MALOVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS Malování I. VY_32_INOVACE_57_MS_Malovani_I.
Advertisements

MALUJEME ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, INFORMAČNÍ
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Informační a komunikační technologie 5. – 7. ročník
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
X EXEL.
MS Malování II. VY_32_INOVACE_58_MS_Malovani_II.
1. Seznámení 2. Objekty a nástroje
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Manažerská grafika: Program č.3 Jaroslav LosSB 272.
CorelDRAW Začínáme… Grafika této prezentace byla vytvořena v programu CorelDRAW.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Školení počítače Excel
5.0 WINDOWS. Windows  Je operačním systémem počítače – základním programem, který oživuje počítač.  Existuje několik druhů:  - Windows 98  - Windows.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Malování ve Windows Počítačová grafika
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
GIMP - úvod. GIMP je aplikace pro vytváření a úpravu rastrové grafiky, zejména fotografií a webové grafiky vznikl v linuxovém prostředí, ale existuje.
IT začátečníci - Word Modul 3.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 13.1 (Schránka a operace se schránkou)
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Jak vytvořit vlastní prezentaci ?
COREL DRAW - 2 PRÁCE S OBJEKTY
Vysvětlení panelu nástrojů v „Malování“
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Zpracování a využití informací Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Inovace bez legrace CZ / /01
TEXTOVÝ EDITOR.
INKSCAPE Vektorová grafika.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
Vkládání kreslených útvarů
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Textový editor Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky  Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Světlana Filipová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do výuky.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
Základy ovládání operačního systému II Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miloš Nygrýn.
Malování – popis programu
Základy práce s programem
Malování.
Textový editor MICROSOFT WORD.
VY_III/2_INOVACE_39_Malování-kopírování a práce s obrázkem Malování – kopírování a práce s obrázkem Miroslav Kaňok.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR v rámci projektu EU – OP VK, oblast podpory 1.4. Základní škola, Vlašim, Březinská 1702 PROGRAM MALOVÁNÍ Seznámení.
M ALOVÁNÍ Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/10.
Zoner Callisto 4 Callisto 1 – základy, křivky, tvary, výběr.
Mgr. Karel FischerTabulky1 Tabulka je část dokumentu, kde text je vkládán do políček. Políčka tvoří sloupce a řádky. Tabulku můžeme vložit dvěma způsoby:
Adobe Flash CS5.5 – seznámení s programem Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
MALOVÁNÍ NA POČÍTAČI další.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
INFORMATIKA Kreslíme na počítači.
- Výběry VY_32_INOVACE_GR_782. VÝBĚRY Vytvořením výběru rozdělíme obrázek na dvě části: aktivní = výběr = ta část, na které budeme provádět úpravy neaktivní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Malování-kopírování.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu: SŠ spojů a informatiky Tábor Milan Adámek VY_32_INOVACE_AS1 CZ.1.07/1.5.00/ Moderní škola.
 Program pro tvorbu tabulek.  Síť buněk, do kterých můžeme vkládat libovolné údaje  Podstatou jsou vzorce, pomocí kterých provádíme v buňce operace.
Inf Složky, soubory a objekty. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy
Přejmenování, mazání, kopírovaní, přesun, vysypání koše
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 4– POWERPOINT – PRÁCE S TEXTEM Název školy:
OKNa/ práce s oknem ve windows
Základy práce s programem
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Základy práce s programem
Malování - uložení a otevření obrázku
Transkript prezentace:

MALOVÁNÍ

Malování Grafický editor: je program, pomocí kterého se dají na počítači kreslit obrázky. Existuje celá řada grafických editorů – lepší – placené, jednoduší – zdarma. Na PC s operačním systémem Windows je připravený program Malování. Spustíme ho přes nabídku Start > Programy > Příslušenství > Malování.

Základní popis okna

Základní popis okna Nahoře na modré liště se nachází jméno dokumentu. Nahoře vpravo je tlačítko pro minimalizování okna, maximalizování a pro ukončení programu. Na bílou plochu se kreslí. Pokud je plocha větší než je velikost okna, pak máte vpravo i dole posuvníky.

Základní popis okna V levé dolní části je umístěna paleta barev. Barvu zvolíte klepnutím levým tlačítkem myši na čtvereček.

Tužka, guma Nástroj Tužka slouží ke kreslení libovolných obrázků. Pokud se něco nepovede, použijeme nástroj Guma, kdy po stisknutí levého tlačítka můžeme libovolně mazat obrázek. Je-li guma příliš malá, lze ji zvětšit pomocí čtverečků pod nabídkou.

Tužka, guma

Plechovka Nejdůležitějším bodem je konec proudu. Kde je tento bod, tam se barva vlije. Plechovka vlévá barvu všude tam, kam se dostane. Pro vybarvení je proto nutné mít uzavřenou plochu!

Nový dokument Vytvoříme přes položku Soubor > Nový. Jelikož vytvořením nového dokumentu zavřete ten předešlý, program se automaticky zeptá, zda chcete předešlý dokument uložit.

Štětec Rozdíl mezi tužkou a štětcem je v tom, že tužka je tenká, štětec je tlustší. Z tohoto důvodu je možné měnit jeho tvar. Tvar volíme opět pod hlavní nabídkou nástrojů.

Úsečka Jedná se o předdefinovaný matematický nástroj. Ovládání je jednoduché, klasické drž a táhni. Pokud při použití nástroje úsečka budeme držet Shift, budou se úsečky kreslit pouze ve vodorovném směru, svislém směru, nebo pod úhlem 45°.

Úsečka V dolní části panelu je opět možné volit tloušťku úsečky.

Úkol

Předdefinované tvary V programu je připravena jejich paleta. Mezi nejoblíbenější patří obdélník, elipsa, obdélník se zaoblenými hranami. Pokud chceme čtverec, či kružnici, tak stačí podržet Shift při kreslení obdélníku, či elipsy a je to.

Více barev V základní nabídce je 28 barev. Dvojitým poklepáním na určitou barvu se nabídnou další a pokud ani to nestačí, lze klepnout na tlačítko Definovat vlastní barvy.

Mnohoúhelník Slouží ke kreslení tvarů skládajících se z více úseček. Jedná se o uzavřený objekt. Práci s tímto nástrojem ukončíme dvojím kliknutím na poslední zadávaný bod.

Nastavení více barev Při základním nastavení barev můžeme levým tlačítkem myši kreslit černou čarou a pravým tlačítkem myši to zase hned mazat (barva bílá).

Kapátko Se ve většině grafických editorů používá k nabrání přesného odstínu barvy. Ukážeme na barvu na ploše, kterou chceme nabrat a stiskneme levé tlačítko myši. Barva se nastaví v paletě a lze ji používat.

Lupa Tento nástroj slouží pro zvětšení vybrané části obrázku. Existují 4 možnosti pro zvětšení – 1x, 2x, 6x, 8x.

Úkol Nakreslete schematicky dům a střechu a na ní úplně perfektní komín – bez přetahů, rovný a aby měl stejně velké cihly.

Ukládání dokumentu V hlavní nabídce Soubor > Uložit popřípadě Uložit jako. Uložit – uloží pouze změny. Uložit jako – uložení nového dokumentu. 1)Co ukládám 2) Kam ukládám

Otevírání dokumentu Máme 2 možnosti: 1) Otevřít program Malování, přes nabídku Soubor > Otevřít a najít cestu k uloženému obrázku (dokumentu). 2) Najít obrázek (dokument) a dvakrát na něj poklepat (častější řešení).

Označování pomocí nástroje Výběr Proč označovat? Například proto, když budeme chtít něco přesunout, zkopírovat, otočit. Výběrem dáme najevo počítači, co vlastně chceme.

Přesouvání Po označení objektu umístíme kurzor kamkoliv dovnitř objektu, podržíme levé tlačítko a táhneme kam potřebujeme. Nástroj výběr má libovolný parametr – průhledný/neprůhledný – volíme v dolní části panelu nástrojů. V případě neplánovaného kroku lze použít Úpravy > Zpět. (Ctrl + Z).

Výběr libovolného tvaru Při výběru obdélníkem se může stát, že jsou objekty tak blízko u sebe, že nelze vybrat pouze požadovaný objekt. V tom případě využijeme Výběr libovolného tvaru. Držením levého tlačítka vykreslete kolem vybraného tvaru útvar a poté přesuňte.

Na zamyšlení? Jak jednoduše vytvoříte tento obrázek?

Křivka Tímto nástrojem můžeme kreslit dvojitě zaoblené křivky. Po nakreslení úsečky klepneme levým tlačítkem myši a vybereme vhodný tvar křivky. Následně opět stiskneme (ale nemusíme) levé tlačítko a křivku domodelujeme na požadovaný tvar.

Soustředné kružnice Jak na to? Stačí nakreslit jednu větší, mimo druhou menší. Pomocí Výběru s parametrem nastaveným na průhledně označit menší a přesunout ji doprostřed druhé.

Kopírování

Klávesové zkratky levou rukou Stisknutí klávesy, či několika kláves způsobí stejnou akci, jako kdybychom tento příkaz zvolili myší. Kopírovat – CtrL + C, Vložit – CtrL + V

Opakování – polička s nádobím Využití kopírování a vkládáni

Mazání pomocí klávesy Delete Nástroj Guma má poměrně malou plošku. Vybereme-li větší část objektu nástrojem Výběr, lze jej poté pomocí této klávesy jednoduše odstranit.

Text v obrázku Jednou vložený text poté program chápe jako obrázek, čili ho nelze dodatečně upravovat! Pomocí nástroje Text klepneme kamkoliv do plochy – objeví se obdélník do kterého je možno psát.

Stínování V malování tento nástroj postrádáme, a tak si pomůžeme jednoduchým vytečkováním opačné barvy u přechodu.

Vícebarevná textura I tento nástroj je nutno nahradit šikovností uživatele za použití Spreje. Mimo obrázek si vytvoříme základní barvu. Na ni sprejem naneseme rovnoměrně barvu druhou a poté pomocí kopírování lze klást kousky „textury“ vedle sebe nebo na sebe jako dlaždice.

Překlopení, otáčení Po zkopírování daného obrázku lze využít v nabídce Obrázek položky Překlopit či otočit.

Zkosení, změna velikosti V rastrovém kreslení není moc dobré měnit velikost obrázku, zvláště pak zvětšovat! Opět po označení obrázku využijeme nabídku Obrázek > Roztáhnout či zkosit.

Atributy obrázku Přibližnou velikost obrázku nastavíte pomocí čtverečků v rozích stran, přesnou v nabídce Obrázek > Atributy.

Pixel Je počítačová délková jednotka. Znamená jeden obrazovkový bod (možno vidět jako jeden čtvereček při velkém rozlišení v lupě).

Velikost obrázku Pro ukládání je ideální výsledný obrázek mít na co nejmenší možné ploše. Čili výsledný obrázek označit, umístit co nejvíce vlevo. Následně pomocí čtverečku v dolním pravém rohu tuto velikost upravit.

Příprava před tiskem Pro přípravu využijeme dvou nástrojů. Prvním je Soubor > Náhled. Druhým pak Soubor > Vzhled stránky. Náhled zobrazuje stránku – její rozvržení. Toto rozvržení lze měnit ve Vzhledu stránky.

Tisk Pro tisk použijeme příkaz Soubor > Tisk. Lze nastavit tiskárnu, čísla stránek, počet kopií.

Závěrečná práce Nakreslete obrázek na libovolné téma. Musí se v práci objevit: barva barevné přechody (stínování) různé tloušťky kreslícího pera kopírování různých objektů!!! Uložení souboru pod svoje jméno a odeslání na om02@seznam.cz