Pozvánka na party – vkládání klipartů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.3 (Data vložená z MS Excel)
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Martin Dlouhý. Vytvořeno dne Nový začátek (New start) CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a mateřská škola Bzenec
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Základní škola a mateřská škola Bzenec
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
X EXEL.
Textový procesor Open Office, Writer VLOŽENÍ OBRÁZKU, ÚPRAVA OBRÁZKU
Obrázek v prostředí MS-WORD
Objekty mohou být vytvořeny buď pomocí prostředků Wordu nebo je můžeme vytvořit na jiném místě a do dokumentu Wordu vložit. Všechny objekty se vloží na.
Export dat, vytvoření tabulek a grafů na
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Veronika Lexová. - Obrázek slouží k pestřejšímu vzhledu dokumentu. Dále aby zobrazoval nějaký děj nějaké věci (např: na internetových stránkách fotky.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
VYPRACOVALA: MGR. HANA TOFLOVÁ DNE: ICT2/1/3/13 WORD - tabulky.
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 4.0 (Text)
Jak vytvořit vlastní prezentaci ?
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
 Microsoft Word  Je textový procesor od firmy Microsoft, který je součástí kancelářského balíku Microsoft Office.
TEXTOVÝ EDITOR.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
TEXTOVÝ EDITOR (vkládání dalších objektů do textu a jejich vlastnosti, textové tabulky, šablony,) Lol.
Vkládání kreslených útvarů
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základy práce v textovém editoru Autor: Jaroslav.
Textový editor Vkládání obrázků ze souboru a použití schránky  Pomocí menu vložení a klepnutím na obrázek se nám otevře adresář, ze kterého vybereme.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_12_INOVACE_23_6TR_INF Autor: Mgr. David Ryška.
Tvorba tabulky ve Writeru (Rozvrh hodin)
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola Chrastava, náměstí 1. máje 228, okres Liberec.
INFORMATIKA 7 Úpravy obrázků v MS WORD III2 - I7- 18.
Textové editory Výhody využití počítače k psaní textů Co jsou textové editory? Textový editor WriterSpuštění editoru Okno programu Writer.
Jak vložit tabulku Excel do Wordu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tvorba prezentace Rozložení snímků Vkládání obrázků do snímků
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
INFORMATIKA 7 Číslování stránek III2 - I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Práce s textem (Word 2010)-kopírování
INFORMATIKA 7 Úprava dokumentu III2 - I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
Vkládání klipartů a obrázků do excelu
Word – Tabulky a Grafika ve Wordu
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
INFORMATIKA 9 MS Excel II. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
TISKOVÉ SESTAVY Michaela Žítková, 4. Y. Úkol: Vytvoření seznamu studentů pro hromadný výlet Úvod Program WinBase Postup při vytváření Závěr.
Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika Ročník:7. Datum vytvoření:Duben.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/7.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
INFORMATIKA 7 Jak má vypadat textový dokument III2 - I7- 16.
KURZ ZÁKLADY PRÁCE S POČÍTAČEM 1 Lokální úpravy Autor: Mgr. Aleš Kozák.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Formátování dokumentu
Téma: Využití ICT pro psaní novinových článků Vypracovala: Jana Wasserbauerová.
Tvorba prezentace Vypracovala : Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, MATEŘSKÁ ŠKOLA, ŠKOLNÍ JÍDELNA A ŠKOLNÍ DRUŽINA BOUZOV, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost, č.OP.
Kopírování textu, formátování odstavce. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_18-03 Název školy Střední průmyslová škola.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 6 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s textem - odstavce Co se všechno naučíme??? Jak správně pracovat.
Grafická úprava sestavy Access (15). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
WORDPAD Textový dokument.
VY_32_INOVACE_7_7_MS Excel-grafická úprava buňky
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
FORMÁTOVÁNÍ DOKUMENTU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Transkript prezentace:

Pozvánka na party – vkládání klipartů 4.třída

Hodina první - český jazyk Úvod - cíl hodiny V úvodu hodiny českého jazyka si popovídáme s celou třídou na téma „moje narozeniny". Jak je kdo slaví, co se při této příležitosti v rodině změní, co mají žáci z narozenin nejraději, které byly nejlepší, kolik kamarádů si na další narozeniny pozvou, kde je obvykle s kamarády slaví apod.

Hlavní část hodiny Probereme, jakou formou lze kamarády pozvat. Ve škole všechny oběhnu a řeknu kdy a kde, pošlu každému SMSku nebo e-mail s podrobnostmi, nebo si dám práci a vytvořím pro každého pozvánku. V této souvislosti probereme výhody a nevýhody takto předaných informací: ústní předání - je rychlé, ale pozvaný může zapomenout, kdy a kde se oslava koná vzkaz "po někom" nemusí k pozvanému dorazit včas nebo vůbec SMS - taktéž rychlá, ale pozvaný může mít vybitý mobil, zrovna ho ztratil, půjčil ho sourozenci apod. e-mail - pomalejší varianta předání informací, navíc pozvaný nemusí mít momentálně přístup k internetu a nemůže si ho přečíst nebo si ho přečte pozdě apod. vytvořená pozvánka - časově náročnější na přípravu, předání je ale rychlé, pozvaný má informace napsané, nemusí si nic pamatovat, a v neposlední řadě vyjadřuje i osobní postoj toho, kdo zve

Dále V další části hodiny společně probereme, co všechno by měla, a co může pozvánka na narozeniny obsahovat. Všechny relevantní možnosti si vypíšeme na tabuli. Co by obsahovat měla: kdo zve a při jaké příležitosti datum a čas konání narozeninové párty místo konání (možnost přiložení vlastnoručního nákresu či mapy) Co obsahovat může: jaký bude program (přípitek, rozkrajování narozeninového dortu, připravené hry doma, připravené hry venku apod.) na jaké občerstvení se mohou pozvaní těšit (jako přípitek - rychlé špunty, dále Coca-Cola apod., k mlsání dort, zákusky, jednohubky, chlebíčky, saláty, švédské stoly, speciality, grilování aj.)

Závěr Na závěr hodiny shrneme vše důležité a žáci si individuálně připraví vlastní textovou verzi pozvánky na narozeninové párty. Rozložení a úprava textu včetně obrázků bude náplní další hodiny.

Příprava byla důležitá

Každý se snažil

Hodina druhá Úvod Připomeneme cíl hodiny Vytvoření pozvánky na narozeninové párty, zopakujeme závěry z hodiny českého jazyka.

Hlavní část hodiny Společně nacvičíme několik věcí: vkládání klipartu - nejprve si zobrazíme panel nástrojů OBRÁZKU (klikneme na ZOBRAZIT, PANELY NÁSTROJŮ a zvolíme OBRÁZEK) klikneme na ikonu dole na liště VLOŽIT KLIPART zadáme hledaný text a vybereme obrázek z nabídky klipartů, které máme k dispozici v počítači (jsou součástí kancelářského balíku sady Microsoft Office) tím, že na něj klikneme, se nám na stránku vloží klipart je nutno upravit (viz odstavec Úprava klipartu a WordArtu) kliparty lze také získat z jiných zdrojů (zdarma ke stažení z internetu, placené, firmy Zoner software apod. je dobré se v této souvislosti žákům také zmínit o dodržování autorských práv)

Vkládání WordArtu klikneme na ikonu WordArtu objeví se nám GALERIE WordArtu, ze které si vybereme typ WordArtu máme-li text napsaný, chová se stejně jako obrázek chci-li již v napsaném WordArtu něco změnit - dopsat či přepsat, stačí na něj dvakrát poklepat pravým tlačítkem myši a mohu provádět změny i WordArt je třeba dále „ošetřit" - viz dále

Úprava klipartu a WordArtu úprava velikosti (zmenšování, zvětšování) aby mohla být úprava provedena, musí být obrázek či WordArt „aktivní" (musí být okolo něho „puntíky") aktivním se stane, klikneme-li myší dovnitř do obrázku chci-li měnit obrázek na výšku nebo na šířku, najedu myší na „puntík" tak, aby se objevila „dvojšipka" na puntík klikneme levým tlačítkem myši, podržíme ho a „táhneme" na jednu či na druhou stranu podle toho, zda chceme obrázek zmenšovat či zvětšovat zvolením „rohového puntíku" měníme jak výšku, tak šířku obrázku (tato úprava je poněkud náročnější na přesnost)

Volba písma a jeho úpravy nejprve zvolíme ZOBRAZIT, PANELY NÁSTROJŮ a zatrhneme FORMÁT (v záhlaví dokumentu se nám objeví panel nástrojů, který využijeme při úpravách písma) v záhlaví textového dokumentu rozbalíme nabídku a vybereme typ písma, který chceme použít Další možnosti úpravy písma jsou: změny velikosti písma volba písma tučného, kurzívy, podtrženého na panelu nástrojů hned vedle velikosti písma můžeme zvolit zarovnání písma (doleva, na střed, doprava a zarovnání do bloku) změna barvy písma na panelu nástrojů kliknu na ikonu barevně podtrženého A a zvolím vybranou barvu písma na panelu nástrojů vedle ikon pro rozvržení textu je ikona, kde si mohu vybrat řádkování textu (1, 1,5, 2 a další) je třeba mít stále na paměti, že hotový text, který chceme nějakým způsobem upravovat, musíme mít „označený" myší

Závěr V závěru hodiny žáci své práce předvedou. Nejvhodnější formou je prezentace prací pomocí dataprojektoru. Společně s žáky práce vyhodnotíme, můžeme vybrat tu nejpovedenější. Učitel také v závěru zhodnotí celkovou práci v hodině. Jednotlivé práce můžeme vytisknout a vystavit je např. na třídní nástěnce, každý si může jeden exemplář odnést domů.

A jaký byl výsledek u nás? Žáci pracovali s nadšením, nenašel se nikdo, koho by práce nebavila. I těm méně zdatným se práce vydařila a měli z ní velkou radost. Rozhodně se při této hodině naučili spoustu nových věcí. Udělali také další krůček na poli vzájemné spolupráce a komunikace.

Práce nás bavila.

Pozvánky se moc povedly.

POZVÁNKA na narozeniny zve: TEREZKA Kde: U mě doma Kdy: V sobotu 6.3. 2009 V kolik:16:00 hodin Program oslavy: Popíjení rychlých špuntů Pojídání dobrot Tancovat Hrát si