Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
PROPAGACE MARKETING.
Tvorba cen v maloobchodě
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
3.Analýza ziskovosti a marketingové produktivity
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Výrobek a jeho životní cyklus
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Marketingová komunikace
Marketingové prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
MALOOBCHOD 1. Maloobchod – podstata, vývoj, úloha
Teorie propagace 5 základních forem propagace
MARKETINGOVÝ MIX.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
MARKETING 1. Význam marketingu Podílí se na vývoji a zdokonalování výrobků a služeb Ovlivňuje distribuční a cenovou politiku Je těsně spjat s propagací.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Marketingová komunikace
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Obchod, trh Základy hospodaření.
Transkript prezentace:

Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci Zaměřuje se na stimulaci obchodu a podporu spotřeby Cílem podpory prodeje v maloobchodě je především získání stálých a loajálních klientů. Podpora prodeje projektuje image společnosti = různá forma komunikace využívaná firmou k: informování informování přesvědčování přesvědčování připomínání výrobků firmy, služeb, image,myšlenek,.... apod. a připomínání výrobků firmy, služeb, image,myšlenek,.... apod. a zapojení se do života místních obyvatel a regionu. zapojení se do života místních obyvatel a regionu.

Přístupy podpory prodeje v MOB reklama ve sdělovacích prostředcích osobní prodej propagace Příklady používání podpory prodeje: (USA, 2.pol. 80. let) Nezávislé obchody Obchodní domy Diskontní obchody Osobní prodej 70 % 23% 20% Propagace 10% 52% 68% Reklama20%25% 12%

Řízení podpory prodeje stanovení specifických cílů podpory prodeje příprava plánů zabezpečujících splnění cílů sestavení rozpočtu pro podporu prodeje výběr koncepce, metod, postupu organizace týmu výběr správných médií vytvoření účinné prezentace měření efektivnosti činnosti v oblasti podpory prodeje

Hlavní cíl maloobchodního prodeje a jeho podpory 1.PŘIVÉST DO OBCHODU VÍCE KUPUJÍCÍCH 2.DOSÁHNOUT URČITÉHO OBJEMU PRODEJE Mezi další možné cíle patří v maloobchodě: 1.zlepšit image firmy 2.odlišit společnost od konkurentů 3.stimulovat opakované nákupy 4.posílit pověst firmy 5.zvýšit návštěvnost firmy 6.informovat veřejnost o nových výrobcích, o budoucím prodeji 7.prodávat zákazníkům doplňkové zboží VÝSLEDKY 1. zavádění nových výrobků 2. rozšíření oblasti podnikání 3. stimulace zákazníků k prodeji formou vnitřních účtů

Tvorba image prodejny 1.V maloobchodě zákazníci vytvářejí image společnosti 2.Samotné umístění obchodu a jeho prostory přímo působí na zákazníka 3.Reklama a propagace, vč. dalších prvků podnikatelské činnosti, tuto image upevňují 4.Vliv úrovně cen a prodávaného zboží Faktory ovlivňující představu spotřebitele: Charakteristika obchodu Vlastnosti zboží a služeb Činnost na podporu prodeje Vlastnosti zákazníků

Podpůrný program Celoroční programy je nutno koordinovat a vytvořit celoroční podpůrný program: na něm pracují např.: ředitel pro podporu prodeje manažer reklamy a na podporu prodeje vedoucí aranžér Technika propagace - metody Nejvíce používané metody: 1. výstavky zboží 2. spotřebitelský úvěr (leasing, multiservis)

Druhy propagačních technik Reklamní předměty Audiovizuální metody (prostředky) Katalogy Informování a instruktáž zákazníků Soutěže a hry Kupóny Demonstrativní ukázky Výstavy a show Prémie a reklamní dárky Peněžní odměny Poukázky (klubové karty) Vzorky Obchodní známky Technika “trade in” Public Relations v provozovnách, firmách

Reklama v maloobchodě 1.zajistit podporu velkoobchodu a maloobchodu při distribuci svého zboží a služeb 2.prostřednictvím reklamy se mohou obrátit přímo na spotřebitele 3.většinou se snaží získat pozornost spotřebitelů a přesvědčuje 4.je metodou neosobního sponzorova poselství 5.využívá neosobní média 6.představuje neosobní formy komunikace

Typy reklamy Podpůrná Má vyvolat rychlou reakci spotřebitele. Cílem této reklamy je : zvýšení návštěvnosti prodejny výprodej zboží z regálů nebo ohlášení specifických prodejních akcí Institucionální udržovat jméno společnosti v povědomí veřejnosti reklama vytváří image nebo představu o společnosti podle účelu (účelová) dle propagovanému účelu

Posloupnost rozhodovacího procesu při řízení reklamy Zhodnocení příležitosti k započetí reklamní kampaně Stanovení cílů reklamní kampaně Vytvoření rozpočtu pro reklamu Vývoj tvůrčí strategie a taktiky Zpracování plánu pro reklamní média Vyhodnocení výsledků reklamy U maloobchodníků může být reklama placena výrobcem (dodavatelem).