Flexibilní pracovní režimy RWE Zákaznické služby, s.r.o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Konference e-biz forum
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
Monitorovací systém Asistent
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
managementu znalostí podle
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Základní škola, Brno, Štolcova 16
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Aktivita číslo 5 Název Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského.
Nabídka personálních služeb
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
MÉĎA – MINI ŠKOLKA NEMOCNICE TGM HODONÍN,p.o.
Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec Králové 2 1www.centrumandragogiky.cz Centrum andragogiky, s.r.o. Škroupova 631, Hradec.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
ISO 9001:2000. CONNEX Východní Čechy a.s. 22/6/2004-Seminář PVT Strana:2-Connex Card  Realizace a provoz jednotného platebního a odbavovacího systému.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
3. Životní cyklus a procesy projektu
Geo-informační systémy
Online prodeje jako součást multikanálového přístupu v praxi
1 Možnosti financování vzdělávacích programů pro zaměstnance v rámci OP LZZ Prezentující Ing. Lenka Piruchová.
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Prezentace 1 Kontaktní centrum Statutárního města Ostravy provozované společností OVANET a.s. červen 2009.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
aneb pracujeme flexibilně
DATOVÁ SÍŤ NP A CHKO ŠUMAVA
IT outsourcing v praxi Jak to celé probíhá...
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
TUL H32 Představení projektu OPVK: „Inovace mezioborového studijního programu Ekonomika a Management se zaměřením na znalostní ekonomiku”
Investujte do úspor. Zlepšete prodej a marketing Přehled o Vašich zákaznících, obchodních aktivitách a příležitostech – Kdokoliv kdykoliv ví o všem, co.
Teleworking v Asseco CR Renata Leflerová Ředitel LZ Praha
0350 – Podpora nových vzdělávacích metod v systému vzdělávání ČMKOS Žadatel: ČMKOS Partner: AIVD Mgr. Dušan Martinek
Obsah systému péče o zdraví zaměstnanců a jeho praktická aplikace v konkrétním prostředí POKRAČOVÁNÍ Ing. Kristýna Přibylová.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Návrh a zavedení systému poskytování a sledování dotací
ESF – JPD 3 Grantové schéma 4.1
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Aktivita A4 - Návrh a zavedení systému.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Personální plán pro podnikatelský plán
Plánování směn zdravotnických pracovníku nelékařských oborů v nepřetržitém provozu ve FN Ostrava Angelika Remová, Věra Pazdziorová, Věra Žídková.
Flexibilní formy práce Aktivní politika zaměstnanosti – modul Ia.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Stalo se … příběh jednoho „průšvihu“ Ing.Tomáš Boubelík PhDr.Iva Moravcová Mgr.Oldřich Smola.
Listopad 2015 Jak spočítat přínos investice do HR? Pavel Jirůtka
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Assessment centrum.
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Vítejte na třetí místní konferenci
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Flexibilní pracovní režimy RWE Zákaznické služby, s.r.o. KONFERENCE BUSINESS FORUM 19.3.2015 – ArcelorMittal Ostrava RWE Zákaznické služby, s.r.o. 7.11.2013

Back Office RWE Zákaznické služby Zajištění činností / hlavní kompetence: Zpracování Žádostí o připojení MODOM Zajištění procesu změny dodavatele (ztracený zákazník, získaný zákazník) Spolupráce při udržení zákazníka (retence, reakvizice, kampaně, last call) Řešení písemných požadavků zákazníků (přepisy, montáže, demontáže) Obsluha segmentu SEMI INDI RWE Zákaznické služby, s.r.o. / Úsek reklamací a rozvoje / Oddělení komplexních požadavků

Zavedení flexibilních pracovních režimů Založení oddělení komplexních požadavků: 09/2009, 4 zaměstnanci Standardní pracovní režim – pružná pracovní doba s pevnou částí (8:00 – 13:00 hod.) Směnný režim: Od 06/2010 Kromě specialistů, teamleaderů a speciálních pozic Režim: ranní / odpolední / volná (pružná) Start pilotu home office: 1.12.2011, 6 zaměstnanců Příprava 1,5 měsíce Přechod do rutinního provozu 04/2012 RWE Zákaznické služby, s.r.o. / Úsek reklamací a rozvoje / Oddělení komplexních požadavků

Co předcházelo pilotnímu režimu Organizační zajištění na OKP Vytipování vhodných činností Personální obsazení Monitorování produktivity práce Monitorování odezev Rozvržení směn Pravidla předávání informací, porady, schůzky Úschova a předávání HW, vč. synchronizace v síti RWE HR Příprava pracovně-právních dokumentů IT HW SW Vzdálené připojení Bezpečnost dat Ostatní (zaškolení, podpora) Controlling Kalkulace business case RWE Zákaznické služby, s.r.o. / Úsek reklamací a rozvoje / Oddělení komplexních požadavků

3. Vyhodnocení a follow up Fáze projektu HO 21.10.2011 - 31.12.2011 1.1.2012 - 29.2.2012 1.3.2012 - 30.3.2012 od 1.4.2012 1.Přípravná fáze 2.Realizace pilot 3. Vyhodnocení a follow up 4. Rutinní režim Aktivity Analýza rizik + opatření Tvorba Pravidel pro HO Tvorba podpůrné dokumentace (HR) Procesní nastavení na OKP (včetně vhodných činností) Kalkulace business case Pravidla pro HO - v1 Ostatní dokumenty Vytipování pilotní skupiny – činnosti, personální obsazení Business case „Proškolení zaměstnanců“ Kontrola a průběžné vyhodnocování Průběžná opatření vyplývající ze zkušeností z pilotu Lesson learned Vyhodnocení a doporučení Dopracování metodiky a dokumentů Pravidla pro HO v2 Doporučení pro přechod do rutinního režimu Možnost přechodu do rutinního režimu v rámci skupiny RWE ČR; podpora při implementacích mimo ZS Výstupy RWE Zákaznické služby, s.r.o. / Úsek reklamací a rozvoje / Oddělení komplexních požadavků

První fáze projektu Od 1.12.2011 v testovacím režimu 6 zaměstnanců OKP Režim HO: 1-2 dny v týdnu; režim zaměstnanců: Ranní/Odpolední/HO Vybavení HW/SW: notebook + vzdálené připojení 3G/4G + mobilní telefon + numerická klávesnice Průběžné vyhodnocování a kontrola: Sledování produktivity práce Efektivita připojení 1x týdně interní schůzky s pracovníky zařazenými do pilotu RWE Zákaznické služby, s.r.o. / Úsek reklamací a rozvoje / Oddělení komplexních požadavků

Vyhodnocení efektivity HW/SW nástrojů Legenda: Porovnávány průměrné časy alespoň 4 měření doma / v práci. Efektivita: 1.0 = odezva stejná jako v práci RWE Zákaznické služby, s.r.o. / Úsek reklamací a rozvoje / Oddělení komplexních požadavků

Současná situace 56 pracovišť celkem 36 z toho sdílených pracovišť 20 pracovišť pro zaměstnance v jednosměnném režimu _______________________________________________________________ Home office 24 zaměstnanců v režimu HO 4 zaměstnanci sdílí 1 pracoviště na open space Příklad rozvržení u 1 zaměstnance Vysvětlivky: HO – home office, R – ranní směna, O – odpolední směna RWE Zákaznické služby, s.r.o. / Úsek reklamací a rozvoje / Oddělení komplexních požadavků

Výhody a nevýhody home office (jak to vidíme v praxi) Pro zaměstnavatele Pro zaměstnance Výhody Flexibilita v počtu FTE Snížení provozních nákladů Nástroj motivace Max. využití pracovní doby Možnost využití max. potenciálu zaměstnanců (MD, zdravotní omezení) Úspora nákladů a času na dojíždění Větší sladění osobního a pracovního života Možnost výkonu práce i při zdravotním omezení Klid na práci Nevýhody Prvotní investice: nákup a instalace potřebného HW/SW Zvýšení náročnosti na řízení těchto zaměstnanců Slabé místo: kvalitní a rychlé připojení Není vhodný pro všechny zaměstnance Nutnost sebekázně, možné zhoršení pracovního výkonu Izolovanost, nižší možnost týmové práce Možné zhoršení informací z/na pracoviště Horší oddělení osobního a pracovního života RWE Zákaznické služby, s.r.o. / Úsek reklamací a rozvoje / Oddělení komplexních požadavků

Zavedená opatření Nevýhoda Zavedené opatření Pro zaměstnance Nutnost sebekázně, možné zhoršení pracovního výkonu Pravidelné monitorování produktivity práce, pravidelné poskytování zpětné vazby Horší oddělení osobního a pracovního života Interní školení Prevence proti stresu Izolovanost, nižší možnost týmové práce Práce na pracovišti : home office (1:1); účast na týmových poradách prostřednictvím Meeting Place Možné zhoršení informací z pracoviště Informace k metodikám a postupům ve znalostní bázi (sdílené uložiště) Pro zaměstnavatele Prvotní investice: nákup a instalace potřebného HW/SW Sharování NB a mobilního telefonu Zvýšení náročnosti na řízení těchto zaměstnanců Pravidelné poskytování zpětné vazby; monitoring vyřešených požadavků; kvalitní organizace práce Slabé místo: kvalitní a rychlé připojení Využívání „domácího připojení“ zaměstnanců Není vhodný pro všechny zaměstnance Promyšlený výběr vhodných zaměstnanců; případný přesun zaměstnanců na standardní pracovní režim RWE Zákaznické služby, s.r.o. / Úsek reklamací a rozvoje / Oddělení komplexních požadavků

TOP tipy pro zavedení alternativních režimů Dvousměnný režim Nutno organizačně důkladně zajistit (rozvrh směn, informování odborové organizace) Zajištění sharování pracoviště/PC (bezpečnost dat) Nutno důkladně pracovně-právně ošetřit Při přechodu z jednosměnného režimu možný demotivační dopad na některé zaměstnance Home office Vytipovat činnosti, které jsou pro režim HO vhodné Vybrat vhodné zaměstnance – zkušené, dobrá pracovní morálka Otestovat vzdálené připojení Nutno od začátku do příprav zapojit IT, HR Začít s pilotní skupinou, po otestování roll up Najít optimální nastavení (HO/pracoviště) Úspory lze navýšit sharováním NB/telefonů Školení pro zaměstnance v režimu HO RWE Zákaznické služby, s.r.o. / Úsek reklamací a rozvoje / Oddělení komplexních požadavků