Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. DALŠÍ PROFESNÍ VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení ředitelů škol zřizovaných Pardubickým krajem
Advertisements

Komenský by se radoval aneb škola hrou
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Základ kvalitního vyjednávacího týmu = dobře vyškolený kolektivní vyjednavač 3 základní stavební kameny kvalitního vyškolení: 1.Odborné znalosti 2.Techniky.
Úvodní stránka.
USMĚRŇOVÁNÍ KONCEPCE A OBSAHU EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA TECHNICKÝCH UČEBNÍCH A STUDIJNÍCH OBORECH ©prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
OBCHODNÍ AKADEMIE A OBCHODNÍ AKADEMIE PRO ZRAKOVĚ POSTIŽENOU MLÁDEŽ, OPAVA, HANY KVAPILOVÉ 20 Kontakty: Tel.: Fax:
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
Etická výchova a Finanční gramotnost
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Vytvoření a podpora Lokálního partnerství pro sociálně vyloučenou lokalitu Přichystalova 70 Sdružení Podané ruce, o.s.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Technology Transfer Offices can help disseminate IP knowledge Jaroslav Burcik Czech Technical University in Prague Centre for Business cooperation, CTU.
KREATIVNÍ ODVĚTVÍ A EVROPSKÉ FONDY NOVÁ SCÉNA ND MARTA SMOLÍKOVÁ Proč podporovat kulturní a kreativní průmysly.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Příprava pracovníků v Tanex,PLASTY a.s. Ing. Dana Spejchalová, Ph.D.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
NABÍDKA ÚSEKU CŽV Střední škola technická AGC a.s.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 2. VÝKONOST, KOMPETENCE A GRAMOTNOST PRACOVNÍKŮ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Marketingové prostředí
Ruská federace x WTO a OECD
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
CZ / /0003 Digitalizace – digitální vysílání jako nová technologie a nový trh Hermes o.s. Czech Digital Group, Newton College Jan Vávra,
Informační a poradenské centrum v Havlíčkově Brodě a spolupráce s veřejnými knihovnami Modelový program podpory slaďování profesního a rodinného života.
Národní soustava povolání (NSP) Klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE)  
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Obchodní akademie Neveklov se představuje 2 Obchodní akademie Neveklov.
Marketingová politika a výběr pracovníků. Produktové skupiny, segmentace, teritoria Určení hlavního produktového a teritoriálního rozdělení a stanovení.
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Úvod do psychologie
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Struktura podnikatelského plánu
Stručná prezentace Vysoké školy sociálně-správní v Havířově.
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
Rozvoj dalšího vzdělávání obyvatel na venkově v Moravskoslezském a Zlínském kraji Cloverleaf spol. s r.o. IČ: Tento projekt je spolufinancován.
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
„Podpora zaměstnanosti Litoměřicka“ CZ.1.04/3.3.05/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a.
Povolání, které je uplatnitelné v každé době … Program: Hospodářská politika a správa Obor: Účetnictví a daně.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
6. HODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ
7. STATISTICKÉ ÚDAJE K DALŠÍMU PROFESNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
1. GLOBALIZACE TRHU PRÁCE
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Konflikt, koření života
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Přírodovědecká fakulta UJEP

Kariérové poradenství a podnikavost
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Transkript prezentace:

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. DALŠÍ PROFESNÍ VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Hlavní vlivy působící na rozvoj profesního vzdělávání dospělých A.Změna společenského systému sociální revolucí, B.Přechod mírové výroby na válečné hospodářství, C.Prudký rozvoj průmyslové výroby v poválečném období, D.Informační exploze E.Rozvoj mikroekonomické sféry, F. Rozvoj řídících procesů.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Systémová krize 80. let Americký model Všeobecně přijímané údaje hovoří o tom, že v USA je 27 milionů negramotných a dalších milionů pologramotných lidí. Ve Filadelfii byla v roce 1991 shledána celá čtvrtina obyvatelstva nanejvýše na úrovni pologramotnosti. Západní Evropa Celé 4 miliony obyvatel v zemích EU jsou negramotní, dalších 8-12 milionů pologramotných. SSSR Zlikvidoval negramotnost ve 30 letech...- Pramen - Durman K.: Útěk od praporů

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Měření lidského kapitálu I Mezinárodní organizace pro hodnocení výsledků ve vzdělávání (IEA) - šetření IMSS - International Mathematise and Science Study (mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělání) ZŠ, SŠ testy dotazníky (názory, zkušenosti, zázemí) pro žáky i učitele probíhá opakovaně IMSS - R Videostudy (výzkum výukových metod v matematice a přírodovědných předmětech pomocí videozáznamu videozáznamy z náhodně vybraných hodin v 8. ročnících ZS hodnocení odlišností v použití výukových metod

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Měření lidského kapitálu II CES - Civic Education Study (mezinárodní výzkum občanské výchovy) testy a dotazníky pro žáky dotazníky pro učitele a ředitele škol ověření znalostí žáků o fungování demokracie a lidských právech ITES - Information Technology in Education Study (mezinárodní výzkum informačních technologií ve vzdělávání) dotazníky pro učitele a koordináty vybavení ZŠ i SŠ výpočetní technikou zkoumá vybavenost škol, postoje a znalosti žáků v této oblasti probíhá opakovaně

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Měření lidského kapitálu III Organizace pro mezinárodní spolupráci a rozvoj (OECD) PISA - Programme por Producing Indicators on Student Achievement zkoumání úrovně znalostí 15-ti letých žáků v matematice, přírodovědných předmětech a čtenářské gramotnosti mezipředmětové dovednosti srovnání výsledků s investicemi do vzdělávání na 1 žáka v přepočtu parity kupní síly v USD

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. KOFOEDOVA ŠKOLA I založil ji v roce 1928 v Dánsku v Kodani HANS KRISTIÁN KOFOED, veřejný činitel Není klasickou vzdělávací institucí, realizuje komplexní pomoc nezaměstnaným a lidem s nejrůznějšími problémy. Od státních aktivit se liší tím, že do rekvalifikačních kurzů přijímá i ty lidi, kteří již na rekvalifikaci nemají nárok. Cílem školy je resocializace žáků, sociální pomoc je spojena se vzděláváním, které představuje východisko ze složitých životních situací.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. KOFOEDOVA ŠKOLA II Cíl školy není maximalistický - pokud se žák nedostal zpět do pracovního procesu, nevadí, je dále závislý na sociální pomoci. Za úspěch se považuje skutečnost, že zvládl samostatně řídit svůj život. Vybavení školy je velmi komplexní (učebny, dílny, knihovny, lázně, jídelna, prádelna, ubytovna, protialkoholní léčebna apod.). Žák se musí vzdělávat a souběžně i pracovat, aby si vydělal na ubytování, jídlo apod. Financování je vícezdrojové, 15 % jde z výnosů z vlastní činnosti.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Vzdělávací kurzy I Nejen jazyky se lze naučit v kurzech. Firmy a vzdělávací instituty nabízejí zlepšení i jiných dovedností, jako je například jednání s lidmi. Řada z nich umožňuje nejen pomaturitní studium cizích jazyků, ale i přípravu na přijímací zkoušky na vysokou školu právnického, ekonomického, lékařského či humanitního zaměření.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Vzdělávací kurzy II Účetní kurzy Většina kurzů se zaměřuje na daňovou evidenci (dříve jednoduché účetnictví) a účetnictví (dříve podvojné účetnictví) Kurzy mohou být zaměřeny více specificky, například na mzdové účetnictví či na základní informace z oboru, určené pro živnostníky či podnikatele. Motivační kurzy Jejich náplň je různorodá, týká se osobních dovedností, seberozvoje i sebeprezentace.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Vzdělávací kurzy III Kurzy administrativních dovedností Určeny sekretářkám, asistentkám, office manažerkám Zaměřeny na zlepšení organizace práce a samostatné vedení sekretariátu. Kurzy pro manažery Zaměřeny na vedení lidí a jejich motivaci, budování týmu, týmovou práci či vedení porad Svým obsahem se částečně překrývají s kurzy pro personalisty, které se zaměřují na vedení výběrových a náborových řízení a pohovorů

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Vzdělávací kurzy IV Komunikační kurzy Seznamují se základními principy a technikami komunikace (asertivním jednáním), i té neverbální, učí jak hovořit s různými typy partnerů (i s médii a veřejností) Mohou se zaměřovat na komunikaci krizovou,konfliktní, se zahraničím i na písemný projev

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Vzdělávací kurzy IV Kurzy obchodních dovedností Částečně se překrývají s komunikačními kurzy Zabývají se psychologií prodeje a zákazníka, seznamují s prodejními styly Učí navazování vztahu se zákazníkem, kladení otázek a naslouchání, vyvolávání zákazníkových potřeb, vyjednávání, řešení námitek Zaměřuje se i na prodej po telefonu

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Kategorie pro certifikaci účetních (pramen : Svaz účetních) 1. Stupeň - Účetní asistent 2. Stupeň – Bilanční účetní 3.Stupeň - Účetní expert Právo IPrávo IIMezinárodní účetní standardy a konsolidace EkonomikaFinanceFinanční strategie Daně IDaně IIFinanční analýza Účetnictví IÚčetnictví IIAuditing Informační technologie a kvantitativní metody Informační technologie a řízení Manažerské účetnictví

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Příklad z podnikatelského prostředí I Dr. August Oetker ( ) = lékárník z německého Bielenfeldu = vystudoval přírodní vědy a filozofii = založil dnes více než 100 let prosperující firmu na výrobu prášků do pečiva, pudinků a dalších polotovarů pro domácí pečení a zavařování KVALITA JE TEN NEJLEPŠÍ RECEPT MODERNÍ TECHNOLOGIE VÝROBY A DESIGN

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Příklad z podnikatelského prostředí II Dr. August Oetker ( ) reklamní sešity „Almanach pro nemocné (testoval prášek do pečiva) kuchařky, sešity pro pečení byly psány jednoduše a srozumitelně veletrhy a výstavy 20. léta osvětové akce na vesnicích, přednášky, kurzy domácího pečení

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Příklad z makroekonomického prostředí V listopadu 1997 se vláda České republiky ucházela o investici největší automobilky na světě General Motors (GM) v.hodnotě 14 miliard Kč. Vláda se ve své nabídce snažila americkému investorovi vytvořit nadstandardní podmínky. Mimo jiné nabídla 140 miliónů Kč bezúročné půjčky určené na školení a rekvalifikaci pracovníků na dobu 5 let. Při splnění další podmínky t.j. zajištění zaměstnání 400 lidí na toto období by tato půjčka byla převedena na dotaci.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Příklady vlivu vzdělávání na společenský a hospodářský rozvoj I Zneužívání podnikového vzdělávání k daňovým účelům, korupci, ovládání myšlení a chování lidí. Vliv vzdělávání na obchodní zakázky. Příklad Pandury Steyer 107ks. 14,4 mld. Kč. Školení 850 mil. Kč.

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Příklady vlivu vzdělávání na společenský a hospodářský rozvoj II Katastrofa letadla s hokejisty Jaroslavle(2011) stav ve výcviku pilotů Pletichy v obchodní soutěži IBP, kurzy čkolení řidičů vysokozdvižných vozíků a zkoušky

Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Role státu v profesním vzdělávání dospělých Tržní prostředí Centralistická role Bez státních zásahů. Vzdělávací instituce v tržní konkurenci. Vzdělávání = zisk. Stát přebírá odpovědnost za vzdělávání dospělých: funkce strategická a koncepční systémotvorná funkce funkce analytická a informační(propagační) obecná garance kvality Centrální řízení vzdělávací sféry Státní vzdělávací programy a aktivity Státní a státem zřizované vzdělávací instituce