ČESKÉ MEZIVÁLEČNÉ DRAMA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
Advertisements

VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Divadlo Semafor Divadlo Semafor VY_32_INOVACE_ČJ-L 8.,9.14.
Osvobozené divadlo.
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 20 S PŘECHODEM DESÍTKY
POHYBY ZEMĚ
2.Světová válka v próze obrázek
KAREL ČAPEK -ŽIVOT * Malé Svatoňovice u Trutnova
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
2.světová válka v próze JAN DRDA.
Věta jednoduchá, souvětí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
JOSEF ŠKVORECKÝ * NÁCHOD.
ZÁPOR SLOVNÍ, MLUVNICKÝ.
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
FIMFÁRUM.
KAREL ČAPEK - DÍLO PRÓZA DRAMA.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ. Internetové zpravodajství – např Úkol : prohlédněte.
Povídka, hlavní postavy
Věty podle postoje mluvčího
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Identifikátor materiálu: EU –
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
OPAKOVÁNÍ ČÍSLOVEK (+ pracovní list)
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
MĚSTO, MOŘE, KUŘE, STAVENÍ
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
VY_III/2_INOVACE_81_Jan Werich
LADISLAV FUKS obrázek obrázek LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
KAREL ČAPEK - DÍLO PRÓZA DRAMA.
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
PUBLICISTICKÝ STYL = NOVINÁŘSKÝ.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA FRANZ KAFKA
Vzdělávací oblast: Český jazyk – literatura Autor: Vlasta Lindovská
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
JAN DRDA – povídka VYŠŠÍ PRINCIP HISTORICKÉ SOUVISLOSTI
JOSEF ŠKVORECKÝ * NÁCHOD.
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Poezie, písnička (V domě straší duch)
Jaroslav Hašek
OTA PAVEL Praha Praha Obrázek
SLOVESA - 5 Ohebný slovní druh-časují se
2.Světová válka v próze obrázek
Název projektu - Moderní technologie ve výuce
V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Jaroslav Hašek
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 6. ročník Anotace: Autorská pohádka výklad pojmu.
OTA PAVEL Praha Praha.
Petr Suk Gymnázium Jiřího ortena V8A
ČESKÉ MEZIVÁLEČNÉ DRAMA
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
LADISLAV FUKS obrázek obrázek LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY.
Osvobozené divadlo 9. ročník.
OTA PAVEL Praha Praha Obrázek:
JOSEF ŠKVORECKÝ * NÁCHOD. DÍLO ► PENTALOGIE, hlavní postava – DANNY SMIŘICKÝ – podává obraz o čes.společnosti od 2.světové války po zkušenosti.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa JAN WERICH - FIMFÁRUM - … KUS POLE ČTVRTÁ PLANETA VELMI MALÝ JEDNOTKA EL.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Použité zdroje Datum: Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Spisovatelé a ilustrátoři
2.Světová válka v próze obrázek
Osvobozené divadlo VY_12_INOVACE_Rů_I_16
Transkript prezentace:

ČESKÉ MEZIVÁLEČNÉ DRAMA Jan Werich- pohádky

JAN WERICH Od gymnázia přítel J.Voskovce, tvoří studentská představení Studia práv nedokončil, věnuje se divadlu Po 2.svět válce návrat do vlasti, po emigraci Voskovce působil ve dvojici s M.Horníčkem Obrázek-J.Werich http://www.slovnikceskeliteratury.cz/showContent.jsp?docId=1196

POZDĚJŠÍ WERICHOVA TVORBA FIMFÁRUM – pohádky pro děti http://www.ceskatelevize.cz/porady/1092744155-fimfarum-jana-wericha/20235611733/ Herectví – Císařův pekař, Pekařův císař, Pan Tau… http://filmovezvuky.fdb.cz/cisaruv-pekar/

Práce s textem: Jan Werich –Fimfárum –Lakomá Barka –text http://www.cesky-jazyk.cz/citanka/jan-werich/lakoma-barka-fimfarum.html Pracovní list:

PRACOVNÍ LIST Pracovní list JAN WERICH – FIMFÁRUM – LAKOMÁ BARKA Jak se jmenuje vesnice, ve které se děj odehrává?............................................... Co vypovídá jméno o jejích obyvatelích?............................................................. Uveď 2 příklady, jak lidé v této vesnici šetřili: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Kdo byla lakomá Barka …………………………………………………….. Uveď příklady její lakoty (3)…………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………..…. Jak přišel učitel k praseti – jak se mu ho podařilo získat? Popiš děj : …………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Jaká nehoda se Barce přihodila ? Jak? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Co s ní chce udělat učitel : …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

VLASTNÍ TVORBA –pracovní list Zkus dokončit děj, začni v místě, kde ukázka končí ________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Zkus vymyslet 2 názvy měst či vesnic tak, aby název vypovídal o vlastnostech obyvatel (můžeš se inspirovat v úvodu ukázky) …………………………………………………………………………………………

Filmová ukázka http://www.youtube.com/watch?v=gAfZIdPjjx8&feature=related Porovnej svůj vymyšlený konec s filmovou ukázkou

Digitální učební materiál Autor:Mgr.Michaela Kopsová Škola: ZŠ a MŠ L.Kuby 48,České Budějovice Předmět :český jazyk-čtenářská a informační gramotnost Ročník: 9. Školní rok:2011/12 Počet hodin: 1 Prezentace – Microsoft PowerPoint Registrační číslo: 2_I_18_Čj._Meziválečné drama4_Kopsová Obrázek zdroj :http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Voskovec_a_Werich.jpg