Roman Valeš projekt AVT. Cíl práce Obeznámení s programovacím jazykem Java Práce s vývojovými nástroji Hierarchie kódu Androidu Vytvoření Android aplikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Web Michal Žůrek Jak se na něj dívám já..
Advertisements

Něco málo o ICNET s.r.o. Správa kódu v historii – přechod na TFS (TF Server) Nové platformy – přechod na TFS (TF Service) Integrace TFS s nástroji třetích.
Úvod do platformy Java EE
VÝVOJ PROGRAMOVACÍCH JAZYKŮ PERSPEKTIVY ELEKTRONIKY 3. Celostátní seminář, 18. března 2003 Ing. Pavel Pokorný UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ Fakulta technologická.
Windows 8 ZMVS. Windows 8 Nové 3D uživatelské rozhraní s kódovým názvem Wind. Nové uživatelské rozhraní bude požadovat minimálně 170MB video paměti a.
Workflow Foundation Základy a architektura
Modelování procesů pomocí workflow
Tomáš Baďura ARI.  Mnoho velkých společností dávno začalo prosazovat přesun výpočetního výkonu IT do velkých datových center.  Decentralizované systémy.
LabVIEW Teoretická část
Dlouhodobá maturitní práce Windows Phone 7 Adam Vongrej I4D.
Informační systémy ZMVŠ. ERP ERP (Enterprise Resource Planning) –Enterprise Resource Planning (ERP) je informační systém, který integruje a automatizuje.
OS-PDA,kapesní PC,komunikátorů a smartphonů Vypracoval:Petr Rabada AT3.A Pátek
25. ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ
Maturitní okruh č. 7. Odstínit aplikace od specifik HWSpráva procesůSpráva pamětiSpráva souborůSpráva vstupů a výstupůSpráva sítěSystém ochrany a bezpečnostiSystém.
Štěpán Lískovec, 4.A.  =základní programové vybavení počítače (tj.software)  hlavní úkol:  A, zajistit uživateli možnost ovládat PC  B, vytvořit pro.
Softwareová architektura
Modelovací jazyk UML. Jazyk UML je víceúčelový modelovací jazyk, který byl vyvinut speciálně pro účely softwarového inženýrství. Obsahuje formalizovaný.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Operační systémy.
Operační systémy.
JIRA školení.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
C# - Úvod Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
David Kratochvíl. * Linux – označení pro operační systém (OS) * 1,3 milionu mobilních zařízení s Androidem aktivováno každý den * Většina ze TV.
Transparentní modelování a provádění procesů Michael Juřek Software Architect Microsoft s.r.o.
Operační systém Android
Návrh a tvorba WWW Přednáška 13 Vývoj webových aplikací.
uložené procedury (stored procedures) triggery, sekvence, pohledy, funkce, parametrické dotazy (prepared statements) komplexní agregace a SQL dotazy jiné.
PROJEKT : SCADA systémy na mobilních zařízeních AUTOŘI : Ing. Ondřej Krejcar Ing. Stanislav Slíva.
Vývoj Android Aplikace
Databázové modelování
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_142_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
2005 Adobe Systems Incorporated. All Rights Reserved. 1 Inteligentní PDF formuláře Vladimír Střálka Territory Account Manager Adobe Řešení pro.
Popis uživatelského prostředí Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing.
Petr Šetka solutions architect Mainstream Technologies, s.r.o.
Operační systémy Název a adresa školy
ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI FAKULTA ELEKTROTECHNICKÁ KATEDRA TEORETICKÉ ELEKTROTECHKY Oddělení informatiky Java Micro Edition pro mobilní zařízení.
IDEA Web Systém 5.0 Pavel Bezstarosti IDEA spol. s r.o
Programování POCSI. Programovani/POCSI2 Základní pojmy Akce - děj nad objekty, mající začátek a konec, a mající přesně definovaný účinek. Příkaz - popis.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
OPERAČNÍ SYSTÉMY.
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Katedra počítačů ČVUT FEL
Jakub Špork 10. ledna ICT – pojmová rozlišovačka  Informační systém - informační technologie - komunikační technologie – hardware -
doc. RNDr. Zdeněk Botek, CSc.
PHP Programy pro tvorbu WWW stránek - 01
XSLT překladač Marek Běhálek Informatika a aplikovaná matematika FEI VŠB-TU Ostrava.
Operační systémy. Výpočetní systém Stroj na zpracování dat vykonávající samočinně předem zadané operace.
Základy operačních systémů
Mobilní operační systémy
WebOS – operační systém (nejen) pro mobilní přístroje Lukáš Jelínek AIKEN s.r.o. -
Hybridní mobilní aplikace pro Android Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu.
ORSOFT RADNICE OPEN – ÚVODNÍ SEZNÁMENÍ Petra Hoffmanová.
AS/400 (IBM iSeries) Úvod. Co vlastně je AS/400 (IBM i)? Aplikační systém 400 (AS/400) byl navržen jako počítač obecně použitelný v obchodním prostředí.
K5 - mobilní aplikace, webový klient Petr Žabička Lenka Damborská Moravská zemská knihovna v Brně
23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Hotel Tatra, Velké Karlovice Portlety, navigace a personalizace UIS Milan Šorm.
SOFTWARE Operační systémy.
Vypracoval / Roman Málek
Název školy: Autor: Název: Číslo projektu: Název projektu:
Vývoj mobilních aplikací a jejich výhody
Operační Systém Operační systém je v informatice základní programové vybavení počítače (tj. software), které je zavedeno do paměti počítače při jeho.
Vytvořil Jaroslav Kudr pro OATGM
JavaFX Tools Michal Škvor Software Developer SUN Microsystems 1.
Hybridní mobilní aplikace pro Android
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Resources-multijazykové prostředí
Resources (úvod, demo vložení obrázku do aktivity)
Elektronická podatelna
Operační systémy.
Praktická cvičení Úvodní hodina David Malý kabinet 205.
Transkript prezentace:

Roman Valeš projekt AVT

Cíl práce Obeznámení s programovacím jazykem Java Práce s vývojovými nástroji Hierarchie kódu Androidu Vytvoření Android aplikace

Android Jedná se především o systém vytvořený pro mobilní (přenosné) zařízení Běží na linuxovém jádru verze 2.6 Pod záštitou společnosti Google

Proč Java Výběr Javy jako hlavního programovacího jazyku byl především díky přednostem tohoto jazyka  Přenositelnost mezi systémy (lze spustit na stroji kde je virtuální stroj JVM – Java Virtual Machine)  Java API – aplikační programové rozhraní (knihovny) Po buildu android aplikace, se Java bytekód konvertuje a je předán virtuálnímu stroji do Dalvik bytekódu

Vývojový nástroje Eclipse Eclipse Classic  vývojové prostředí pro psaní Java programů  potřeba stáhnout plugin pro tvoření mobilních aplikací Eclipse plugin ADT (Android Development Tools)  přidává v eclipse možnost vytvoření Android aplikace

Eclipse rozhraní

Vývojový nástroj pro Android SDK (Software Development Kit)  nástroj pro úpravu grafických prvků  optimalizace vzhledu obrazovek  emulátor ARM zařízení

Z vývojového pohledu lze dělit na:  Source (src) – jedná se o logické řešení aplikace (kód)  Resource (res) – zde se řeší vzhled aplikace, řešeno pomocí XML souborů  do prostředků patří i Values, zde se zapisují všechny počáteční řetězce (strings.xml) uložené v aplikaci Konstrukce Android aplikace

Architektura uvnitř aplikací Skládá se ze 4 základních typů komponentů:  Activities – komponenty uživatelského prostředí odpovídající jedné obrazovce/formuláři  Services – služba bez UI běžící dlouhodobě na pozadí (stahování, přehrávání, výpočet)  Content providers – cesta, jak sdílet data ven z aplikace (např. sms, kontakty, bookmarky)  Broadcast Intent Receivers – naslouchadlo vzkazů z vnějšku (i zevnitř aplikace) Existence každé komponenty je deklarovaná v souboru AndroidManifest.xml

Activity U Androidu nefunguje aplikace jako main() kód, zavádí se zde pojem activity Activity je zjednodušeně řečeno jedna uživatelská obrazovka, má svůj layout (grafický vzhled) a logiku jednotlivých operací Aplikace má více activit, lze mezi nimi přepínat, ale v popředí běží vždy jen jedna obrazovka(activity) Activity má životní cyklus, pokud je posunuta do pozadí je zastavena a spadá na vrchol zásobníku

Životní cyklus activity

Vytvoření aplikace Snake Jedná se o hru Snake Musíme pohybem do 4 stran zajistit vytvoření co nejdelšího hada a zamezení naražení do sebe/hrany

Děkuji za pozornost

Použité zdroje GOOGLE. Android Developers [online] [cit ]. Dostupné z: