÁ SOLIDARITA Mgr. Michal Oblouk.
Globální oteplování Marek tecl 2L.
ČOV (čistírna odpadních vod)
PŘÍČINY A ŘEŠENÍ GLOBÁLNÍCH PROBLÉMŮ
Globální oteplovaní.
Přírodní a civilizační rizika
Člověk a Příroda Člověk až do historicky nedávných dob byl přirozenou součástí přírody. Byl přímo závislý na tom, co dokázal z prostředí ve kterém žil,
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Kyselý déšť.
Globální problémy lidstva Mgr
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Integrovaná střední škola,Slaný
KOLOBĚHY LÁTEK V PŘÍRODĚ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Přírodní katastrofy.
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Francie Přírodní bohatství.
Koncepce environmentální bezpečnosti
20.1 Vím, jak se chovat v krizových situacích.
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
Přírodní katastrofy.
Přírodní katastrofy Jitka Brabcová Miroslav Kottek.
Zánik Země, Slunce a vesmíru
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Svět techniky a já Marie Luptáková.
HOSPODÁŘSKÉ PROBLÉMY SOUČASNÉHO SVĚTA
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
PŘÍRODNÍ KATASTROFY.
Mojžíš Pavla Jiráková C4A.
Předmět: Biologie Obor: Technické lyceu Vyučující: Mgr. Kašpar Ludvík Třída: 2L Školní rok: 2014/15 Jméno: Zajonc Petr Předmět: Biologie Obor: Technické.
Jméno a příjmení: Marek Janoušek Téma: GPS Třída: 5.A
Vypracoval : Antonín Mrkvica 7.B
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Ekosystémy přírodní a umělé
Helča Jedličková Kristy Mikulková Anička Filipcová
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
Hermeneutika Strejčková, C4A.
Obraz působení člověka
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: V/2 Název: Využívání.
Globální problémy světa – ekologické katastrofy
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Říční povodně Tsunami Atmosférické katastrofy
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Znečišťující faktory ŽP a dopady činnosti člověka na ŽP
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Globální problémy – úvod. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
KONCEPCE ENVIRONMENTÁLNÍ BEZPEČNOSTI Základní dokumenty Bezpečnostní strategie NATO Mezinárodní strategie pro snižování rizika katastrof OSN.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Ekologické globální problémy
Nejčastější přírodní katastrofy
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_12_ZEMĚPIS
Environmentální problémy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

Přírodní a civilizační rizika Jan Stávek 8.J 12.1.2014

Obsah Přírodní katastrofy Zásahy člověka do přírodního prostředí Změny v atmosféře, znečištění vod, zásady do biosféry

Přírodní katastrofy Nečekaná událost Velký rozsah, který změní předešlí stav Ekologická katastrofa= stav, kdy se do ekosystému dostane cizorodá látka, která má devastační účinek

Dělení katastrof Kosmické katastrofy Meteorologické katastrofy Geologické katastrofy Ostatní

Kosmické katastrofy Impakt mimozemského tělesa Sluneční erupce

Meteorologické katastrofy Blizard Bouřka Krupobití Horko Suchu Tornádo Hurikán a tropická bouře Extrémní mráz

Obrázky

Geologické katastorfy Sesuv Sopečná erupce Lavina Závrt Zemětřesení Tsunami

Ostatní Epidemie a pandemie Hladomor Kobylky Povodeň Požár

Zásahy člověka do životního prostředí Populační exploze, modernizace světa Člověk zasahuje do prostředí velmi četně Surovinová krize Znečištění atmosféry Globální oteplování Znečištění vody a půd Ekologické katastrofy Problematika odpadků

Surovinová krize Energetické suroviny Fosilní paliva Rostoucí spotřeba energie

Znečištění atmosféry Emise Vznik kyselých dešťů Smog Poškozování lidského organizmu

Globální oteplování Změna sluneční aktivity Změna složení atmosféry Tání ledovců

Znečištění půd a vody Půdy: Snížení úrodnosti Průnik do těla živočichů Voda: Stoupá spotřeba vody Biologické a chemické poškození

Problematika odpadků Stoupající množství Neodbouratelné odpadky Bez šanci na reciklaci

Zdroje Děkuji za pozornost http://www.oktava.gvn.cz/predmety/GVN- EKO.pdf http://cs.wikipedia.org/wiki/Katastrofa#Hyp ernova https://www.google.cz/imghp?hl=cs&tab=wi &ei=m0ThUqqhKcvt4gTQoIGgBg&ved=0CAQQ qi4oAg http://www.patria.cz/zpravodajstvi/1989744 /ekonomie-katastrofy.html