UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH S KRAKONOŠEM U POČÍTAČE Prezentace českého rozvojového partnerství UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Kancelář Rady vlády pro záležitosti romské komunity při Úřadu vlády Agentura pro odstraňování sociálního vyloučení v romských lokalitách České Budějovice.
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
OBCHODNÍ AKADEMIE A OBCHODNÍ AKADEMIE PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENOU MLÁDEŽ, OPAVA, HANY KVAPILOVÉ 20 Kontakty: Tel.: Fax:
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/ Mgr. Ilona Štorová AIVD ČR, o. s.
Celostátní síť pro venkov
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
MEZINÁRODNÍ SROVNÁVACÍ STUDIE Produkt RP Podpora Romů v Praze.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
Základní principy a Akce Iniciativy Společenství EQUAL Denisa Faltová a Alexandra Dubová Národní kancelář EQUAL.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Vzdělavatel, zaměstnavatel a uživatel Tomáš Hájek.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Komplexní program podpory k posílení pracovní integrace sociálně vyloučených v Ústeckém kraji Registrační číslo projektu CZ.1.04/3.3.05/D
Celostátní síť pro venkov. Obsah  Cíle, nástroje a zásady Sítě  Organizační zajištění Sítě  Tématické pracovní skupiny  Kontaktní místa Sítě  Informační.
Podpora přípravy projektů NNO pro příští programovací období 2007 – 13 Chceme zpracovat takové projekty NNO, jejichž cíle jsou společné více organizacím.
Snadný návrat z mateřské do zaměstnání nezaměstnaných žen pečujících o dítě do 15 let v Libereckém kraji 390 nezaměstnaných žen pečujících o.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
„ Validace dobré praxe 2 “. Harmonogram semináře 10:00 – 10:15 Zahájení 10:15 – 11:00 Validace – výstupy a využití 11:00 – 11:30 Zkušenosti RP s validací.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
KomunitníCentrum. ČESKÉHO ŠVÝCARSKA TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM EU A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR  4 národní.
Strategie AGE MANAGEMENTu v české republice
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek.
Organizační struktura
Komunitární program PROGRESS Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
Komunitní a otevřená škola
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Regionální individuální projekt Příležitost pro mladé v Olomouckém kraji reg. č. CZ.1.04/2.1.00/ CÍLOVÁ SKUPINA PROJEKTU HODNOCENÍ KLÍČOVÝCH AKTIVIT.
Konference ke II. kolu Iniciativy Společenství EQUAL Konference k vyhlášení druhého kola výzvy Iniciativy Společenství EQUAL v ČR Iniciativa Společenství.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
13. ročník mezinárodní konference Investment & Business Forum, Ostrava Role FDV v rámci dalšího profesního vzdělávání Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách.
Ing. Eva Bartoňová, náměstkyně ministra, skupina finanční, právní a správy úřadu, MŠMT.
Podpora projektům EU SF aneb kvalitní podpora pro kvalitní projekty Ing. Jan Knyttl
Prezentace projektu. Problematika rovných příležitostí patří mezi prioritní oblasti v politice EU. Týká se všech oblastí a v našem případě konkrétně jde.
ÚVODNÍ KONFERENCE K PROBLEMATICE INTEGROVANÉHO VZDĚLÁVÁNÍ OSOB SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM Olomouc 27. dubna 2006.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Projektové kurzy a cílové skupiny 2 5 VZDĚLÁVACÍ SYSTÉM VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Komunitní školy - kulturní, vzdělanostní a prorodinná centra v malých obcích Mgr. František Eliáš.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
Podpora začleňování cizích státních příslušníků na trh práce, reg. č
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Spolek pro budování a implementaci softwarových open-source nástrojů
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
STRATEGIE AGE MANAGEMENTU V ČESKÉ REPUBLICE CZ.1.04/5.1.01/
Organizační struktura
Komunitární program PROGRESS
Transkript prezentace:

UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH S KRAKONOŠEM U POČÍTAČE Prezentace českého rozvojového partnerství UMOŽNĚNÍ CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH a jeho projektu S KRAKONOŠEM U POČÍTAČE Jan Rychlík Úřad práce v Semilech

Česká republika Liberecký kraj Okres Semily  Horská a podhorská oblast  Potenciál pro rozvoj cestovního ruchu  Úpadek zemědělství a textilního průmyslu  Nekvalifikovanost pro nové druhy práce  Špatná dopravní obslužnost  Nižší ekonomická úroveň  Převážně venkovská populace  Nedostatek pracovních a vzdělávacích příležitostí na venkově Euroregion NISA PROJEKTOVÁ VÝCHODISKA Náš EQUAL projekt: Modulární systém celoživotního vzdělávání v Euroregionu NISA umožňující odstranění informační negramotnosti a zaměstnání osob ze znevýhodněných a diskriminovaných skupin na trhu práce.

I.DISTRIBUCE A ORGANIZACE MODULÁRNÍHO SYSTÉMU CELOŽIVOTNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH VALIDOVANÉ PRODUKTY II. MANAGEMENT FUNKČNÍHO LOKÁLNÍHO PARTNERSTVÍ VE VENKOVSKÝCH PODMÍNKÁCH

PRODUKTOVÉ CÍLE Usnadnit přístup ke vzdělávání i lidem z venkova  Nabídka vzdělávacích příležitostí co nejblíže místu bydliště školených, v jejich vlastních obcích Zajištění vzdělávacích kurzů odpovídajících potřebám a požadavkům jednotlivců tak, aby došlo k získání či obnovení potřebných znalostí Vytvoření efektivního partnerství k ověření inovativního modelu celoživotního vzdělávání pro venkovské oblasti v praxi Budování sítě relevantních subjektů schopných poskytovat vzdělávání ve venkovských podmínkách

Modulární systém celoživotního vzdělávání ve venkovských podmínkách Základní principy:  zdarma pro všechny  ideální čas konání  blízkost bydliště  doprovodné podpůrné služby Nezbytné vstupy:  Kvalitní lidské zdroje  Mobilní PC učebny

Partnerský přístup Nejlepší cesta k dosahování cílů OBCE (10 x) Prostory a zázemí Informování veřejnosti Diseminace a mainstreaming Bělá Chuchelna Košťálov Mírová pod Kozákovem Paseky nad Jizerou Roprachtice Studenec Víchová nad Jizerou Vítkovice Vysoké nad Jizerou MOST KE VZDĚLÁNÍ (NGO) Administrace a každodenní řízení Koordinace, kontrola a evaluace aktivit EXPERTI A TVŮRCI POLITIKY (4x) Odborné poradenství Evaluace projektu a RP Diseminace a mainstreaming Liberecký kraj Odbor školství, mládeže a tělovýchovy Euroregion NISA Správa Krkonošského NP AIVD ČR VZDĚLÁVACÍ ORGANIZACE (4x) Příprava a realizace vzdělávacích kurzů Certifikace absolventů ISŠ ve Vysokém n.J., příspěvková organizace VCT Turnov o.p.s. RS Semily s.r.o. SŠHL Frýdlant pracoviště Hejnice a Harrachov, příspěvková organizace V širším slova smyslu jsou partnery také cílové skupiny, které vstupují do procesu společného rozhodování během celého projektového cyklu.

KLÍČOVÉ ASPEKTY Produkty jsou inovativní: přivedení vzdělávacích aktivit do regionu, zapojení obcí. Projekt vzniká na základě společného rozhodování: sdílená odpovědnost, průběžné informování, navazování důvěry mezi partnery, prohlubování kooperace. Produkty jsou realizovány jako adekvátní (vhodné): vychází z analýzy a specifikace potřeb cílové skupiny, adekvátní plánování kurzů, vhodný čas. Produkty jsou užitečné: přináší adekvátní řešení potíží regionu, účastníci jsou na základě zkušenosti ochotni podílet se na financování, projekt vzbuzuje zájem o další vzdělávání, v obcích se rozvíjí nové sociální vazby.

KLÍČOVÉ ASPEKTY Přístupnost je hlavní vlastností projektu: Projekt je realizován v místě bydliště, v časech, které respektují zaměstnání těchto lidí, vzdělávací kurzy se flexibilně přizpůsobí potřebě účastníků během doby realizace, kurzy vychází z poznatků andragogiky, lektoři se dále učí, důraz je kladen na praktickou využitelnost. Rovnost přístupu je zajištěna maximální otevřeností všem zájemcům o vzdělávání: Produkt je otevřený všem potenciálním účastníkům, je v místě bydliště, vytváří prostředí pro vyrovnávání nerovností na trhu práce. Kromě toho jsou zajišťovány zvláštní služby pro osoby pečující o dítě (hlídání dětí), které přímo směřují k vyrovnávání genderových nerovností. Produkt je přenositelný! Jednoduchostí umožňuje přenositelnost do všech regionů, které jsou postihnuty obtížnou dopravní obslužností. Dostupnost se ukazuje jako jeden z principů, které mohou významně ovlivnit postoje lidí vůči vzdělávání a navázání důvěry ke vzdělavatelům.

ÚSPĚCHY A OCENĚNÍ PROJEKTU Projekt vybrán Evropskou komisí jako příklad dobré praxe Helen Tubb - případová studie Prezentace na mezinárodní konferenci OPEN DAYS 2007 / European Week of Regions and Cities / Brusel Vítězství v celostátní soutěži „Dobrá rada nad zlato 2007“ (

PLÁNY A VIZE DO BUDOUCNA Mainstreaming dobrých praxí v zavádění vzdělávacích příležitostí do venkovských oblastí Hledání možností pokračování v období 2007 – 2013 ve spolupráci i s novými relevantními a zainteresovanými subjekty (nejen z ČR, ale i z dalších států Evropy, zvláště pak z nových členských států EU) Ovlivnění tvorby politiky v oblasti celoživotního vzdělávání

Děkuji za pozornost. Mgr. Jan Rychlík Ředitel ÚP v Semilech Web: Tel./fax: