Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Export dat, vytvoření tabulek a grafů na
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
VLIV ZMĚN SVĚTA PRÁCE NA KVALITU ŽIVOTA 2005 – 2008 Moderní společnost a její proměny Seminář k výzkumu na úseku BOZP
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Prezentační dovednosti Jiřincová M.. Dobrá prezentace závisí na:  Kvalitním obsahu  Dobrém přednesu  Dobře sestavené prezentaci (v Power Pointu, v.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Analýza dat.
Dramaturgie dotazníku
Výzkum bývá intenzivnější než průzkum.
Sociologický výzkum.
Biostatistika 10. přednáška
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
SOCIOLOGIE Sociologický výzkum. 1 Sociologický empirický výzkum, je nástrojem, umožňujícím řešit určitý problém.
Tazatelská síť.
Téma: Práce se zdroji Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Charakteristické rysy a typy jednorozměrného rozdělení četností.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_HRUBA.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Metody pedagogické diagnostiky
Tvorba spojnicových grafů v aplikaci MS Excel
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Téma: Současná spisovná čeština v pravidlech Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Téma: Rodinný rozpočet
Vytvoření tabulek a grafů na V této prezentaci krok za krokem ukážeme, jak exportovat data do Excelu či do jiného programu. A dále.
Průzkum sebehodnocení zdravotního stavu a disability Popis metody průzkumu Datum: 13. června 2006 Číslo projektu: Připravil: Petr Hrala.
 Kurs: Vybrané kapitoly z výzkumu veřejného mínění  FSV UK, U Kříže 8  Středa  PhDr. Jiří Vinopal, Ph.D.  Centrum pro výzkum veřejného.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
Ústní prezentace Vědecká komunikace - PSY475 ( ) Mgr. Michaela Širůčková.
Marketing sportu obecná část
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
Bakalářská práce Vedoucí práce: Autor práce: Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Mgr. Petra Kadlecová Ludmila Pokorná Významn é faktory v hodnocen í osobnosti.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Název příspěvku: K pedagogické přípravě učitelů SOŠ z pohledu edukátora Karel OURODA, Ph.D., Mgr. et Mgr. novinář a odborný pedagog Workshop partnerství.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Projekt Mapa školy Jihlava,
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
PORTFOLIO PEDAGOGA – DATA Z RYCHLÉHO ŠETŘENÍ NIDV 2016 Mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogů , Praha Tomáš Machalík.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vnitropodniková komunikace ve vybraném podniku Autor práce: Denisa.
Marketingový výzkum v určité vybrané firmě Obhajoba Bakalářské práce
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 2.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Ekonomické vyhodnocení firemního vzdělávání a jeho vliv na výkonnost.
Sociologie - projekt 2. C.
Metody a techniky výzkumu II.
Název plánované práce Student: Vedoucí práce: Třída: Školní rok:
Školní vědecký projekt
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař

Sociologické metody Pozorování – základní metoda Rozhovor – pracné, obsáhne méně resp. Dotazník – obsáhne větší množství resp. Průzkum – přesnější, více resp. Výzkum – pracnější, přesnější, větší vypovídací hodnota

Sociologické metody - dotazník Dotazník – efektivní metoda, s nižšími náklady, obsáhne i větší počet jedinců Otázky – předem dané, menší počet, opakují se, nevyžaduje osobní setkání s respondentem, relativně rychlé vyhodnocení

Sociologické metody - průzkum náročnější metoda zkoumání předpokládá vybranou několikasetčlennou skupinu, odpovídající struktuře společnosti (či zkoumané skupině) předem dané otázky v určitém pořadí otevřené, uzavřené otázky

Sociologické metody - výzkum nejpřesnější, s velkou vypovídací hodnotou nejpracnější reprezentativní nad tisíc respondentů předem dané otázky v určitém pořadí otevřené, uzavřené otázky

Sociologické metody - úkol Na základě studia připravte za pomoci textového editoru Word dotazník s libovolným tématem. Sestavte tým, který bude dotazník realizovat, jeho složení předejte učiteli. S využitím programu Excel vyhodnoťte přehledně odpovědi respondentů – grafy, tabulky,…