Marketingový plán PRAKTIKUM „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“ CZ.1.07/3.2.05/04.0067 ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Vzdělávací program k sociálnímu podnikání Vzdělávací program k sociálnímu podnikání „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“
Podnikatelský záměr pro sociální firmu PRAKTIKUM „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“ CZ.1.07/3.2.05/ ATRACT.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Techniky projektového řízení
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Plán a plnění strategie sociální firmy Ergones na roky
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:ICT ve výuce OZNAČENÍ MATERIÁLU:VY_32_INOVACE_POD_77 ROČNÍK: 3. VZDĚLÁVACÍ OBOR:PODNIKÁNÍ V HOTELNICTVÍ.
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Ing. Jitka Nesnídalová, Ph.D. SVŠES, s.r.o. Praha
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Projekty MARSL.
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Tvorba marketingového mixu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Marketingový plán PRAKTIKUM „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“ CZ.1.07/3.2.05/04.0067 ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Cíle vzdělávacího programu Účastníci školení musí pochopit základní pravdy a souvislosti v marketingu. Absolventi musí znát základní principy marketingového plánování. Všichni účastníci musí být schopni sestavit základní měřitelný marketingový plán. ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Co je marketing? Marketing je - obchod znamená navázání vztahu toho dosáhneme komunikací s klientem o našem produktu. ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Co je marketingový plán? Marketingový plán je nástroj, jehož hlavním úkolem je zlepšit Vaše obchodní výsledky! Marketingové plánování je nekonečný proces řešení provázaných aktivity, sběru informací, jejich vyhodnocování a využívání. Jeho cílem je popsat Vaši stávající pozici na trhu s ohledem na produkty včetně definování strategie. Kvalitní marketingový plán nebo strategie je klíčem k dosažení Vašich cílů. ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

K čemu je dobrý marketingový plán? Je důležitým pomocníkem pro organizaci Vašich propagačních a marketingových aktivit. Marketingový plán Vás musí vést tak, abyste dosáhli svých obchodně-marketingových cílů. Usnadní nám identifikovat konkurenční výhodu, mapuje Vaše úspěchy, napomáhá zvýšit obrat, motivuje zaměstnance. Napomáhá odhalit nedostatky, kterých se při realizaci marketingových aktivit dopouštíme. Pokud je měřitelný umožňuje kontrolovat míru úspěchu jeho realizace! ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Rozdíl podnikatelský plán a marketingový plán V podnikatelském plánu se definují nejen ekonomické cíle či forma podnikání, ale také kapitálové a personální zajištění, technické vybavení a technologické zabezpečení chodu společnosti. X Marketingový plán dává odpověď na otázky, jakým způsobem budou výrobky či služby oceňovány, propagovány a prodávány. ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

KAŽDOPÁDNĚ JE TŘEBA NĚJAKÝ MÍT! Co musí obsahovat? Může mít podobu jednoduchého seznamu aktivit nebo na několik stránek. Může mít podobu rozsáhlého dokumentu. Malé firmy mohou mít podnikatelský a marketingový plán jako jeden dokument. Rozsah je dán zkušenostmi podniku, rozsahem služeb a produktů, složitostí trhu, rozsahem marketingové kampaně a velikostí týmu. Časovou osu protože plán, strategie je vždy na určitou dobu, která se většinou pohybuje od jednoho roku až do pěti let. KAŽDOPÁDNĚ JE TŘEBA NĚJAKÝ MÍT! ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Jaká je jeho struktura? V marketingovém plánu by nemělo chybět: Stručné shrnutí Vize a poslání firmy, podnikové cíle a strategie Situační analýza – analýza vnitřního a vnějšího prostředí firmy Závěr komplexní analýzy podniku a produktu (SWOT analýza) Marketingové cíle a cílové trhy Marketingové strategie Rozpočet na marketing Akční plán – prováděcí dokument Způsob kontroly plnění plánu ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Jak napsat plán aby byl realizovatelný, hodnotitelný a měřitelný? Cíl dle S M A R T KPI (měřitelné výstupy) Paretovo pravidlo 80:20 Prováděcí dokument (akční plán) Rozpočet Systém kontroly ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Vize, poslání a cíle Stanovení vize a poslání je úplně první aktivita při realizaci strategického procesu, bez kterých nemůže firma úspěšně fungovat. Následuje stanovení cílů. Vize musí dát odpověď na otázku: JAK BUDE PODNIK VYPADAT V BUDOUCNOSTI? (ČÍM BUDEME?) Poslání představuje hlavní důvod: PROČ PODNIK EXISTUJE? (CO BUDEME DĚLAT?) Podnikové cíle pak dávají jasný rámec vytyčeným metám: ČEHO KONKRÉTNĚ CHCEME V NÁSLEDUJÍCÍM OBDOBÍ DOSÁHNOUT? ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Definujte vizi, poslání! Vize naší společnosti je: JAK BUDE PODNIK VYPADAT V BUDOUCNOSTI? (ČÍM NEBO KÝM BUDEME?) Posláním naší společnosti je: PROČ PODNIK EXISTUJE? (CO BUDE DĚLAT, PRODUKOVAT, POSKYTOVAT?) ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Zdroj: web společnosti TES Vsetín Jak to může vypadat Zdroj: web společnosti TES Vsetín ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Situační analýza firmy Je třeba pozorovat svoji firmu a její okolí! Situační analýza pozoruje jednotlivé složky a vlastnosti vnějšího a vnitřního prostředí, ve kterém firma podniká nebo hodlá podnikat. Musíte analyzovat nejen jaké jsou tyto složky, ale také jak na Vás působí. K tomuto účelu se dá využít struktura 5C a SWOT analýza, která shrnuje nejdůležitější slabé a silné stránky ve vztahu k nejzávažnějším příležitostem a hrozbám. ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Situační analýza firmy 5C Obsah situační analýzy 5C: Company (podnik) - analýza vnitřních podmínek organizace, jejích zdrojů a produktů. Mezi vnitřní prostředí firmy patří (zázemí, zkušenosti, sociální aspekt, sociální myšlení, kvalita zaměstnanců, produktů a služeb, organizační struktura, kultura firmy, materiální faktory, aj.). Customers (zákazníci) - analýza trhů, zákaznických segmentů Competitors (konkurence) - analýza konkurenčních organizací Collaborators (partnerství firmy, osoby) - analýza osob, se kterými je možné navázat spolupráci Climate/ Context (makroekonomické faktory vnější prostředí) - analýza dalších vnějších podmínek ovlivňujících fungování nebo podnikání (demografické, ekonomické, přírodní, technologické, politické prostředí, kulturní prostředí, úrokové sazby, aj.) ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: SWOT analýza ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Udělejte situační analýzu firmy! Podnik, Zákazníci, Konkurence, Partnerství firmy, osoby, Makroekonomické faktory Vnitřní prostředí firmy Slabé stránky Silné stránky Vnější faktory prostředí Příležitosti Hrozby ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Trh, výrobek a zákazník Před návrhem vhodné strategie by měly být zvoleny cílové trhy, na které firma zaměří. Proces výběru cílových trhů (strategie) obsahuje tři základní kroky – segmentace trhu, výběr cílových tržních segmentů a volba umístění produktu v myslích zákazníků. Segmentace trhu je metoda, která řeší analýzu trhu, tak bychom byli schopni co nejlépe poznat strukturu trhu potažmo zákazníků. Cílové segmenty (zákazníci) se navzájem odlišují svými potřebami, charakteristikami a nákupním chováním. ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Popis výrobku nebo služby Popište: ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Segmentace trhu Cílem je poznat strukturu daného trhu, na který chceme vstoupit s naším výrobkem nebo službou. Nestačí pouze popsat segmenty z pohledu chování a stavu, ale je třeba také vyčíslit hodnotově jejich počet. Nejčastější segmentační kritéria: Geografická – zákazníci jsou rozděleni podle svého prostorového (geografického) rozmístění (vesnice, město, region, stát, aj.). Demografická – zákazníci se dělí podle dispozic daných životem (věk, pohlaví, etnika, náboženství, rodinný stav aj.). Socioekonomická – socioekonomický status vyjadřující chování a soužití (vzdělání, povolání, příjem, postavení aj.). Psychologická – zákazníci se dělí podle psychologického profilu (životní zájmy, postoje, hodnoty aj.) Nákupní chování – frekvence a rozsah nákupů, loajalita k dodavateli, postoj k riziku aj. ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Sběr dat o zákazníkovi PERSONA Jméno: František Věk: 68 Vzdělání: SOU Zájmy: Sběr pivních lahví Bydliště: Olomouc, okrajová část Jak komunikuje: Mobilní telefon, pošta Osobní cíle: Být dobrým dědečkem Jak tráví čas: V restauraci a na zahrádce Proč si koupí: Má rád naše pěkné věci, rád dělá radost …….. ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Marketingové cíle Naše hlavní firemní cíle: ČEHO MÁ BÝT DOSAŽENO? JAK VELKÁ SE UVAŽUJE ZMĚNA? JAKÝ OBRAT? CÍL MUSÍ BÝT JEDNODUCHÝ A JEDNOZNAČNÝ! PŘÍKLAD: REALIZACE 10 OBCHODNÍCH SCHŮZEK S DOSAŽENÍM 20 000 KČ DO 2 MĚSÍCŮ ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Marketingový mix 4P Zvolte vhodné marketingové nástroje (marketingový mix), který využijeme k dosažení cílů. Marketingový mix 4P: Product – rozmanitost, jakost, design, funkce, značka, balení, velikost, služby, záruka, recyklace, reklamace aj. Price – ceníková cena, slevy, srážky, termíny placení, úvěrové podmínky Place – distribuční politika, pokrytí, sortiment, lokalita, zásoby, doprava Promotion – podpora prodeje, reklama, image produktu, public relations, osobní prodej, přímý marketing   ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: výrobek a zákazník Segmentace trhu (Koho máme na trhu a jak se chová jak vypadá?) Targeting (Koho jsme vybrali jako cílového zákazníka?) Positioning (Jak chceme aby náš produkt nebo službu vnímali zákazníci?) ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Komunikační cíle Vztah (Akce) Sympatie (Pozornost) Porozumění (Zájem) Povědomí (Touha)

Postup při tvorbě plánu: Komunikační nástroje Reklama v Novinách Rozhlasová reklama Psaní článků Roznášení Letáků Pořádání seminářů Reference Používání reklamních předmětů Hostování Tisk Brožur Produkce bulletinů Být v kontaktu Příprava DVD Poskytování sponzorství Vztah s Veřejností (PR) ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Sestavení akční plán a rozpočet Popis jednotlivých dílčích aktivit marketingového plánu, které mají zajistit dosažení cílů. Každý cíl by měl mít minimálně jednu aktivitu v akčním plánu. Následně je možno jednotlivé aktivity ocenit a sestavit rozpočet. Rozpočet: Pro sestavení rozpočtu, musíme nejdříve spočítat očekávané náklady a tržby za plánované období. Rozpočet sestavujeme na základě minulého období, cílů, nebo procentem z tržeb. ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Sestavení akčního plánu Rámec pro klíčovou aktivitu: Jednotlivé aktivity dohromady tvoří akční plán. Akční plán musí mít nastaven také systém kontroly a hodnocení! Název aktivity: Cíl aktivity: Měřítko úspěchu (KPI): Náplň aktivity: Zodpovědná osoba: Realizátor: Termín dosažení: Dílčí úkoly: Cena: ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Postup při tvorbě plánu: Sestavení rozpočtu Rámec pro rozpočet: Každou aktivitu je třeba dobře rozebrat na jednotlivé podložky, ze kterých vznikne celková cena aktivity. Název aktivity: Název úkolu: Náklady na úkol: Úkol č. 1 Úkol č. 2 Úkol č. 3 Úkol č. 4 Cena celkem: ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Používejte selský rozum! Na co nezapomínat! Pokud víme, že nemáme zdroje na realizaci plánu nedělejme ho! Marketingový plán sám o sobě úspěch nezajistí, je třeba realizovat! Marketingový plán by měli realizovat lidé, kteří ho budou aplikovat! Plán je na určité období a je třeba ho aktualizovat dle skutečnosti! Je dobré mít záložní plán v případě zhoršení nebo zlepšení podmínek! Zhodnoťte trh a konkurenci Sestavte seznam nástrojů, k propagaci Udělejte plán s cíli a to jak jich dosáhnete! Měřte a vyhodnocujte výsledky Používejte selský rozum! ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz

Ing. Vratislav Muzikant 608 832 297 muzikantv@seznam.cz Děkuji za pozornost! Ing. Vratislav Muzikant 608 832 297 muzikantv@seznam.cz ATRACT CONSULTING s.r.o., Javůrkova 505/46, 700 30 Ostrava, IČ: 60777206, www.atract.cz