Spotřebitelský výzkum

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
MARKETINGOVÝ VÝZKUM.
Marketingový výzkum.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Teorie psychodiagnostiky a psychometrie
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
Obsah statistiky Jana Zvárová
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Zpracování ročníkových prací
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor.
Marketingový výzkum.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Skupinové interview (Focus group)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
B.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Případová studie Seminář 2014.
Zápatí prezentace1 Analýzy vnitřního prostředí Marketingový výzkum 3. přednáška MVVS.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Struktura bakalářské práce
Marketing sportu obecná část
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Online nástroje pro sběr a administraci dotazníků Ladislava Suchá , Brno Zdroj obrázku: bredmaker, Sxc.hu.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Bc. Jaromír Šetek VNÍMÁNÍ ZEMĚ PŮVODU ZNAČKY A ZEMĚ PŮVODU PRODUKTU VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Pavel Štrach, Ph.D. et Ph.D.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Kvalita služeb Ročník.
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti Autor bakalářské práce: Zuzana Kodýdková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kamila Tišlerová, Ph.D. Oponent bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
MARKETING Přednáška P
Zpětná vazba zákazníků ve vybrané společnosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Úvod do kvalitativního výzkumu
Statistika a výpočetní technika
MARKETING Přednáška P
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Spotřebitelský výzkum

Formy spotřebitelského výzkumu Kvantitativní – popisný, metoda známá jako pozitivismus, zabývá se předvídáním chování spotřebitele Metody: experimenty, průzkumy, pozorování Kvalitativní –hloubkové rozhovory, projekční techniky, malá velikost vzorku, - interpretivismus

Průběh spotřebitelského výzkumu Stanovení cílů Sběr sekundárních údajů Návrh kvalitativního výzkumu - Metoda - Třídící dotazník - Průvodce rozhovorem Návrh kvantitativního výzkumu - Metoda - Návrh vzorku - Nástroj shromažďování údajů Provedení výzkumu, (vyškolení prac.) Sběr primárních údajů (terénní prac.) Výzkumná studie Analýza údajů (subjektivní) Analýza údajů (objektivní) Vyhotovení zprávy Vyhotovení zprávy

1.Stanovení cílů – důkladné promyšlení cílů poslouží ke stanovení druhů a úrovně informací 2.Sběr sekundárních údajů – vnitřní zdroje, vládní publikace,časopisy, knihy, komerční údaje 3.Návrh primárního výzkumu - kvantitativní pozorování experimentování průzkum

Dotazníky- viz. Marketing Hodnocení postojů Likertova stupnice Naprosto Trochu Souhlasím Trochu Naprosto souhlasím souhlasím i nesouhlasím nesouhlasím nesouhlasím Měření spokojenosti Velmi Trochu ani spokojený Trochu Velmi Spokojený spokojený ani nespokojený nespokojený nespokojený Stupnice důležitosti Mimořádně Trochu ani důležitá Trochu Naprosto důležité důležité ani nedůležité nedůležité nedůležité

Stupnice významových rozdílů spolehlivost nespolehlivost Stupnice budoucího chování Rozhodně Pravděpodobně Možná budu Pravděpodob. Rozhodně budu budu možná nebudu nebudu nebudu Pokračovat pokračovat pokračovat pokračovat pokračovat Stupnice seřazení podle preferencí Seřaďte od 1 do 5……

Geografic-ké zacílení Porovnání výhod a nevýhod průzkumu písemného, po telefonu, osobním rozhovorem a online pošta telefon Os.rozhovor online Náklady Nízké Průměr Vysoké Rychlost Malá Střední Vysoká Četnost odezvy Nízká Dána výběrem Geografic-ké zacílení Vynikající vyhovující Obtížná Zaujatost tazatele X Problematická Vedení rozhovoru snadné Obtížné Kvalita odezvy omezená vynikající

Návrh kvalitativního výzkumu Hloubkový rozhovor – neutrální volný rozhovor Skupinový rozhovor – skupiny 8-10 respondentů Projekční techniky – ke zjištění základních motivů jednotlivců Metaforická analýza –vyjádření představ pomocí zvuků,hudby, kreseb nebo obrázků

Měření spokojenosti spotřebitele Průzkumy spokojenosti zákazníka Očekávání zákazníků proti jejich vnímání Nepraví zákazníci Metoda kritické události Analýza stížností zákazníka Analýza ztráty zákazníků

Výběr vzorku a sběr údajů Reprezentativní vzorek - jednoduchý náhodný vzorek - systematický náhodný vzorek - rozvrstvený náhodný vzorek - skupinový vzorek

Výběrový vzorek Příhodný vzorek Vzorek na základě posouzení Přídělový vzorek

Velikost vzorku závisí na: Velikosti rozpočtu Na stupni spolehlivosti Čím je vzorek větší, tím je pravděpodobnější, že odpovědi budou odpovídat zkoumanému systému Pokud závěry na celou populaci- reprezentativní vzorek Pokud stačí zastupující výběr – výběrový vzorek

Shrnutí Spotřebitelský výzkum vznikl jako rozšíření marketingového výzkumu Má pomoci předvídat reakce spotřebitelů na trhu, pochopit jejich důvody rozhodování Spotřebitelský výzkum zahrnuje stanovení cílů,sběr sek.dat, návrh výzkumu, sběr primárních dat,analýzu údajů,vyhotovení zprávy o výsledcích Literatura:Schiffman, L., Kanuk L.L.: Nákupní chování, Computer Press, Brno,2004