Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.6 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Práce se skenerem, skener Typ: DUM - kombinovaný Předmět:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – odkazy (obsah, rejstřík) Typ:
Advertisements

Vstupní zařízení počítače
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Internet – E. bankovnictví
Pavel Dvořák Gymnázium Velké Meziříčí Počítačová sestava – skener
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ Skener
Vstupní a výstupní zařízení
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.10 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - tagy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.14 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-řady Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.20 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Vektorová grafika - tvary Typ: DUM - kombinovaný.
Základní pojmy počítačové grafiky
Skener.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.18 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-promítání Typ: DUM - kombinovaný.
Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.17 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-hromadné úpravy Typ: DUM -
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.5 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Tiskárny Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník: 3.
Počítačová grafika scanner, snímání předloh
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.7 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Monitory, televize Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.13 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě DĚLENÍ PC SÍTÍ Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT, ICTS.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.9 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Porty a rozhraní Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.17 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 1. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Užití skeneru.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – hladiny Typ: DUM - kombinovaný.
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor-hromadná korespondence Typ: DUM.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.18 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě OS WIN 7, 2. část Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Scanner.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_2.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Rastrová grafika-vylepšit Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.11 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍTĚ, TOPOLOGIE Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT,
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.4 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – záhlaví, zápatí Typ: DUM -
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - odkazy, obrázky Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor - odstavec Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.19 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Komprimace Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_14_SKENERY.
3.3 scanery.  zařízení, které slouží ke snímání grafických dat a k jejich ukládání do počítače v digitální podobě.  data ukládá ve formě obrázku i text.
Periferní zařízení počítače - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie
Výstupní zařízení počítače - skener
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Výstupní zařízení - skener
Převod objektů mezi formáty
Mgr. Miroslava Telingerová
Transkript prezentace:

Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.6 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě Práce se skenerem, skener Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT Ročník: 3. r. (6leté), 1. r. (4leté), ICTS Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovatel: Miroslav Filipec Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: září 2013

Metodický list DUM nabízí přehlednou charakteristiku skenerů. Výklad je nutno doplnit praktickou zkouškou provedenou žákem na skeneru. Praktický popis užití jednotlivých skenerů se liší. Inovativnost je v prezentaci pomocí ICT. Doba využití: 15-40´ Učitel, ať zdůrazní, že kvalita výstupu ze skeneru je nesrovnatelná, řádově nižší, s použitím i kvalitního fotoaparátu na stativu, natož s mobilem.

Skener umožňuje převod „papírového“ obrázku do digitálního rastrového obrázku. Snímaná plocha je osvětlena a odražené světlo je zachyceno. Obr. 1

Scanner (skener) Skener patří mezi vstupní zařízení počítače Charakteristiky: Kvalita snímání - dpi - počet bodů na palec (2,54 cm) Barevná hloubka – nejčastěji 3x8=24 bitů, taky 3x16=48 bitů Rychlost snímání - čas potřebný k načtení jedné stránky Velikost snímané plochy (např.: A4, A3) Druhy skeneru čtečky čárových kódů (pokladny) ruční (i v myši) stolní (nejčastější) filmové (snímá políčka analog. filmu), 3D

Charakteristika skeneru v ceně asi Kč 2 000,- OCR je typ programu, který pomáhá převést text z rastrové grafiky do textového editoru.

Všeobecné pokyny k používání skeneru: 1.Předlohu vložte do správného rohu snímací plochy. Pokud možno, co nejrovněji s okraji. Pozdější narovnání rastrového obrázku je pracné. 2.Naskenujte náhled. 3.Vždy určete ořezem požadovanou část obrazu. Jinak je obraz zbytečně velký a práce s ním trvá počítači déle. 4.Nastavte rozlišení výsledného souboru. o Ujasněte si potřebnou velikost získavaného obrázku v pixelech, nebo v rozlišení DPI nebo pro tisk v cm. Jestli obrázek potřebujete pro monitor, pro tisk, pro studium detailů? 5.Určete adresář k uložení. 6.Určete formát výstupu (jpg, pdf, png, tif, tiff,…). 7.Někdy lze nastavit barevnou hloubku, čb, kontrast, jas. 8.Parametry výstupu lze uložit pro pozdější použití. 9.Výstupy prvních naskenovaných obrázků pečlivě analyzujte, proveďte korekce nastavení.

Skener HP Scanjet 4850 Značka pro levý horní roh předlohy Nástavec pro diapozitivy obr2., obr3., obr4.

Dialogové okno: Náhled (rychlé skenování před ořezem)

Ořez: Po nastavení parametrů použijte tlačítko Skenovat

Barevná hloubka Typ výstupního souboru

Parametry výstupu lze uložit pro pozdější (častější) použití

Úkol pro žáky: 1. Seznamte se prakticky se skenerem, který máte k dispozici. 2. Vyzkoušejte program typu OCR pro převod textu z rastrové předlohy do textového editoru. Konec

Obrázky: Obr. 1: Scanner. Wikipedia. [Online] [Citace: ] Obr2: archiv autora Obr3: archiv autora Obr4: archiv autora Zdroje: Scanner. Wikipedia. [Online] [Citace: ]