Marketingová komunikace (promotion)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 10.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Název SŠ: SŠŽ Sokolov Číslo projektu: CZ.107/1.500/ Název projektu:
Direct marketing (stručně úvodem)
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Komunikace a stimulování prodeje
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
Marketingová komunikace
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
Aktivita č.2: Podnikání a právo
HAMÉ NABÍDKA CO-PROMOTION Česká republika Slovensko
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Marketingová komunikace
Reklama a její význam pro podnikání Draženov Blížejov Studánka září 2010.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Teorie propagace 5 základních forem propagace
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
Podpora prodeje Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
8. Marketing.
Propagace
Vítejte na Marketingu.
Ing. František Řezáč MASARYKOVA UNIVERZITA T – 8 Komunikační mix.
PROPAGACE EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI Mgr. Petra Bartáková.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Možnosti reklamy a propagace Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vítejte na Marketingu.
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Charakteristika, základné formy
Historie marketingu
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

Marketingová komunikace (promotion)

Marketingová komunikace X propagace - propagace – vizuálně zaměřená, hl.reklama, plakáty - market.komunikace – širší pojem i uvnitř podniku (na pomezí marketingového a personálního odd.) , uniformy podniku (McDonald, předměty s logem firmy)

Cíle komunikace AIDA – tento model vychází z předpokladu, že kupující před rozhodnutím o koupi prochází několika fázemi: Action Dosažení akce Awareness Upoutání pozornosti Interest Vzbuzení zájmu Desire Vyvolání přání

Nejdříve si začíná uvědomovat, že produkt existuje Nejdříve si začíná uvědomovat, že produkt existuje. Produkt upoutává jeho zájem. Potom se tento zájem dále rozvíjí a zákazník se snaží získat o produktu více informací. Po získání určitého množství informací je u něj vyvolávána tužba produkt mít a přání jeho koupě. Dosažení akce, to je zakoupení produktu je konečnou fází tohoto modelu.

Příklad rozhodování zákazníka: posedlý hudbou Objevuje Pořizuje Používá 12

ATL versus BTL Komunikace ATL - Nadlinkové aktivity =neosobní část marketingové komunikace - tvořeny zejména klasickými médii: televize, rozhlas, tisk, venkovní a internetová reklama BTL - Podlinková komunikace =osobní formy komunikace - přímo působí na konečného zákazníka - nevyužívají mediální formy reklamního sdělení: podpora prodeje včetně podpory distribuce, osobní prodej, přímý marketing

Marketingová komunikace (komunikační mix) Hlavní součásti marketingové komunikace: 1. reklama 2. podpora prodeje 3. public relation (PR) 4. osobní prodej 5. přímý marketing

1.Reklama Produktová reklama – konkrétní VK – jeho přednosti, důvody pro jeho koupi (prací prášky – Ariel, Persil, krémy, kosmetika..) Imageová reklama – nesděluje proč si máme produkt koupit – pouze jej představuje (např.na firmu - KB, Axe „tak se myjí borci“, Adidas, Hornbach..) - většina reklam mezi těmito krajnostmi

Produktová reklama - trabant

Produktová reklama-tvarůžky

Produktová reklama - Calgon

Produktová reklama - Persil

Produktová reklama - Jar

Produktová reklama - Palmex

Imageová reklama - Hornbach

Imageová reklama- Hornbach

Imageová reklama - Axe

Imageová reklama - Axe

Imageová reklama - Axe

Imageová reklama- Hornbach

Prolínání imageové a produktové reklamy

Srovnávací reklama

Co vlastně propagovala tato reklama?

Racionální působení Emocionální působení - rozumové argumenty, logické zdůvodnění - více u mužů a technických výrobků - fungují velice dobře, pokud je benefit unikátní, nevytvářejí ale dlouhodobější loajalitu Emocionální působení - emoce dokáží dlouhodoběji budovat vztah zákazníka do pozadí a eliminovat handicap produktu, který nemá unikátní benefit - na city, poznatků psychologie - hudba, děti, zvířata

Pokud máte slabý benefit, miřte napravo, obejdete racionálního hlídače Pravá hemisféra Levá hemisféra

Emoce v reklamě Proč reklama Nike funguje? mluví k srdci, zamilujeme se do ní, přesvědčí nás Kdy použít: Pokud je silný vztah se zákazníky Lidé mají rádi emotivní reklamu, rozhodují se emociálně - vytváří sympatické rezonance (pozitivní emoce)

Slogan - opakováním dostat do povědomí - odlišit od ostatních reklam - k zapamatování - např. Shell, Seznam, Muller (vždy značka výrobku X Wrigley – jen více žvýkat, 98% trhu v ČR)

Zásady pro tvorbu reklamy Konkrétnost sdělení – př. Časopis čte 75% mladých ve věku 18-25 let X náš časopis je mezi mladými nejrozšířenější – nedůvěra Argumenty na počátku a konci reklamy – na počátku emotivní podněty, na konci racionální zdůvodnění, na závěr prospěch pro spotřebitele Opakovat reklamu – 1 reklama = žádná reklama

Reklamní prostředky Tisk - volba titulu časopisu nebo novin - odborné časopisy X co největší okruh zákazníků (Blesk, MF, Deníky Bohemia, Právo,HN,LN)

Tisk - cena (odborný časopis x celostrana v MF – statisíce Kč např. Blesk-nejlevnější čb – 505 tis, nejdražší v pá barva 850 tis.)

Tisk – advertoriál „tváří se“ jako článek = inzerát naplněný velkým množstvím textu, „tváří se“ jako článek - nutno odlišné písmo - odlišit od redakčního článku

Televize - největší dosah, vysoká sledovanost - lze vyjádřit děj, emoce - u zboží, kde potřebujeme oslovit každého - vysoká cena, nízká adresnost - peoplemetry

Rozhlas - široký okruh posluchačů - vnímání jen sluchem - často opakovat - příznivá cena Letáky, billboardy, prospekty, katalogy, drobné reklamní předměty - nejúčinnější reklama = ústní předávání dobrých zpráv !!

Venkovní reklama

Venkovní reklama – alternativní (ambientní ) média

Reklama – www - relativně levná (dostupná, každý si ji může dovolit) - dá se určit efektivita? (hodnocení dle míry prokliknutí – ale není to objektivní)

- velký význam – dobře zpracované webové stránky - lze najmout agenturu na optimalizaci www stránek, abych ve vyhledávači byla co nejvýš - Google – pravý sloupec placená reklama, dle pořadí lze určit relevanci na hledaný dotaz (lednice – Datart) - výhody X nevýhody - nelze oddělovat – všechny formy market. komunikace jsou provázané – masová reklama + odkaz na web stránky nebo zelenou linku

2. podpora prodeje = poskytuje motiv koupě – typické prostředky = povzbuzení k větším nákupům, přímý stimul = poskytuje motiv koupě – typické prostředky 2+1 zdarma, cenově výhodná balení Vzorky – vyzkoušení zdarma, demo verze programů, prací prášky,krémy, ochutnávky - nabídky do schránek, příbaly časopisů, při nákupu Věrnostní program po stálé zákazníky – Albert, Interspar, benzínové pumpy

Spotřebitelské soutěže – výhra každý (Aquilla), losování, nejpřesnější odpověď Služby zdarma – montáž, doprava (bazény Mountfield) Rabat – částka, která uhrazuje částečně cenu produktu, důkaz o nákupu (účtenka) Slevy – stálí zákazníci, nákup ve větším množství, při předložení kuponu apod.

Ochutnávky, předvedení výrobku - potraviny především, hostesky - dárky zdarma – pozornost pro zákazníka při nákupu

Podpora prodeje –prodejci a firmy Motivace prodejců (MO) - školení, prodejní soutěže od výrobců (např.prodej fotoaparátů – značková bunda..), peněžitá odměna za určitou výši prodeje apod. Firmy - rabat – pro firmu, která nakoupí produkt ve větším množství - výstavní zařízení v místě prodeje POS (stojany, regály, lednice - dárky

3. Public relation (PR) viz. samostatná PP = proaktivně vydávané zprávy – komunikace s médii - zprávy a hodnocení „nezávislých“ osob - vytváří jednání pracovníků firmy – styk s veřejností, úřady, zákazníky - důvěryhodnější než placená reklama - vzniká samovolně - lze ovlivňovat – podniky informují o své činnosti, sponzorují nemocnice, školy, sportovní akce apod.

4. Osobní prodej - závisí na přístupu k zákazníkům a na osobě prodejce - osobní prodej – obchodní zástupci – nabídky MO prodejnám - zástupci farmaceutických firem – lékaři - prodejci vysavačů, Avon - stojí na pomezí marketingové komunikace a distribuce

5. Přímý marketing - prostředky nemající plošnou působnost Nástroje: - přesná cílová skupina zákazníků, předpokládáme jejich zájem o produkt (přímý kontakt s cílovkou) - prostředky nemající plošnou působnost Nástroje: Dopis – direct mail Prospekt Leták Brožura Katalog Časopis pro zákazníky Telemarketing Teleshopping

Časopis pro zákazníky - př. Vodafone časopis Čili chili - dostal se mezi lifestylové časopisy Telemarketing - aktivní – firma oslovuje zákazníky - pasivní – zákazník volá na základě přímé odezvy (na inzerát) – podpora pomocí tzv.zelené linky Teleshopping - využití TV jako jediného komunikačního kanálu - vizuální a sluchový vjem - tlak na spotřebitele

Přímý marketing - Ukázka Segmentovaný dopis: Zákazníci, kteří platí palivo u Shellu hotovostí Zákazníci, kteří platí palivo u Shellu platební kartou Zákazníci, kteří platí palivo u Shellu palivovou kartou Zákazníci, kteří tankují Shell V Power

Přímý marketing - ukázka Obálka + dopis

Přímý marketing - ukázka Obálka + dopis + skládačka