Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/04.0018.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Advertisements

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Projekt „Další vzdělávání pedagogických pracovníků v environmentálním vzdělávání, výchovy a osvětě (EVVO )“ CZ.1.07/1.3.45/
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Fakulta prírodných vied Katedra environmentálneho manažérstva Klub ekologické výchovy, o.s. Praha Podmínky a.
Gramotnost: definice pojmu
Projekty jsou Výzvy Mgr. Martina Sýkorová. Projektový záměr Zformulovat si v bodech, co chci uskutečnit s pomocí prostředků nabízených v grantech – Obsah,
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Struktura výuky.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Školní hodnocení  všechny hodnotící procesy a jejich projevy, které bezprostředně ovlivňují školní výuku nebo o ní vypovídají (široké pojetí)  systematický.
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
Zpracovala: Simona Hyková
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
PŘÍSTUP K VLASTNÍMU HODNOCENÍ ZE STRANY ZŘIZOVATELE ŠKOLY konference projektu „Cesta ke kvalitě“ 4. listopadu 2009 Hotel v Klášterní.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Bc. Lektorství cizích jazyků
Postavení pedagogiky mezi vědami
Pedagogická diagnostika
Téma Hypotézy ve výzkumu
Management pro vychovatele PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
2. ročník(4. semestr) NMgr. studia LF LF:MPSM101
Bc. Lektorství cizích jazyků
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc. katedra pedagogiky tel učitelství odborného výcviku a praxe.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
Powerpoint Templates Page 1 Powerpoint Templates Profesionalizace práce koordinátorů EV a jejich další vzdělávání Inovace ŠVP doc. PaedDr. RNDr. Milada.
 odborně posuzovat, rozhodovat, označovat, soudit  „proces soustavného poznávání a posuzování žáka, založený na zjišťování, zaznamenávání, posuzování.
Pedagogika předmět disciplíny výzkum metody. předmět Pedagogiky = výchova (záměrné působení na rozvoj jedince) výchova = celoživotní proces rozvoj jedince.
Školní hodnocení a zkoušení
Pedagogická diagnostika
Evaluace v mateřských školách
Pedagogika jako vědecká disciplína
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Psychologie výchovy a vzdělávání
Evaluace v mateřských školách
Pedagogický management 2005 J. Šťáva katedra pedagogiky tel
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
První zkušenosti s evaluací
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
Školní hodnocení a zkoušení
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
VĚDA A PRAXE RŮZNÁ POJETÍ PŘEDMĚT A METODY
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/

HODNOCENÍ VE VZDĚLÁVÁNÍ K UR Doc.PaedDr.RNDr.Milada Švecová, CSc. Veselí n. Lužnicí,

EVALUACE má více významů z lat. valere = být silný  ve vědecké terminologii hodnocení  v pedagogice zjišťování, porovnávání a vysvětlování dat charakterizujících stav, efektivnost a kvalitu vzdělávací soustavy  ve školní praxi hodnocení vzdělávacích výsledků hodnocení vzdělávacích projektů hodnocení učebnic

KVANTITATIVNÍ HODNOCENÍ  důraz na funkci selektivní a certifikační  porovnávání žáků mezi sebou navzájem (na základě sociálně vztahové normy)  především posuzování vědomostí a dovedností ve vztahu k určitému předmětu  z hlediska formy: známky, body, procenta  z hlediska času jde o jednorázovou kontrolu  konstatuje a nevysvětluje příčiny neúspěchu, nenabízí prostředky k řešení problémů  založeno na vyhledávání chyb, špatná známka je sankcí za chyby

KVALITATIVNÍ HODNOCENÍ  důraz na diagnostiku (kde a proč jsou problémy)  aktuální výkon žáka je porovnáván s výkonem předešlým  komplexní posouzení celku osobnosti  slovní hodnocení  permanentní pozorování a posuzování  hledá příčiny neúspěchu, naznačuje řešení  chyba je pozitivní jev v procesu učení

OBSAH A FORMA ŠIRŠÍHO SLOVNÍHO HODNOCENÍ  předměty výchovného charakteru hodnocení: tvořivosti, komunikace, schopnosti spolupracovat, aktivity v činnostech, kvality dovedností, postojů a návyků  v předmětech naukového charakteru hodnocení: kvality myšlení, samostatnosti a tvořivosti Jak ve výchově pro UR ?