Jak třídit odpad.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Recyklace obalů Čechová Pavlína, Šprinc Daniel, 2DE.
Advertisements

ODPADY.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
Ekologie Třídění odpadů.
Logo.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Co víš o recyklaci?.
Změní „černobylské“ děti postavení k třídění odpadu?
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Registrační číslo projektu:
Jak třídit odpad - prezentace
Nebuďte líní: Třiďte odpad!!!
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
Odpady.
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Životní prostředí a domácnost
Sběr nápojových kartonů Pokud se ve vaší obci nápojové kartony sbírají, odhazujte je do kontejnerů nebo pytlů označených touto oranžovou nálepkou.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Co víš o recyklaci?.
Název Recyklace PET Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 8
ODPADY.
DEN ZEMĚ TEST.
RECYKLACE TERMOPLASTŮ, TERMOSETŮ A PRYŽÍ
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Barbora Látalová, Tomáš Pavlík,
Recyklační hra.
Problematika třídění a likvidace odpadů. Zásady domácí ekologie.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vědomostí z oblasti eviromentální výchovy o správném třídění odpadů. Je určeno pro práci.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Odpady Vypracoval Mgr. Pavel Daněk Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_16.
Recyklace Umíte vysvětlit význam tohoto slova? -nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití - jde o opakované (cyklické) uvedení materiálu.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Dana Motyčková ČísloVY_32_Inovace_3322 NázevTřídění odpadu Téma hodinySuroviny. ekologie PředmětPrvouka.
Je to jen smetí Koloběh papíru Ve škole třídíme odpad ve spolupráci s MěÚ Kopřivnice – papír, plasty a nebezpečný odpad – baterie. Exkurze do Papíren.
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
Nadpis Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_06_Prvouka_18_3. ročník_Třídění odpadů Autor: Mgr. Jana Burdzová Použití:
ElElektro odpadad Plast Papír Sklo Pravidla hry Nebezpečný.
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_17.
TŘÍDÍME ODPADY VY_32_INOVACE_19_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Třídění odpadu.
Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Tematický okruh: Místo, kde žijeme Název učiva: Třídění odpadů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_05- 12
TŘÍDIT či NETŘÍDIT ?.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk ,okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_14.
SVOZ PLASTŮ A PAPÍRŮ Z DOMÁCNOSTI
TŘÍDÍME SPRÁVNĚ ODPAD?.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Třídění odpadů,recyklace
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
EKOŠKOLA.
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín
Otestujte své vědomosti o odpadech test má 30 otázek, zelená značí správnou odpověď, červená špatnou odpověď, odpovědi jsou odlišené i zvukově.
NÁPADY, NE ODPADY Prezentace je zpracována s využitím letáku Ekologického institutu Veronica.
Prevence vzniku (plastových) odpadů v každodenním životě
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Transkript prezentace:

Jak třídit odpad

Proč třídíme odpad Hlavním účelem třídění odpadu je zredukovat objem celkového odpadu a vytřídit z něj ty složky, které je možné dále využívat. Třídění odpadu pomáhá vytvářet ekonomický produkt – recyklát. Třídění odpadu je ekologickou a zároveň ekonomickou činností.

Co všechno lze třídit Třídit můžeme: papír plasty sklo hliník kovy baterie textil a jiné

Papír – modrý kontejner Papír je naprostou samozřejmostí všedního dne, pozná snad každý a patří do modrého kontejneru. Co vše můžete dát do modrého kontejneru: - noviny, časopisy, sešity, bloky, diáře, deníčky, apod. - reklamní letáky - knihy (bez tvrdých obalů), brožury, katalogy, telefonní seznamy - kancelářský papír (i ze skartovaček), - veškeré krabice, kartony, lepenky, papírové části obalů, - dopisní obálky, pozvánky, vizitky, jízdenky - papírové etikety, booklety z CD a DVD - obaly od potravin (mouka, cukr, obaly od čajových sáčků) - vnější obaly od čokolád, krabičky od zubních past, apod.

Sklo – zelený kontejner Sklo vynalezli Egypťané někdy kolem roku 3 000 p.ř.n.l. Sklo dělíme na bílé a barevné, rozbitné a nerozbitné a na čisté a špinavé. Sklo má tu výhodu, že se dá recyklovat do nekonečna. Sklo patří do zeleného kontejneru a co vše do něj můžeme dát: - lahve z barevného skla (od piva, vína, limonád) - tabulové sklo, sklenice - obaly od léků - ale POZOR, vymyjte je, popřípadě raději se zbytky odevzdejte v lékárně

Plasty – žlutý kontejner Definice plastu není jednoduchá, je to syntetická, polosyntetická nebo dokonce polymerační látka, která je velmi odolná. Plast patří do žlutých kontejnerů a nejčastěji do něj dáváme: PET lahve, plastové lahve od mléčných nápojů i samotného mléka kelímky od jogurtů, pomazánek, margarinů, krémů a dalších pochoutek plastové obaly od šamponů, sprchových gelů, tekutých mýdel, zubních past, apod. igelitové tašky, sáčky, mikrotenové sáčky, fólie ve kterých byly zabaleny různé výrobky, igelitové obaly od pracích prášků, plenek, kartonů PET lahví, apod. obaly od tatranek, bonbonů, chipsů a dalších sladkostí, obaly od těstovin, pekárenských výrobků, potravin v prášku, polystyren pěnový, ochrana zboží v obalech, izolace, tácky od masa, polystyren tuhý, plastové nádobí, nápojové kelímky, příbory, plastová plata na vejce, plastové květináče a truhlíky.

Vývoj třídění v jednotlivých zemích Podíl tříděných plastů v % Česká Republika 46 Slovensko 37 Polsko 42 Maďarsko 29 Pozn.: Tato tabulka je smyšlená.