Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Účinek síly na těleso otáčivé kolem pevné osy. Páka
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Práce při zvedání tělesa kladkami
PRÁCE VYKONANÁ PŘI ZVEDÁNÍ TĚLESA POUŽITÍM PEVNÉ KLADKY
Anotace Žák se seznámí s úvodem do ČR …. Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje obecné poznatky o ČR Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Identifikátor materiálu: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Těleso otáčivé kolem pevné osy - páka
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fyzika 7. ročník Otáčivé účinky síly Anotace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
Identifikátor materiálu: EU
Otáčivé účinky síly Páka.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Fyzika 7.ročník ZŠ Otáčivé účinky sil Creation IP&RK.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tíhová síla a tíha tělesa
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
PEVNÁ KLADKA aneb Jak si ulehčit práci PaedDr. Jozef Beňuška
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceStát a jeho představitelé Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje státní.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePamátná místa naší vlasti Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje historii,
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Seminární práce z fyziky Práce na jednoduchých strojích-kladka,páka,šroub,nakloněná rovina.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_01_FII_SÍLA A JEJÍ VLASTNOSTI.
Jednoduché stroje Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_07NE-8.
F YZIKA Užití páky. Vypracoval: Lukáš Karlík. U ŽITÍ PÁKY Na vedlejších obrázcích vidíme několik úkonů. Za pomoci čeho je lze provádět? Za užití páky.
VY_32_INOVACE_6/05_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Páka, Kladka pevná, volná, kladkostroj
Účinek síly na těleso otáčivé kolem pevné osy. PÁKA
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
JEDNODUCHÉ STROJE KLADKA
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Transkript prezentace:

Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná kladka a znají, kde se používají kladky v praxi. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Fyzika, pevná a volná kladka. Druh učebního materiálu Procvičování Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina let Celková velikost 7534,5kB/ prosinec IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Pevná kladka: Kotouč na jehož obvodu je žlábek, do kterého se vkládá lanko. Obr. 1 Obr. 2

Rovnovážná poloha páky a kladky: Ramena stejně dlouhá a 1 = a 2 Síly stejně veliké F 1 = F 2 Modelem rovnoramenné páky je pevná kladka. Obr. 3 a,b,c

Pevná kladka: r – poloměr kladky ( rameno síly ) Pevná kladka je v rovnovážné poloze, když na obou koncích lana působí stejné síly. Obr.4 Obr. 5

Kde používáme v praxi pevnou kladku a v čem spočívá výhoda jejího použití? Výhoda – působíme na těleso prostřednictvím lana směrem dolů. Použití: stavebnictví – pokrývači, zedníci, lodě, výtahy Studna- kolo na hřídeli Obr. 6 a,b,c

Volná kladka – volně pohyblivá osa: Pro rovnovážnou polohu platí, že na volný konec lana působíme poloviční silou. Nevýhoda působíme silou směrem vzhůru. Obr. 7 Obr. 8

Pojmenuj kladky na obrázku? pevná volná kladkostroj Obr. 9 a,b,c

Lano pevné kladky se přetrhne působením síly 2,2 kN. Jakou může mít zvedané těleso maximální hmotnost? F = 2,2 kN = 2200 N g = 10 N/kg m = ? kg Zvedané těleso může mít hmotnost maximálně 220 kg. Obr. 10

Jak velkou silou musím působit na volný konec lana, má-li být volná kladka v rovnovážné poloze a hmotnost závaží je 100 g? Na volný konec lana působíme silou 0,5 N. Obr. 11

Využití otáčivých účinků v praxi – pojmenuj správně zařízení na obrázku? Obr. 12 a-e

Zdroje: Text: KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 7. ročník základní školy. 2. vyd. Praha: Prometheus, c2003, 203s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 7. ročník základní školy: studijní část. 2. vyd. Praha: SPN, Učebnice pro základní školy(SPN).ISBN BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 7. ročník základní školy: pracovní část. 2.vyd. Praha: SPN, Učebnice pro základní školy(SPN).ISBN Vlastní text z archivu autora Obrázky: Obr. 1 – 12 - autor Michal Gruber, prosinec 2011

Metodický pokyn: Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Jednotlivé obrázky a schémata je možné doplnit vhodnými pokusy. Žáci řeší zadané otázky a úlohy nejprve samostatně. Potom společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.