Hrátky s češtinou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Procvičujeme větné členy 2
jsou slova, která vyjadřují vlastnosti osob, zvířat a věcí.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Předložky -Předložky jsou neohebné slovní druhy, které samy o sobě nejsou větnými členy. -Plného významu nabývají pouze ve spojení s podstatnými jmény,
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Jazyk český Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_02_19.
Věta jednoduchá, souvětí
Pamatujete si, jak jsme si v loňském školním roce hráli na pošťáky? Každé slovo byl dopis s adresou, který jsme museli správně doručit. Teď si všechny.
Neohebné slovní druhy Český jazyk - 7. ročník.
Grafické znázornění věty jednoduché
ŽIVOTNOST PODSTATNÝCH JMEN RODU MUŽSKÉHO
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÝ EKVIVALENT
Hrátky s češtinou.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
PŘÍSUDEK Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-28
Podstatná jména rodu mužského
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Doplň správně koncovky podstatných jmen, napiš vzory podle kterých se skloňují. Ze vzoru vyber uvedené písmenko a napiš ho do připraveného sloupce.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
PODSTATNÁ JMÉNA Eva Velanová
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_57_Podmet Autor: Mgr. Dana Hatašová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Jméno autoraMgr. Blanka Pišvejcová Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník4. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a.
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_CJ4_Shoda přísudku s podmětem.
S HODA PODMĚTU A PŘÍSUDKU Bc. K. Matějková. P ODMĚT A PŘÍSUDEK podmět podstatné jméno v 1. pádě příklad: maminka, ovoce, stroj přísudek sloveso součástí.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
ŽENA.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
KOMPLEXNÍ VĚTNÝ ROZBOR
Grafický rozbor vět Postup.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
Vy_32_Inovace_52_Skupiny bě-bje, vě-vje, pě, mě-mně
Věta dvojčlenná, věta jednočlenná, větný ekvivalent
Opakujeme vedlejší věty 1
PŘÍSUDEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Větný ekvivalent VY_32_INOVACE_54_Vetny ekvivalent
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
Věta Hasiči museli vyjíždět v Příbrami několikrát kvůli spadlým stromům a větvím, ohrožujícím bezpečnost silničního provozu.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_02_3A02Čj9_Větné členy
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY VY_12_INOVACE_Rů_I_23
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová Téma: Seznámení s přísudkem a podmětem
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Rozvíjející větné členy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
VY_32_INOVACE_40_CJ_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Transkript prezentace:

Hrátky s češtinou

Jazyková rozcvička

Slovní křížovka V následujících větách chybí vždy jedno slova, toto slovo doplň do křížovky. Umíš definovat slovo, které ti vzniklo?

Slovní křížovka P Do cíle D _ _ _ HL jako čtvrtý. Musíme _ B _ _ _ _ _ T nové zboží. Dobře si to rozmyslel, udělal to _ _ D _ _ _ . V těle máme krevní _ _ _ H . Z kmene stromu vyrašila nová _ _ _ _ V.

Slovní křížovka - ŘEŠENÍ P D O B Ě H L J E N A T V M Do cíle D _ _ _ HL jako čtvrtý. Musíme _ B _ _ _ _ _ T nové zboží. Dobře si to rozmyslel, udělal to _ _ D _ _ _ . V těle máme krevní _ _ _ H . Z kmene stromu vyrašila nová _ _ _ _ V.

větný člen, podstatné jméno v 1. pádě Křížovka - řešení PODMĚT větný člen, podstatné jméno v 1. pádě