ŘÍZENÍ PRODEJNÍ SÍLY Prodejní síla Úkoly prodejní síly

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Značka výrobku Značka se skládá:
Výběr vozidla do firmy – máme k dispozici všechny informace? Michal Krátký, Přemysl Žižka – DEN S FLEETEM DEN S FLEETEM – JARO 2010.
Tvorba cen v maloobchodě
1 Osobní prodej OSPRO/ S2 Činnosti v rámci osobního prodeje Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Hodnocení práce Hodnocení práce je nástrojem zajišťujícím, aby požadavky, náročnost, složitost a podmínky práce se odrazily v diferenciaci odměny pracovníka.
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
CIMA A Prodejní politika
Marketing Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Zkušenostní křivka Petr Bouška IŘT 2007/2008.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Práce v obchodním oddělení jako motivace a čest Praha, 21. 5
Základy marketingu šestá přednáška
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
MARKETING.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategie prodeje textilního zboží
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Personální plán pro podnikatelský plán
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Téma 13: Finanční plánování
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Distribuce VY_32_INOVACE_44_883
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Podklady pro zpracování semestrální práce
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Marketing neziskových organizací
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

ŘÍZENÍ PRODEJNÍ SÍLY Prodejní síla Úkoly prodejní síly Struktura prodejní síly Výcvik prodejní síly Řízení a kontrola prodejní síly

Prodejní síla Spojovací článek mezi společností a zákazníkem Reprezentuje firmu Přináší potřebné informace o zákazníkovi Firma musí věnovat hodně úsilí formování prodejní síly tj.: Cílů Strategie Struktury Odměňování apod.

Klasifikace prodejní síly: Doručovatel – úkol doručovat výrobky Příjemce objednávek - pracuje: Uvnitř firmy V terénu Misionář – smyslem je: Navázat dobré vztahy Vzbudit důvěru u zákazníka Vzdělávat potenciálního zákazníka

Technik – důraz klade na technické znalosti Tvůrce poptávky – vyžaduje tvůrčí prodej

Úkoly prodejní síly Vyhledávání zákazníků Komunikování Prodávání Servis Shromažďování informací Rozmisťování informací

Strategie prodejní síly Musí být v souladu s obchodní strategii Firmy musí strategicky využívat své prodejce v získávání objednávek zákazníků Prodejci dostihnou zákazníka několika způsoby: Prodejce pro zákazníka – prodejce hovoří se zákazníkem osobně nebo telefonicky Prodejce pro skupinu zákazníků – prodejce předvádí zboží skupině zákazníků

Prodejní tým pro skupinu zákazníků Prodejní konference – zaměřené na prodiskutování problému se zákazníky Prodejní semináře – vzdělávací seminář pro skupinu pracovníků od nakupující firmy

Struktura prodejní síly Podle druhu výrobků Velké množství výrobků – technicky složitější např. Kodak – používá zvlášť: PS pro filmové produktu PS pro průmyslové výrobky Mnoho typů zákazníků – Kon.spotř. Kanceláře, atd.

Např. firma IBM má zvlášť PS pro velké firmy, pro finanční sféru, atd. Podle trhu Spotřebitelské trhy Finanční trhy Vládní trhy Např. firma IBM má zvlášť PS pro velké firmy, pro finanční sféru, atd. Nevýhodou této specializace mohou být vysoké dopravní náklady

Územně strukturovaná Přidělena určitá oblast pro prodej celé šíře produkce firmy nebo určitého sortimentu Výhody: Snadná kontrola odpovědnosti PS (úspěch/neúspěch) Motivuje PS na upevňování vazeb

Postup výběru PS Kritéria výběru Získávání zájemců Vlastní výběr Výcvik prodejců

4. Výcvik prodejní síly Průměrná doba zácviku je u: Průmyslové výrobky - 28 týdnů Služby - 12 týdnů Spotřební zboží – 4 týdny

Cíle výcvikového programu Znát svoji firmu a ztotožnit se s ní – historie firmy, filosofii firmy, org.struktura, rozdělení pravomocí a zodpovědnosti, hlavní výrobky apod. Znát výrobu zboží a jak funguje při různém užití

Znát charakteristiku svých zákazníků i konkurentů tzn. učí se Typy zákazníků, jaké jsou jejich potřeby Motivy koupě Strategie konkurence Znát jak zboží účinně nabízet – AIDA Pochopit práci v terénu a míru své odpovědnosti Rozdělit čas mezi stávajícími a potenciálními zákazníky

Výcvikové programy sledují změnu PS z role: Která pasivně přijímá objednávky Na PS : Která aktivně získává objednávky

Přístupy k výcviku PS Přístup orientovaný na prodej Školí PS v technikách silného tlaku – tyto metody jsou založené na: Zveličování přednosti výrobků Šikovné předvedení výrobků Nabízení výhod Kritizování konkurence Tato metoda předpokládá: Zákazník koupí zboží jenom pod určitým tlakem Zákazník se nechá ovlivnit brilantním předvedením

Přístup orientovaný na zákazníka Řeší zákazníkovy problémy PS se učí Jak poslouchat a ptát se zákazníka Analyzovat potřeby zákazníka Umění předvést zboží je druhotné Tento přístup vychází, že zákazníci ocení konstruktivní návrhy řešení jeho problému

Hlavní kroky výcviku – „Efektivní prodej“ Vyhledávání a posuzování potenciálních zákazníků Zdroje tel.seznamy, průzkumy v terénu apod. Informace od stávajících zákazníků Veletrhy Příprava k navázání kontaktu Dovědět se nejvíce o potencionálním zákazníkovi (potřeby, povahové vlastnosti, atd.)

Prezentace a demonstrace využít vhodné taktiky – nabídky, argumentace Navázání kontaktu Vědět jak pozdravit zákazníka Vzhled – odívání atd. Věnovat zákazníkovi pozornost Prezentace a demonstrace využít vhodné taktiky – nabídky, argumentace Zdůraznit pověst a zkušenost firmy Odbornost – hluboká znalost o výrobcích Síla referencí Zavděčení se – oběd, dárek Toto jest řízení vztahů se zákazníkem

Zvládnutí námitek Žádat o objasnění námitek Vyvrátit validitu námitek

Uzavírání obchodu Následná činnost Požádat o objednávku Zrekapitulovat bodu obchodní dohody Nabídnout pomoc při psaní objednávky Následná činnost Důležitá pokud chce obchod opakovat

Principy vyjednávání Oddělit lidi od problému Každá strana musí pochopit hledisko druhé a snažit se vycítit stupeň emocí Emoce vztažené do jednání by se měly vyjasnit Komunikace mezi stranami musí být jasná Zaměřit se na zájmy ne na pozice např. Pozice při smlouvání - trvat na penalizaci za pozdní dodávky ale zájmem strany je prosadit neustály přísun materiálů

Využít možností vzájemného zisku Pomáhá identifikovat vzájemné zájmy Získat větší koláč zisku Trvat na objektivních kritériích

5. Řízení a kontrola prodejní síly Stanovit pravidla návštěv současných zákazníků např. Podle objemu prodeje Podle ziskovosti Podle konkurence

Stanovit pravidla návštěv pro potenciální zákazníky z důvodu: Tito zákazníci nepřinášejí zatím zisky tzn. že PS by se věnovala jenom současným zákazníkům Kontrola PS Větší při fixní odměně Menší při provizi Předkládány záznamy z návštěv

Struktura času PS Cestování – 50% Stravování a odpočinek Čekání – u zákazníka než ho přijme Vlastní jednání (face to face) – 25%

Hodnocení prodejní síly Na základě informací: Zprávy z návštěv – informují o činnosti prodejce, postavení u zákazníků, Dopisy zákazníků – stížnosti, pochvaly Dotazováním zákazníků Osobním pozorováním PS

Hodnocení výkonů PS Porovnávání současného a minulého prodeje Vzájemné porovnávání prodejců Hodnocení spokojenosti zákazníků Kvalitativní hodnocení PS Znalosti firmy Znalosti konkurence Prezentace Průměrné náklady návštěv atd.

Odměňování prodejní síly Fixní + odměny Provize