Roman Valeš projekt AVT
Cíl práce Obeznámení s programovacím jazykem Java Práce s vývojovými nástroji Hierarchie kódu Androidu Vytvoření Android aplikace
Android Jedná se především o systém vytvořený pro mobilní (přenosné) zařízení Běží na linuxovém jádru verze 2.6 Pod záštitou společnosti Google
Proč Java Výběr Javy jako hlavního programovacího jazyku byl především díky přednostem tohoto jazyka Přenositelnost mezi systémy (lze spustit na stroji kde je virtuální stroj JVM – Java Virtual Machine) Java API – aplikační programové rozhraní (knihovny) Po buildu android aplikace, se Java bytekód konvertuje a je předán virtuálnímu stroji do Dalvik bytekódu
Vývojový nástroje Eclipse Eclipse Classic vývojové prostředí pro psaní Java programů potřeba stáhnout plugin pro tvoření mobilních aplikací Eclipse plugin ADT (Android Development Tools) přidává v eclipse možnost vytvoření Android aplikace
Eclipse rozhraní
Vývojový nástroj pro Android SDK (Software Development Kit) nástroj pro úpravu grafických prvků optimalizace vzhledu obrazovek emulátor ARM zařízení
Z vývojového pohledu lze dělit na: Source (src) – jedná se o logické řešení aplikace (kód) Resource (res) – zde se řeší vzhled aplikace, řešeno pomocí XML souborů do prostředků patří i Values, zde se zapisují všechny počáteční řetězce (strings.xml) uložené v aplikaci Konstrukce Android aplikace
Architektura uvnitř aplikací Skládá se ze 4 základních typů komponentů: Activities – komponenty uživatelského prostředí odpovídající jedné obrazovce/formuláři Services – služba bez UI běžící dlouhodobě na pozadí (stahování, přehrávání, výpočet) Content providers – cesta, jak sdílet data ven z aplikace (např. sms, kontakty, bookmarky) Broadcast Intent Receivers – naslouchadlo vzkazů z vnějšku (i zevnitř aplikace) Existence každé komponenty je deklarovaná v souboru AndroidManifest.xml
Activity U Androidu nefunguje aplikace jako main() kód, zavádí se zde pojem activity Activity je zjednodušeně řečeno jedna uživatelská obrazovka, má svůj layout (grafický vzhled) a logiku jednotlivých operací Aplikace má více activit, lze mezi nimi přepínat, ale v popředí běží vždy jen jedna obrazovka(activity) Activity má životní cyklus, pokud je posunuta do pozadí je zastavena a spadá na vrchol zásobníku
Životní cyklus activity
Vytvoření aplikace Snake Jedná se o hru Snake Musíme pohybem do 4 stran zajistit vytvoření co nejdelšího hada a zamezení naražení do sebe/hrany
Děkuji za pozornost
Použité zdroje GOOGLE. Android Developers [online] [cit ]. Dostupné z: