Důsledky železnice Autor: Mr Huggins Úpravy a překlad: Vít Zahradníček.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha státu v tržní ekonomice
Advertisements

Přelidnění planety.
Hospodářské cykly a ekonomický růst
7 Nezaměstnanost.
Jak v praxi využít analýzu bodu zvratu?
Český statistický úřad, pracoviště České Budějovice
Doprava. O čem tato lekce bude: o ukazatelích charakterizujících dopravu, o dopravní politice ČR.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Klubový materiál. Zjednodušený multilevelmarketing cesta za finanční nezávislostí je naše Naše.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Makroekonomie I ( Cvičení 7 – Nezaměstnanost)
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Život na počátku 19. století
Doprava.
Cvičení Podle předlohy vytvoř tabulku pro přehled známek.
Ekonomická gramotnost
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Seminář 4. Trh a tržní mechanismus
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při poklesu ceny  Řešení.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Poptávka nabídka a tržní rovnováha
Tržní hospodářství I. Petr Machala.
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
VY_32_INOVACE_ Nabídka a poptávka.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Typ statkuČistý veřejný Smíšený st., Vlastnosti jak veřejného tak soukromého statku St. pod ochranou Čistý soukromý Kdo získává?Všichni členové spol. Spotřebitelé.
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Sociální zabezpečení 3. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Životní prostředí Petr Machala. 1.Jaké jsou nevýhody ekonomické globalizace? 2.Napiš aspoň 4 problémy třetího světa. 3.Vysvětlete schéma bludného kruhu.
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
Seminář 2. Nabídka a poptávka
Krajina a životní prostředí
Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
Struktura přednášky Analýza poptávky
Nezaměstnanost.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
8. Marketing.
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
NEDOKONALÉ TRHY Cíle: Vysvětlit co jsou nedokonalé trhy, proč existují, jakou roli má informace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Trh a tržní mechanismus PREZENTACE. Trh Trh a tržní ekonomika cenový systém soukromé vlastnictví konkurence.
Nezaměstnanost. nezaměstnanost vzniká, pokud na trhu práce převyšuje nabídka zaměstnanců poptávku firem.
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
Zahrnuje: zemědělství průmysl doprava.  Chov ovcí a produkce vlny je zde největší na světě  Chov skotu – v savanách  Pěstování pšenice, brambory, cukrová.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín Registrační čísloCZ.1.07/1.5.00/ Označení DUMVY_32_INOVACE_E19.19 Ročník1. ročník.
9.B, 15 let Ak.Heyrovského Chomutov Ústecký kraj Kontakt na školu:
Tržní mechanismus Tržní mechanismus Tržní rovnováha Nerovnovážná situace na trhu Změny tržní rovnováhy.
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Ústav vs. Komunitní služba
Budoucnost zemědělství a výživy v rozvojových zemích
Tržní mechanismus. Tržní mechanismus Tržní rovnováha.
Název oborové práce Jméno autora třída.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Seminář 3. Trh a tržní mechanismus
Prezentace slouží k opakování probrané látky
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _9.ročník_13
Vítejte na marketingu.
Obecná ekonomie STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_08_07_hlavní město - památky.
Moje práce na Broumovsku
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Ústav vs. Komunitní služba
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Důsledky železnice Autor: Mr Huggins Úpravy a překlad: Vít Zahradníček

Společenské a ekonomické důsledky železnic Lidé se více zajímají o politiku, což vede k růstu politických stran. Lidé mohou cestovat na delší vzdálenosti za prací a zábavou Pobřežní města se vyvíjí, železnice umožnila výlety k moři Noviny se mohou rozvážet z hlavního města po celé zemi. Rozvíjejí se města, kde se vyrábí železniční příslušenství Změny ve stravě městského obyvatelstva Společnosti provozující dostavníky a kanály nemohly soutěžit - bankrotují Průmysl rostl, neboť železnice potřebovaly uhlí a železo; železnice naoplátku umožnila továrnám přepravovat jejich zboží na trh Obyvatelstvo měst mohlo dostat čerstvé maso, ryby, mléko a zeleninu prostřednictvím železnice První poštovní známky Pošta je rychlejší

Ekonomické změny Kolik koní by bylo zapotřebí k dopravě 40 tun po silnici? Železnice snižuje cenu přepravy zboží

Jak vytvářela železnice nová pracovní místa? Železnice činí dopravu zboží levnější. Zboží se nyní může prodávat levněji. Více zboží se prodá, proto je vyšší poptávka po produkci. Podnikatelé zaměstnávají více lidí. Toto je nazýváno Kruh prosperity Více lidí si může dovolit koupit toto zboží. Více lidí majících práci znamená...

Kdo měl prospěch z těchto nových zaměstnání? ? ?

Sociální změny

Kulturní změny Co žena dělá?

Změny životního prostředí Vliv na životní prostředí?

Jaký dopad měla železnice na České země?

Jak strukturovat tvůj esej? ÚvodStať Závěr Napiš krátký přehled toho, o čem budeš psát za použití klíčových slov otázky. Odstavec o každé větší změně Co se změnilo, kdy, kde a jak? Shrň svůj esej s použitím slov otázky. Jaké byly nejdůležitější změny?

Jak dostaneš lepší známku? Jestliže jednoduše vysvětlíš, jaké změny železnice přinesla, dostaneš buď 4 nebo 3. Jestliže napíšeš závěr, který plně vysvětlí, co bylo nejduležitější a nejméně důležitou změnou, můžeš dostat známku 2. Abys dostal známku 1, musíš seřadit změny pod nadpisy sociální, ekonomické a kulturní. Organizuj svou práci do vhodných odstavců, které začínají důležitým bodem či nadpisem.