POUŽIVÁNÍ FUNKCÍ V EXCELU DOMÁCÍ ÚKOL - KURZ PRÁCE S POČÍTAČI „POKROČILÍ“ NA TÉMA FUNKCE V EXCELU Vypracoval: Petr Šimek 28.11.2003.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘEŠENÍ ÚLOH V EXCELU.
Advertisements

Název projektuInovace ŠVP na OA a JŠ Třebíč Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vypracovala: Monika Čáslavská
Petra Cinkeová Excel: funkce Průměr.
Využití ICT technologií pro posílení ekonomické a finanční gramotnosti
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Kupovat na splátky, nebo na úvěr ? Pokud si chceme pořídit nějakou věc nebo službu a nemáme na ni dostatek hotovosti, můžeme ji koupit na splátky nebo.
MS EXCEL Funkce PLATBA.
Střední škola gastronomie a hotelnictví Mladá Boleslav, s.r.o.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
 Kalkulátor  Slouží k tvorbě tabulek, sestav, grafů i pro náročné výpočty z oblasti matematiky, statistiky, financí apod.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT35.01 Téma: Excel Číslo projektu:
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Tabulkový procesor.
(předpisy zobrazující výsledek podle daného vzorce a zadaných dat)
DalšíPředchozíTÉMA: M. K a d l e c o v á M. K a d l e c o v á.
Prezentace produktu Microsoft Excel. ČAS Vrátí číslo, které představuje určitý čas. Toto číslo vrácené funkcí ČAS je desetinné číslo v rozmezí od 0 do.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Tabulkový procesor MS EXCEL II. VZORCE A FUNKCE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Příklady (část 1.) Kolik budu mít v bance po 4 letech, jestliže dnes vložím 500 tis. Kč při roční úrokové míře 5 %? Kolik budu mít v bance jestliže bude.
Práce se vzorci Ilona Woznicová, 4. B1. ÚKOL Vytvořte tabulku mezd za březen použijte údaje ve vzorové tabulce.
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Tabulkové procesory Pelikánová Lucie 2002.
Microsoft Excel Tabulkový procesor – veškeré operace se provádí v tabulce (v LISTu), která se skládá z buněk Jednotlivé listy nesmí mít vzhledem k jednoznačnosti.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Seminář o stavebním spoření
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_15 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výpočty v Excelu Vzorce.
126FIP Bod zvratu 3. týden.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Maturitní okruh 16: TABULKOVÝ PROCESOR
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
ŠKOLA:Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna, nám. Míru 6, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Peníze do.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Půjčka Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_.
MS EXCEL – FUNKCE (předpisy zobrazující výsledek podle daného vzorce a zadaných dat)
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Informatika ročník ( volitelný předmět ) Název materiálu VY_32_INOVACE_05_Excel – základní.
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R01_procenta TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: RNDr.Ivana Řehková Matematika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_22_10 Název materiáluSplátkový.
Informační a komunikační technologie 12. WIN – Kalkulačka Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
Lenka Forstová Lucie Pelikánová
VY_32_INOVACE_VJ31.
Inf Tabulkový procesor
(finanční gramotnost)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ22 Excel – funkce Platba Předmět 
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
MS Excel – druhy grafů Nejčastější typy grafů: Ostatní typy grafů:
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Transkript prezentace:

POUŽIVÁNÍ FUNKCÍ V EXCELU DOMÁCÍ ÚKOL - KURZ PRÁCE S POČÍTAČI „POKROČILÍ“ NA TÉMA FUNKCE V EXCELU Vypracoval: Petr Šimek

OBECNÝ ÚVOD b FUNKCE JSOU PŘEDEM DEFINOVANÉ VZORCE, KTERÉ NA ZÁKLADĚ VSTUPNÍCH HODNOT VYKONAJÍ URČITÝ VÝPOČET A POTÉ VRÁTÍ VÝSLEDNOU HODNOTU (TZN. VLOŽÍ DO BUŇKY VÝSLEDEK). b FUNKCE JSOU SOUČÁSTÍ KAŽDÉHO TABULKOVÉHO EDITORU, PROTOŽE USNADŇUJÍ VÝPOČTY V PRÁCI S TEXTEM, VYHLEDÁVÁNÍ V DATABÁZI ATD. b MOHOU STÁT V BUŇCE SAMOSTATNĚ NEBO MOHOU BÝT VČLENĚNY DO ROZSÁHLEJŠÍCH VZORCŮ. b EXCEL OBSAHUJE PŘES 300 FUNKCÍ.

KATEGORIE FUNKCÍ b FUNKCE FINANČNÍ b FUNKCE DATA A ČASU b MATEMATICKÉ FUNKCE b STATISTICKÉ FUNKCE b VYHLEDÁVACÍ FUNKCE b INFORMAČNÍ FUNKCE b LOGICKÉ FUNKCE b TEXTOVÉ FUNKCE

PŘÍKLAD MATEMATICKÉ FUNKCE - PRŮMĚR Příklad: Podnik prodal v lednu až červnu určité množství výrobků. Potřebuje zjistit jaký je průměrný prodej. Do políčka B8 zapíše text =PRŮMĚR (B2:B7) Políčka B2 a B8 znázorňují oblast, ze které je průměr vypočítán Excel automaticky vypočte průměrnou hodnotu

PŘÍKLAD LOGICKÉ FUNKCE - KDYŽ LOGICKOU FUNKCÏ „KDYŽ“ JE MOŽNÉ VYUŽÍT NAPŘ. V PŘÍPADĚ, KDYŽ JE POTŘEBA K RŮZNÝM VÝROBKŮM PŘIŘADIT ODPOVÍDAJÍCÍ VÝŠI DPH. U KAŽDÉHO VÝROBBKU JE V TABULCE VE SLOUPCI C UVEDEN ODPOVÍDAJÍCÍ KÓD DPH. PRO DPH 5% JE KÓD 1 (POLÍČKO B1 TABULKY), PRO DPH 22% JE KÓD 2 (POLÍČKO B2 TABULKY) VE SLOUPCI D TABULKY JE PAK UVEDENA PODMÍNKA: =KDYŽ(C5=1;B5+B5*$B$1;KDYŽ (C5=2;B5+B5*$B$2)) EXCEL PAK AUTOMATICKY VYPOČÍTÁ CENU VÝROBKU VČETNĚ DPH

PŘÍKLAD FINANČNÍ FUNKCE - PLATBA PŘÍKLAD: CHCEME SI KOUPIT AUTO ZA 300 TIS. KČ. BANKA NÁM PŮJČÍ PENÍZE S 11 % ÚROKEM NA DOBU 4 LET. KOLIK BUDEME MUSET MĚSÍČNĚ SPLÁCET? DO BUŇKY B5 VLOŽÍME FUNKCI =PLATBA(B3/12;B4*12;B2) EXCEL SPOČÍTÁ, ŽE MĚSÍČNÍ SPLÁTKA BUDE 7753,66 KČ.