Rozpočet domácnosti II Majetek zdroje financování ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Investování II (podílové fondy) Základy ekonomiky a účetnictví – 9
Advertisements

Majetek a vlastnictví.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bc. Martina Špačková ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s jednoduchými pojmy z oblasti.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Finanční produkty Autor: Jaroslav Kvapil kód.
VY_32_INOVACE_ Osobní finance.
Nástroje finančního trhu
Daně Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
Analýza peněžních toků – cash flow
Hospodářský proces Potřeby, peníze
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
SADA č. 22 Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO DUM č.3
Firmy a jejich právní formy Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
Domácí rozpočet Poměr mezi příjmy a výdaji
Základy účetnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník
Ing. Lucie Kratochvílová
Platební karty a přímé bankovnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Rozvaha.
AKTIVA Aby peníze nezahálely FINANČNÍ GRAMOTNOST.
Petr Machala. Znáte odpověď na otázky? Osobní aktiva jsou: a)oprava vlastního automobilu b)osobní spotřební předměty c)vše co nám přináší příjem d)rekreační.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
VY_62_INOVACE_02_12 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_02_12 Zpracoval:Ing.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTÍ
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Nedostatek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
Inflace Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš,
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší školeNázev: Přebytek finančních prostředků Autor: Jaroslav.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Finanční plánování Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace.
Finanční plán – rozpočet domácnosti II
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Renata Sęková Název šablonyVI/2 – Inovace.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Msc. Marcela Vojáčková.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Rozvaha – princip Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Marie Vašíčková.
Označení materiálu: VY32_INOVACE_EKRZU_EKONOMIKA2_03 Název materiálu: CIZÍ A VLASTNÍ ZDROJE Tematická oblast: Ekonomika, 2. ročník Anotace: Prezentace.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Majetek a závazky domácnosti
Rozvaha domácnosti Název školy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Kapitálový trh Ekonomika podniku 2. ročník Kapitálový trh - zaměřuje se na umístění kapitálu ve finanční podobě - má dlouhodobou povahu, tzn. investice.
Spoření Dominika Nováková, C2A. Spoření Spoření je činnost, kterou vznikají úspory.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_03_Majetek a závazky domácnosti TEMA:Finanční.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_62_INOVACE_01B_04_Osobní aktiva a pasiva TEMA:Finanční.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření domácnosti. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST AKTIVA A PASIVA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Obchodní provoz.
N ÁZEV ŠKOLY : ZŠ Š TĚTÍ, O STROVNÍ 300 A UTOR : M GR. N IKOLA G RBAVČICOVÁ N ÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_VO.9.A.11_financni_ gramotnost_pojmy N ÁZEV.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Majetek domácnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0201_OSOBNÍ AKTIVA Téma: OSOBNÍ AKTIVA A PASIVA Číslo projektu:
Kam s penězi, aby nezahálely
ROZPOČTOVÁ GRAMOTNOST- rodinný rozpočet
Finanční gramotnost Rozpočtová gramotnost
Struktura finančního trhu
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Aktiva a pasiva podniku
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Několik odborných pojmů k tématu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Finanční gramotnost Tematický.
Kam s penězi, aby nezahálely – Pracovní list
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Majetek podniku VY_32_INOVACE_44_895
RODINNÝ ROZPOČET (PŮJČKA, HYPOTÉKA)
Transkript prezentace:

Rozpočet domácnosti II Majetek zdroje financování ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Majetek domácnosti je vše, co domácnost vlastní, s čím disponuje. Rozlišujeme majetek: 1. Hmotný nemovitý (pozemek, dům, zahrada, garáž, byt, chata) 2. Hmotný movitý (auto, veškeré zařízení domácnosti - nábytek, koberce, počítač, fotoaparát, TV, mobil, kamera, lednice,...) Nehmotný (patentovaný vynález, autorská práva,…). Z hlediska hospodaření domácnosti rozlišujeme majetek: 1. Výdělečný majetek – jak už název napovídá, je to majetek, který nám přináší peníze – např. peníze uložené na termínovaném vkladu, na stavebním spoření, podílové listy různých fondů, byt na pronájem.

Spotřební majetek – má na hospodaření rodiny opačný vliv než výdělečný majetek. Patří sem např. vybavení domácnosti, auto, vlastní byt. Zdroje financování - jsou to pasiva, díky kterým rodina financuje svůj majetek (aktiva). Toto financování může být z vlastních zdrojů nebo dluhů. Vlastní zdroje – vznikají hromaděním (kumulováním) přebytků hospodaření domácnosti.

Dluhy (závazky) domácnosti dělíme na: 1. Dobré – pomáhají rodině bohatnout. 2. Špatné dluhy – díky nim rodina chudne. Cash flow - znamená vlastně tok peněz. Je to vlastně rozdíl mezi příjmy a výdaji. Úkol: Do tabulky rozděl majetek i dluhy rodiny: vlastní byt, auto, peníze stavebním spoření, hypotéka, televize, akcie, chata, pes, byt na pronájem, peníze na termínovaném vkladu, pračka, půjčka od rodičů, leasing, nábytek, spotřebitelský úvěr. Majetek rodinyDluhy rodiny Výdělečný:Dobré dluhy: Spotřební:Špatné dluhy:

Řešení: Majetek rodinyDluhy rodiny Výdělečný: peníze na stav. spoření akcie byt na pronájem peníze na termín. vkladu Dobré dluhy: hypotéka půjčka od rodičů Spotřební: vlastní byt auto televize chata pes pračka Špatné dluhy:leasing nábytek spotřebitelský úvěr

Otázky: 1.Proč je vlastní byt zařazen do spotřebního majetku? 2.Auto, chata, pes a obrazy jsou zařazeny ve spotřebním majetku. Mohou se stát i majetkem výdělečným? 3.Co je majetek domácnosti? 4.Jaký je rozdíl mezi výdělečným a spotřebním majetkem? 5.Jaký je rozdíl mezi dobrým a špatným dluhem?

Odpovědi: 1.Protože vlastní byt odčerpává naše finance. 2.Ano, mohou. Auto – mohu používat k podnikání Chata – mohu pronajímat Pes – mohu prodávat štěnata Obrazy – pokud si je nechci ponechat, ale v budoucnu prodat, je to vlastně investice. 3.Majetek domácnosti je vše, co domácnost vlastní, s čím disponuje. 4.Výdělečný majetek nám přináší peníze. Spotřební majetek nám finance naopak odčerpává. 5.Dobrý dluh nám pomáhá bohatnout, špatný dluh má opačný efekt – rodina chudne.

Zdroje: Jena Švarcová a kol.: Ekonomie stručný přehled, Zlín, CEED 2004 Slabikář finanční gramotnosti, Cofet, a.s.,2009 exekuce2(1).jpg