Narodil se v rodině mlynáře 2. dubna 1875 v Napajedlích. Byl český vojenský důstojník, účastník první světové války, sedmidenní války o Těšínsko.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hans Christian Andersen
Advertisements

Život je jako cesta vlakem…
Protektorát Čechy a Morava
Naše země za 1. světové války
BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA – lekce i příběh
Anna Franková Anna Franková byla židovská dívka, která formou deníku zaznamenávala osudy vlastní rodiny, pronásledované za 2. světové války nacisty. Narodila.

11. ČEŠI A NĚMCI 12. SMĚŘUJEME K SAMOSTATNOSTI
Definice zapomínání: 1. Zánik vzpomínky. 2. Zánik nežné náklonnosti.
Bitva u Kolína 18. června 1757.
Světová literatura po 1. světové válce
V neděli 28. září se uskutečnila druhá letošní národní pouť na místa spojená s prvním československým odbojem. Cílem cesty se stal Kyjev, hlavní město.
17.Listopad 1939 a 1989 Lukáš Maršoun 7.třída – 2010/2011.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_03 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluČeskoslovenské legie Anotace Prezentace vysvětluje,
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
Svět po válce 5. část.
Česká republika Demokratický stát.
generál Karel Paleček Prvním velitelem výsadkového vojska
Válka Autor: Boris Zagora Prezentace: 2.světová válka Datum:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
George Washington a revoluce v Americe
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Vypracoval Mgr. David Mikoláš
1. světová válka ( ).
II. ZIMNÍ LEGIOMARŠ MOTTO: „Nejkrásnější:
Karel Čapek PhDr. Karel Čapek narozen 9. ledna 1890 v Malých Svatoňovicích, zemřel 25. Prosince 1938 v Praze, byl český spisovatel, novinář, dramatik,překladatel.
Napoleon Bonaparte (15.srpna května 1821)
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se vrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů rodičům.
Napoleon Bonaparte – ruské tažení a pád
SSSR a studená válka Stalinův diktát Roztržka mezi SSSR a Jugoslávií
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Milan Rastislav štefánik.
POVALEČNÉ ČESKOSLOVENSKO
Lipany.  Lipany leží 4 km západně od Kouřimi.  První záznam o vesnici je z roku  Do české historie se zapsala bratrovražednou bitvou.  30.května.
Karel Čapek.
Vznik Československa II.
DĚJINY VE FOTOGRAFIÍCH Češi a Slováci za první světové války Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Pokud člověk odejde z vlasti, jakými způsoby může i tak bojovat proti okupantům v jeho vlasti?
1. SVĚTOVÁ VÁLKA
Tomáš Garrigue Masaryk
Vypracoval: Mgr. Běla Burkovcová Materiál: VY_32_INOVACE_31
Karel Čapek. Kdo to je? Byl český spisovatel, novinář, dramatik, překladatel a fotograf. Narodil se v Malých Svatoňovicích. Studoval na gymnáziu.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Autor prezentace: Matěj Weinrich autor fotografií: Matěj Weinrich.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Dnes žijeme v samostatném státě a jako úřední jazyk používáme češtinu. Problémy.
Odraz 1. světové války v literatuře Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je prostřednictvím „Programu na podporu činnosti.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_03_HISTORIE ČR_PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY Autor:MGR. OLGA FILÍPKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_1242_VZNIK_SAMOSTATN ÉHO_ Č ESKOSLOVENSKA.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_01_PRVNI_SVETOVA_VALKA Název materiálu:První světová válka Předmět:Člověk a jeho světRočník: 5. Časová dotace:45 minutDatum.
2. Fáze Vytvořili: Tereza Maxová, Jiří Horák, Michaela Slavíková, Jeremiáš Furst.
Tomáš Havlický. Karlova Rodina  Otec: Jan Lucemburský  Matka: Eliška Přemyslovna  Jeho pravé jméno: -Václav IV Eliška Přemislovna Jan Lucemburský.
Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách. VY_32_INOVACE_60_První_světová_válka.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_12_Televize
T.G.M..
2. fáze studené války – V čele Sovětského svazu Stalina vystřídal Nikita Sergejevič Chruščov V SSSR došlo k mírnému uvolnění poměrů Po Stalinově.
První světová válka. Vznik československého státu.
Anotace: Prezentace pro 8. ročník. POMOCNÝ MATERIÁL K VÝKLADU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
TÉMA: Tomáš Garrigue Masaryk
Jan Žižka z Trocnova Zdroj:
Hádej, kdo jsem? NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
100 LET REPUBLIKY Výukový materiál.
1. Ve kterém roce vypukla 1. světová válka
Mimořádné události u nás a ve světě
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Transkript prezentace:

Narodil se v rodině mlynáře 2. dubna 1875 v Napajedlích. Byl český vojenský důstojník, účastník první světové války, sedmidenní války o Těšínsko a bojů na Slovensku proti Maďarské republice rad. Vystudoval kadetní školu v Praze, kde dosáhl hodnosti poručíka. Po škole nastoupil do rakousko-uherské armády. V letech 1898 – 1917 působil ve francouzské cizinecké legii. V době první světové války organizoval československé legie a získal mnoho vyznamenání. V mladé Československé republice zastával postupně řadu významných funkcí. Při příležitosti jeho šedesátých narozenin mu byla v Napajedlích odhalena pamětní deska. V roce 1939 odešel do Francie a po porážce země v roce 1940 odešel do Casablanky v Maroku, kde v roce 1945 zemřel. Jeho ostatky byly v roce 1996 přeneseny z Casablanky do rodinného hrobu v Napajedlích.

Bratři a sestry legionáři, milí přátelé, vážení hosté! Opět po roce se setkáváme zde, v místě, kde leží naši hrdinové. Z našich setkání u jejich hrobu se stala tradice. Je třeba oživovat vzpomínky, je třeba hledat pravdu. Opět po roce se setkáváme zde, v místě, kde leží naši hrdinové. Z našich setkání u jejich hrobu se stala tradice. Je třeba oživovat vzpomínky, je třeba hledat pravdu. Pravdu o důležitých událostech, pravdu o tom jak se staly a hlavně proč se staly. Vždyť každé proto, má svoje proč. Proč se nám stále tvrdí, že jsme jako národ málo hrdinní, že nebojujeme, dokonce že z boje utíkáme. Proč? Pravdu o důležitých událostech, pravdu o tom jak se staly a hlavně proč se staly. Vždyť každé proto, má svoje proč. Proč se nám stále tvrdí, že jsme jako národ málo hrdinní, že nebojujeme, dokonce že z boje utíkáme. Proč? Protože se to hodí, protože se někdo bál naší síly a udatnosti, protože někdo zneužil naše soupeření mezi sebou a na tom postavil svoji obranu. Léta jsme byli utvrzováni v tom, že prototypem českého vojáka je Švejk. A teď tu stojíme u hrobu našich předků, kteří byli beze všech příkras hrdinové. Protože se to hodí, protože se někdo bál naší síly a udatnosti, protože někdo zneužil naše soupeření mezi sebou a na tom postavil svoji obranu. Léta jsme byli utvrzováni v tom, že prototypem českého vojáka je Švejk. A teď tu stojíme u hrobu našich předků, kteří byli beze všech příkras hrdinové. Ne proto, že padli, ale proč padli. Bránili do poslední kapky krve zemi, která jim byla matkou, bránili svoje tradice, svoji historii, svoje ideály. Bránili prostý život lidí pracujících a zvelebujících svůj domov. Bránili nás… Ne proto, že padli, ale proč padli. Bránili do poslední kapky krve zemi, která jim byla matkou, bránili svoje tradice, svoji historii, svoje ideály. Bránili prostý život lidí pracujících a zvelebujících svůj domov. Bránili nás… A my jsme tu proto, abychom svou prací hledali, obhajovali a nesli dál pravdu. Loňský rok byl rok legií, výročí 100 let od jejich založení. Kdo byli legionáři? Ve škole se o nich moc nemluvilo, a když, tak jako o vojenských zbězích. Osvícenější a odvážnější učitelé se zmínili o tom, že to byli vojáci, kteří odmítali bojovat za císařství. Kdo byli legionáři? Ve škole se o nich moc nemluvilo, a když, tak jako o vojenských zbězích. Osvícenější a odvážnější učitelé se zmínili o tom, že to byli vojáci, kteří odmítali bojovat za císařství.

Když se začteme do deníků, které se zachovaly a jsou dnes opravdovým pokladem a svědectvím, dozvíme se, že mnoho z těchto udatných mužů do legií vstoupila proto, že byli těžce raněni, byli válečnými zajatci a vstup do legií byla jedna z mála možností, jak něco udělat pro svou vlast. Ve Francii dokonce došlo k situaci, kdy měli Češi do 24 hodin opustit zemi a do francouzských legií je přijmout nechtěli. Museli dlouze dokazovat své úmysly. V diktátorských režimech se o jejich mírotvorném působení nemluvilo. Přesto téměř v každé rodině se najde někdo z předků, kdo v legiích působil. Jenže znají jména, ale mnohdy neznají příběh, který jejich otec, dědeček či strýc prožil. Musíme hledat, pátrat po zapomenutých fotografiích, ztracených denících, poslouchat vyprávění a bádat. Musíme hledat pravdu. Jenže znají jména, ale mnohdy neznají příběh, který jejich otec, dědeček či strýc prožil. Musíme hledat, pátrat po zapomenutých fotografiích, ztracených denících, poslouchat vyprávění a bádat. Musíme hledat pravdu. O událostech, které se staly v tomto kraji před 96 lety, také koluje řada legend a polopravd. Jak čeští vojáci byli krutí a zlí, jak okrádali obyvatele, hlásící se k polské národnosti. Ano, byla to válka, a každý válečný konflikt je krutý. O událostech, které se staly v tomto kraji před 96 lety, také koluje řada legend a polopravd. Jak čeští vojáci byli krutí a zlí, jak okrádali obyvatele, hlásící se k polské národnosti. Ano, byla to válka, a každý válečný konflikt je krutý. Musíme se zeptat, proč to všechno bylo, kdo tuto válku vlastně rozpoutal a proč, komu přinesla užitek. Pravdu nehledáme proto, abychom na někoho ukázali prstem. Hledáme ji proto, abychom ji znali, abychom se poučili, dali si pozor na manipulativní chování některých současníků. Musíme se zeptat, proč to všechno bylo, kdo tuto válku vlastně rozpoutal a proč, komu přinesla užitek. Pravdu nehledáme proto, abychom na někoho ukázali prstem. Hledáme ji proto, abychom ji znali, abychom se poučili, dali si pozor na manipulativní chování některých současníků. Pravdu hledáme proto, abychom si mohli vážit sami sebe. Pravdu hledáme proto, abychom si mohli vážit sami sebe.