KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikační dovednosti
Advertisements

PEČKY Václav Dřízhal ©2007 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 1 MANAŽERSKÉ VZDĚLÁVÁNÍ KOMUNIKACE,VYJEDNÁVÁNÍ.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Komunikační strategie M. Hádková. Komunikační strategie základní prvky  obsah zprávy;  kanál zprávy;  okolí (prostředí), ve kterém se komunikace děje;
Komunikace v malé neziskové organizaci AIESEC ČZU Praha Ondřej Fišer, Markéta Klucová.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Komunikační dovednosti
Případová studie: UNIC-Services Ltd. Firma UNIC-Services  Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi  Firma nabízí vzdělávací.
Informační podpora managementu
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
30. – 31. října 2014 © Life Skill Coaching New Zealand.
Manažeři ČSOB Rozvoj kompetencí a využití potenciálu
Písemná komunikace Mgr. Anna Vitásková. Písemná komunikace neprobíhá ve stejném čase – nejdříve dokument někdo napíše, později si ho někdo přečte komunikační.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
Firemní kultura - změna motivační strategie
KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI A VEDNÍ TÝMŮ Obecná část pro vedoucí pracovníky společností Ing. Rudolf Pánek, CSc. ABC Professional
Neverbální komunikace
Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.1.
Jak na pracovní pohovor?
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Komunikace a její využití v řízení
 1. Autor zprávy : Původcem zprávy a tím, kdo ji předává druhým, jste vy sami. Způsob, jakým ji předáváte dál, může být ovlivněn například :  Postoj.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ
KOMUNIKACE V..
Využití informačních a komunikačních technologií (ICT) Informační systémy ve státní správě.
Komunikace s rodiči.
Personální mamagement
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, , Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_KOMUNIKOVÁNÍ_P2.
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Didaktické metody Androdidaktika.
KOMUNIKACE 1.Obecné zásady úspěšné komunikace 2.Formy komunikace 3.Komunikace organizace jako celku.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Skupinová komunikace a její odlišnosti, společenské skupiny, firma a kultura. L 6. Ing. Jiří Šnajdar 2015.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Komise TMK ČLS Komunikace a jednání Hana Šípková.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Komunikace. Komunikace – neverbální „řeč těla“ zrakový kontakt mimika gesta pohyby doteky oblečení.
Management. Management Management Způsoby a metody řízení podnikatelských i nepodnikatelských celků tak, aby dosahovaly určených cílů Společenská věda.
Didaktické metody Androdidaktika.
Flexi Work Komerční banka, a.s. Martina Maričová, Human Resources
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Transkript prezentace:

KOMUNIKACE A JEJÍ VYUŽITÍ V ŘÍZENÍ Zuzana Arazimová Jana Houčková Jana Syslová

KOMUNIKACE důležitá část manažerské činnosti přenos informací od odesílatele k příjemci

MODEL KOMUNIKACE

SOUBOR SOC.DOVEDNOSTÍ Sociální zralost Sociální citlivost Umění jednat s lidmi Schopnost vcítit se Přesnost posuzování Komunikační dovednosti

FORMY KOMUNIKACE 1. VERBÁLNÍ KOMUNIKACE a) ústní b) písemná 2. NONVERBÁLNÍ KOMUNIKACE mimika, gestikulace, haptika, posturika, vizika, fonetika, proxemika 3. ELEKTRONICKÁ KOMUNIKACE telefon, telegraf, internet, email, skype, icq, sms,…

DALŠÍ ROZDĚLENÍ Formální Neformální Interpersonální komunikace Skupinová komunikace Masová komunikace

KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI a) Aktivní naslouchání b) Technika kladení otázek c) Zabránění případnému nedorozumění d) Zabezpečit potřebnou efektivitu komunikace

KOMUNIKAČNÍ ŠUMY faktory (okolnosti), které snižují účinnost komunikačního procesu vznikají na straně sdělujícího, na straně příjemce a také při přenosu

SMĚRY KOMUNIKACE V ORGANIZACI 1. Sestupná komunikace 2. Vzestupná komunikace 3. Horizontální komunikace 4. Diagonální komunikace

CÍLE VNITROFIREMNÍ KOMUNIKACE Propojení firmy a jednotlivých pracovníků Základní oběh informací potřebných pro výkon práce každého pracovníka Harmonizace potřeb jednotlivce a firmy Vzájemné poznání, pochopení, propojení, podpora a spolupráce Formování a udržování, popřípadě změna firemní kultury

PROSTŘEDKY KOMUNIKACE VE FIRMĚ Rozhovor (osobní telefonický), porada, diskuze Intranet, e-mail, internet Nástěnka (klasická, elektronická) Písemné sdělení, pokyn, dopis, směrnice Setkání se zaměstnanci, společné porady

BARIÉRY V KOMUNIKACI Neodpovídající a nefunkční organizační uspořádání Nedostatečné, nepřesné, zastaralé informace, nefunkční informační systém Nedostatečná odpovědnost zaměstnanců Nereálná očekávání a záměna práce a zábavy Narušené vztahy, konflikty, nekvalitní firemní kultura typu

ZDOLÁVÁNÍ KONFLIKTU Intrapersonální (osobní, vnitřní) Interpersonální (mezi 2 osobami) Vnitroskupinová (uvnitř skupiny) Meziskupinové (mezi slupinami)

ŘEŠENÍ KONFLIKTU Pasivně – vyřeší se samy Násilím – fyzické, psychické Vyjednáváním, diskuzí – kompromis uspokojení Opačným delegováním - autorita

LITERATURA Internet LEDNICKÝ,V.: Základy managementu LEDNICKÝ,V. a BLÁHA,J.: Příručka základů managementu ZUZÁK:Management pro PaA

Děkujeme za pozornost!